Klacht: Wijziging transponder(gegevens) per 1-5-2019

roeri019 op 21 mei 2019 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 1 mei 2019 heeft CD zonder duidelijke mededeling een wijziging doorgevoerd van de transpondergegevens van Astra3. Gevolg was dat mijn nagenoeg nieuwe Teleco satellietinstallatie de satelliet niet meer kon vinden. Sommige andere satellietmerken (bijv. Oyster) hadden hier geen last van, maar Teleco-installaties hadden een software-update nodig. Heel vervelend als je net op vakantie bent met je camper en er pas na vele rondjes op de camping achter komt dat het niet aan je locatie ligt dat er geen signaal is. Gevolg tot op de dag van vandaag (21-05-2019) geen tv. Contact met de klantenservice van CD leidde tot niets. Het inladen van de nieuwe zenderlijst (die wijziging is wel aangekondigd) zou de oplossing zijn. Hilarisch als je geen signaal hebt. Pas na contact met mijn camperdealer kwam de aap uit de mouw.

Gewenste Oplossing:

CD moet nu eens stoppen met steeds weer wijzigingen door te voeren die de klant tot wanhoop drijven en op kosten jaagt. Als zij dan toch moet wijzigen, stuur dan even een email. Tenslotte heeft CD wel tijd om met enige regelmaat reclamemails te sturen. Voor de goede orde: volgens de Algemene Voorwaarden van CD is CD verplicht dergelijke wijzigingen op een genoegzame wijze te melden. Een mededeling op de website (die zelfs in dit geval ontbrak) is daartoe overigens niet voldoende.
Tenslotte wil ik ik een deel van mijn abonnementsgeld terug. Laten we zeggen 1 maand.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Canaldigitaal

5 jaren geleden - Geachte heer Roerink, Erg vervelend dat u de satelliet niet meer kon vinden met uw Teleco-installatie. Ik wil u er op wijzen dat Canal Digitaal geen wijzigingen heeft doorgevoerd op de satelliet. De beheerder van de satelliet heeft wel een transponderwijziging doorgevoerd op de astra 23,5 waardoor het voor kan komen dat bepaalde apparatuur moeite heeft om deze satelliet te vinden. Na het doorvoeren van een software-update of door uw schotel op een andere transponder te laten zoeken moet uw schotel de astra 23,5 weer zonder problemen kunnen vinden. Ik hoop dat u hier uit bent gekomen met de dealer. Zoniet, dan verneem ik dit graag van u! Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Paul Webcareteam Canal Digitaal

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Beste Paul van Canal Digitaal, Ik moet heel erg oppassen dat ik niet boos word. Wat u schrijft, wist ik allemaal al. U gaat echter helemaal voorbij aan de kern van mijn klacht en probeert de schuld af te schuiven. Waar het om gaat, is dat u wist van de transponderwijziging en daarover niet communiceert richting uw klant. Had u dat wel gedaan, dan had ik vóór mijn vakantie een update laten uitvoeren in plaats van daarna. Het gaat er ook om dat Canal Digitaal, of in dit geval haar partner, veel wijzigingen doorvoert die steeds weer (dure) aanpassingen van de klant vergen. Tenslotte gaat het er om dat ik in mei een onbruikbare installatie had en vroeg om een restitutie van 1 maand. Op al deze punten gaat u niet in.

Bericht van Canaldigitaal

5 jaren geleden - Geachte heer Roerink, Spijtig genoeg waren wij hier ook niet over geïnformeerd. Ik hoop dat u het probleem heeft kunnen oplossen en weer met veel plezier kan genieten van de kanalen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Paul Webcareteam Canal Digitaal

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Wat een onzin. Ik heb even zitten googelen. De wijziging was in maart al bekend. Wat een kinderachtige afhandeling.

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Kijk op www.totaaltv.nl. Bericht van 16 maart 2019. Niet alleen was het bekend, maar volgens de schrijver van het stuk geïnitieerd door CD zelf.

Canaldigitaal

Heeft op 25 mei 2019 om 15:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Roerink,

Ik wil u er op wijzen dat de wijzigingen in maart wel door ons zijn aangeven. We hebben dit in onze nieuwsbrief, informatiepagina en op onze website geplaatst.
Zie hier de tekst, dit is nog na te lezen onder 'meldingen en storingen':

Per 30 april zullen enkele zenders van uitzendpositie wijzigen. Om deze reden bieden we vanaf 26 maart nieuwe zenderlijsten aan. Maak je gebruik van een M7 of PhilipsPace HD-ontvanger? Dan laadt de zenderlijst automatisch in. Maak je gebruik van een ander type ontvanger, dan dien de zenderlijst mogelijk handmatig in te laden. Hoe je dit voor de meest voorkomende ontvangers doet vind je hier of op www.ikverhuismee.tv.

Moet je zenderinformatie handmatig wijzigen, maak dan gebruik van de onderstaande gegevens.

Travel XP HD, Arrow Classic Rock, Radio Veronica Classic FM
ASTRA 23,5 – 11.739 – V – 29.900 – 23 – DVBS2 – 8PSK

Animal Planet, Film Europe HD Sky Radio
ASTRA 23,5 – 12.129 – V – 29.900 – 23 – DVBS2 – 8PSK

Discovery Showcase HD
ASTRA 23,5 – 12.187,50 – H – 29.900 – 23 – DVBS2 – 8PSK

FunX
ASTRA 23,5 – 11.973 – V – 29.900 – 23 – DVBS2 – 8PSK

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Paul
Webcareteam Canal Digitaal

roeri019

Heeft op 25 mei 2019 om 15:14 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dus u wist het wel? Wat is het nu? En hoe kan ik hier uit afleiden dat u van transponder wijzigt? En hoe laad ik een zenderlijst in zonder signaal? Laten we hier maar stoppen. Tegen zoveel onbegrip ben ik niet opgewassen.

Bericht van Canaldigitaal

5 jaren geleden - Geachte heer Roerink, Wat ik u probeerde duidelijk te maken is dat de wijzigingen in maart andere wijzigingen waren dan waar u naar refereert in mei 2019. De wijzigingen in maart hebben wij inderdaad doorgegeven via onze website en nieuwsbrief. De wijziging van mei waren wij niet van op de hoogte zoals ik u aangaf in de eerste reactie. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat u niet blij bent met de wijzigingen, ik kan u alleen maar vertellen hoe het gegaan is en bij wie de verantwoordelijkheid ligt. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Paul Webcareteam Canal Digitaal

Bericht van Canaldigitaal

5 jaren geleden - - dubbel bericht, excuses-

Alle klachten die gemeld zijn door