Over onverwachte kosten of een te hoge rekening bij canaldigitaal klachten bij Canaldigitaal
Klanten van Canaldigitaal klagen over onverwachte kosten: een rekening die hoger is dan afgesproken, extra kosten buiten de bundel, een prijsverhoging tijdens het contract of een boete na opzeggen.
Op Klacht.nl gaan 159 klachten over dit onderwerp.
Hoe los je jouw onverwachte kosten of een te hoge rekening bij canaldigitaal op bij Canaldigitaal
- Vraag een gespecificeerde rekening op — In uw account of bij de klantenservice van Canaldigitaal.
- Vergelijk met uw contract — Welke prijs, bundel en looptijd zijn afgesproken.
- Maak schriftelijk bezwaar — Betaal het bedrag dat u niet betwist, en leg uit welk deel u betwist en waarom.
- Houd bewijs bij — Bevestigingen, gesprekken en schermafbeeldingen van uw verbruik.
- Stap naar de Geschillencommissie Telecommunicatie — Als u er met Canaldigitaal niet uitkomt en het bedrijf daarbij is aangesloten.
💡
Tip van onze consumentenexpert
Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.
Bron:
ConsuWijzer / ACM
Opvallende klachten: Onverwachte kosten of een te hoge rekening bij Canaldigitaal
Klachtenlijst Canal Digitaal: - Nooit een bevestiging van het contract gehad; ondanks aangetekende brieven hebben ze dit nooit willen geven. - Ik moet maanden vooruit betalen; dit is niet van tevoren gezegd - Het abonnement zou €29,95 kosten voor het eerste half jaar + €9,95 voor vrij bellen naar vaste nummers en na een half jaar zou het €39,95 +...
Reactie van het bedrijf:
Beste, U geeft aan dat de klacht niet is opgelost en dat u wel heeft gereageerd. Via webcare hebben wij echter (tot nu) geen berichten van u ontvangen sinds uw laatste klacht op 07-01-2014. Wij hebben u toen ook al...
Klachtenlijst Canal Digitaal: - Nooit een bevestiging van het contract gehad; ondanks aangetekende brieven hebben ze dit nooit willen geven. - Ik moet maanden vooruit betalen; dit is niet van tevoren gezegd - Het abonnement zou €29,95 kosten voor het eerste half jaar + €9,95 voor vrij bellen naar vaste nummers en na een half jaar zou het €39,95 +...
Reactie van het bedrijf:
Beste, Wij hebben u op 07-01-2014 een antwoord gestuurd op uw bericht. Hierna hebben wij geen reactie meer mogen ontvangen en om die reden sluiten wij deze klacht. Mocht u nog vragen hebben dan willen wij u verzoeken om contact...
Beoordeling: 1.0/10
(prima opgelost inmiddels) Beste Canal Digital Geachte heer, mevrouw Ik heb de volgende klacht, en tevens de laatste keer dat ik het op deze manier wil proberen. Voorgaande keren verschillende telefoon gesprekken gevoerd, wat tot niks leidde. (Data en schrijffouten onder voorbehoud) Ik ben in 2013 onder contract gegaan bij jullie tot 2015. In dat jaar wist ik al dat...
Reactie van het bedrijf:
Geachte heer Letteboer, Ik ben even diep in uw dossier gedoken om het een en ander boven water te krijgen. Hieruit blijkt dat er 2 zaken waren afgesproken in april 2014, namelijk: 1. U krijgt een maand gratis 2. Uw...
Beoordeling: 1.0/10
Canal Digitaal is een criminele organisatie, die hier volgens de plaatselijke installateurs rotzooi levert. Met veel moeite een installateur gevonden, die na veel werk door mijn zoon, die meerdere schotels heeft geïnstalleerd, dit bij mij ,zijn vader , niet voor elkaar kreeg. De door Canal Digitaal geadviseerde installateur , die aanvankelijk bij het horen van de naam Canal Digitaal NIET...
Reactie van het bedrijf:
Beste, Dank voor het doorgeven van uw telefoonnummer. De betreffende afdeling heeft afgelopen donderdag telefonisch contact met u opgenomen. Helaas heeft ook dit niet tot een oplossing geleid. Het voorstel tot compensatie heeft u afgeslagen. Helaas kunnen wij hier geen...
ik wil nogmaals graag bewijs dat ik zoals u aangeeft een HD light telefoonabonement voor een jaar heb afgesloten, u heeft mij dat bewijs niet aangeleverd hoewel ik daar wel om vroeg, dat bevordert geen vertrouwen. Bovendien dient u uw eigen communicatie serieus te nemen, als u de communicatie van uw eigen organisatie al niet serieus neemt m.b.t. de einddatum...
Reactie van het bedrijf:
Beste, In onze mailwisseling hebben wij u uitgelegd hoe de nota is opgebouwd. Ook hebben wij voor 1 maand de dubbele kosten gecrediteerd. Tevens hebben wij op uw verzoek de geluidsopname beluisterd. Wij mogen u de geluidsopname niet doen toekomen,...
ik wil nogmaals graag bewijs dat ik zoals u aangeeft een HD light telefoonabonement voor een jaar heb afgesloten, u heeft mij dat bewijs niet aangeleverd hoewel ik daar wel om vroeg, dat bevordert geen vertrouwen. Bovendien dient u uw eigen communicatie serieus te nemen, als u de communicatie van uw eigen organisatie al niet serieus neemt m.b.t. de einddatum...
Reactie van het bedrijf:
Beste, In onze mailwisseling hebben wij u uitgelegd hoe de nota is opgebouwd. Ook hebben wij voor 1 maand de dubbele kosten gecrediteerd. Tevens hebben wij op uw verzoek de geluidsopname beluisterd. Wij mogen u de geluidsopname niet doen toekomen,...
ik wil nogmaals graag bewijs dat ik zoals u aangeeft een HD light telefoonabonement voor een jaar heb afgesloten, u heeft mij dat bewijs niet aangeleverd hoewel ik daar wel om vroeg, dat bevordert geen vertrouwen. Bovendien dient u uw eigen communicatie serieus te nemen, als u de communicatie van uw eigen organisatie al niet serieus neemt m.b.t. de einddatum...
Reactie van het bedrijf:
Beste, In onze mailwisseling hebben wij u uitgelegd hoe de nota is opgebouwd. Ook hebben wij voor 1 maand de dubbele kosten gecrediteerd. Tevens hebben wij op uw verzoek de geluidsopname beluisterd. Wij mogen u de geluidsopname niet doen toekomen,...
ik wil nogmaals graag bewijs dat ik zoals u aangeeft een HD light telefoonabonement voor een jaar heb afgesloten, u heeft mij dat bewijs niet aangeleverd hoewel ik daar wel om vroeg, dat bevordert geen vertrouwen. Bovendien dient u uw eigen communicatie serieus te nemen, als u de communicatie van uw eigen organisatie al niet serieus neemt m.b.t. de einddatum...
Reactie van het bedrijf:
Beste, In onze mailwisseling hebben wij u uitgelegd hoe de nota is opgebouwd. Ook hebben wij voor 1 maand de dubbele kosten gecrediteerd. Tevens hebben wij op uw verzoek de geluidsopname beluisterd. Wij mogen u de geluidsopname niet doen toekomen,...
Veelgestelde vragen
Mag mijn provider de prijs tijdens mijn contract verhogen?
Alleen als dat in het contract staat. Bij een prijsverhoging die niet in het contract is afgesproken, mag u het contract vaak kosteloos opzeggen. Kijk in uw voorwaarden en vraag het schriftelijk na.
Ik ben het niet eens met mijn rekening. Moet ik toch betalen?
Betaal het deel dat u niet betwist en maak schriftelijk bezwaar tegen de rest. Komt u er niet uit, dan kunt u naar de Geschillencommissie Telecommunicatie, als uw provider daarbij is aangesloten.