Mijn Klacht:
Op 1 mei 2019 heeft CD zonder duidelijke mededeling een wijziging doorgevoerd van de transpondergegevens van Astra3. Gevolg was dat mijn nagenoeg nieuwe Teleco satellietinstallatie de satelliet niet meer kon vinden. Sommige andere satellietmerken (bijv. Oyster) hadden hier geen last van, maar Teleco-installaties hadden een software-update nodig. Heel vervelend als je net op vakantie bent met je camper en er pas na vele rondjes op de camping achter komt dat het niet aan je locatie ligt dat er geen signaal is. Gevolg tot op de dag van vandaag (21-05-2019) geen tv. Contact met de klantenservice van CD leidde tot niets. Het inladen van de nieuwe zenderlijst (die wijziging is wel aangekondigd) zou de oplossing zijn. Hilarisch als je geen signaal hebt. Pas na contact met mijn camperdealer kwam de aap uit de mouw.
Gewenste Oplossing:
CD moet nu eens stoppen met steeds weer wijzigingen door te voeren die de klant tot wanhoop drijven en op kosten jaagt. Als zij dan toch moet wijzigen, stuur dan even een email. Tenslotte heeft CD wel tijd om met enige regelmaat reclamemails te sturen. Voor de goede orde: volgens de Algemene Voorwaarden van CD is CD verplicht dergelijke wijzigingen op een genoegzame wijze te melden. Een mededeling op de website (die zelfs in dit geval ontbrak) is daartoe overigens niet voldoende.
Tenslotte wil ik ik een deel van mijn abonnementsgeld terug. Laten we zeggen 1 maand.
