Klacht: Weigert m’n retour tondeuse. hun orderno 88135430, retour no 9901380)

ArnoDisser op 19 april 2025 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Doos is ongeopend (onder getuigenis van partner) retour gezonden. Dan blijken er opeens vingerafdrukken en haren op te zitten. De door coolblue meegezonden foto’s die dat bewijzen laten een onbeschermde hand zien die de tondeuse vasthoud terwijl er een foto van een vingerafdruk op de tondeuse wordt gemaakt.
Ondanks herhaaldelijk argumenteren weigert Coolblue inhoudelijk op argumenten in te gaan. Zelfs ’t aanbod om vingerafdruk vergelijking en/of haar vergelijking te (laten) uitvoeren wordt niet beantwoord. ‘De retoursafdeling heeft geconstateerd dat ’t apparaat gebruikt is’.

Aangezien bedrijven geen (nooit) fouten maken: ik fles de boel (in commissie) volgens deze ‘klantenservice’.

Gewenste Oplossing:

't aankoop bedrag (136,-) retour

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Coolblue

Heeft op 21 april 2025 om 17:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Arno,

Dankjewel voor het plaatsen van je review. We begrijpen dat het niet fijn is als je je product niet kunt retourneren door de hygiëne regels omtrent retouren.

Zoals we echter al via verschillende wegen hebben uitgelegd hebben wij het product geopend van je ontvangen. Wij hebben je echter wel een nieuw en gesloten tondeuse opgestuurd toen je deze bestelde. Wij hebben namelijk geen gebruikte tondeuses liggen in ons magazijn. Hiermee kunnen wij voldoende bewijzen dat de tondeuse wel is gebruikt, inclusief met de foto's die zijn genomen van het haar wat aanwezig is op de tondeuse. De vingerafdruk zou inderdaad door een medewerker kunnen zijn veroorzaakt bij het vastpakken, maar het haar op de tondeuse kan niet in ons magazijn veroorzaakt zijn. We kunnen dus nogmaals helaas je retour niet in behandeling nemen gezien het een geopend hygiëne product betreft.

Met vriendelijke groet, Coolblue.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ArnoDisser

Heeft op 21 april 2025 om 18:56 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Coolblue blijft claimen dat IK 't product heb open gemaakt.
Dit is pertinent NIET 't geval. Onder getuigenis van mij vrouw is alleen de verzendverpakking geopend en wederom gesloten.
Coolbue claimt dat zij een verpakking niet openen. Dit is echter aantoonbaar onjuist getuige enkele foto's die CB zelf naar mij heeft verstuurd. Hierop is een ongehandschoene hand te zien die de tondeuse vasthoud terwijl er een foto wordt gemaakt.
't zou Coolblue sieren te erkennen dat hier een merkwaardige situatie is ontstaan.
-Coolblue gaat er vanuit dat 't (hun) retour proces altijd correct is en dus hebben zij de verpakking niet geopend.
-Mijn vrouw en ik vertellen u helder dat wij t product niet geopend hebben.

Coolblue legt nu domweg 't resultaat vandit debat bij mij. Dit kost mij dan 136,- voor een apparaat wat ik A/niet wilde en B/kennelijk door partij 3 geopend en bepoteld en gebruikt is.

Dus nogmaals neem ik ga hier NIET mee akkoord. Stuur die haren maar naar een forensisch lab en toon maar aan dat ze van mij zijn. De daar aan verbonden kosten zal ik met liefde op mij nemen zodra u daar in 't gelijk wordt gesteld.

Bericht van Coolblue

3 weken geleden - Beste Arno, Bedankt voor je reactie en aanvulling op de review. We begrijpen dat je het niet eens bent met ons bericht. We gaan er in dit geval niet vanuit dat het retourproces altijd correct verloopt, maar hebben manieren om dit op de afdeling na te gaan. Dit doen wij dan ook altijd voordat we een retour afwijzen. Opening door een derde partij is ook niet mogelijk gezien de tondeuse vanuit jou naar ons is verzonden en de omdoos waar de verpakking met tondeuse in zat dicht is geleverd. Onderzoek via een forensisch lab is uiteraard een stap die wij niet zullen ondernemen. Eventueel kun je ook de klachtenprocedure die op onze website staat volgen, mocht je verdere stappen willen ondernemen. We kunnen je echter niet garanderen dat dit een ander resultaat zal opleveren. Met vriendelijke groet, Coolblue.

Reactie van de melder van de klacht ArnoDisser

3 weken geleden - Coolblue blijft beweren de tondeuse geopend te hebben ontvangen, ondanks dat ik aangeef (in getuigenis van mijn partner!) dat wijde verpakking NIMMER hebben geopend. CB weigert expertise; ze vindt dat ze gelijk heeft en daarmee is voor haar de kous af. Dat ze mij, zo'n klant waar ze altijd zo blij mee zijn, daarmee afschilderen als een leugenachtige bedrieger maakt mij domweg pisnijdig. Ik begrijp inmiddels dat klacht.nl geen intermediair is dus heeft 't verder ook weinig zin om hier verder te debatteren. Voor zij die meelezen of in vergelijkbare situaties komen: zoek rechtshulp. Als consument heeft u meer rechten dan leveranciers u willen doen voorkomen.

Bericht van Coolblue

3 weken geleden - Beste Arno, We hebben je al een aantal keren via meerdere kanalen en berichten ons standpunt laten weten. We gaan hier niet vanaf wijken. Eventueel kun je de klachtenprocedure die op onze website staat volgen mocht je verdere stappen willen ondernemen. We kunnen je echter niet garanderen dat dit een ander resultaat zal opleveren. Verdere reacties op deze review nemen we niet meer in behandeling. Met vriendelijke groet, Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door ArnoDisser