Klacht: update tv-app

Lisette69 op 15 november 2022 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De tv-app van CD is geupdate. Ik gebruik een oude tablet met android 5 of misschien 4. Na deze update kan ik de tv-app niet meer gebruiken. Dit zelfde heb ik in 2019 ook al meegemaakt. Ik moest maar een nieuwe tablet kopen met een android van 12. Ik vind dat ik betaal voor een dienst en CD moet er voor zorgen dat iedereen gebruik kan maken van de produkten waarvoor zij betalen en dus ook tv-apps of ze nu geupdated zijn of niet. en of het apparaat waarop het afgespeeld wordt oud of nieuw is. Niet iedereen kan steeds maar nieuwe apparaten kopen en daar en tegen vind ik dat apparaten die nog goed zijn moet je niet zomaar weg gooien. Denk eens aan het klimaat.

Gewenste Oplossing:

Dat de tv-app gewoon ook werkt op mijn tablet met android 4......Betaal elke maand veel abonnementsgelden

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Canaldigitaal

10 maanden geleden - Beste Lisette, Apps worden continu verbeterd en vernieuwd. Er komt dan een nieuwe versie van zo'n app beschikbaar. Met een update kunt u de nieuwste functies gebruiken. Ook is de app dan veiliger en stabieler. Ook is het zo dat het apparaat waar de apps op afgespeeld worden regelmatig een update nodig hebben. Dat een apparaat op een gegeven moment verouderd is en er geen updates meer beschikbaar zijn, ligt aan de fabrikant. Het besturingssysteem kan de app dan niet meer ondersteunen. Helaas hebben wij hier geen invloed op, de fabrikanten houden dit in stand. Er wordt door o.a. de consumentenbond gestreden voor strengere wetgeving voor fabrikanten. Via het menu van het apparaat waar de app op staat kan het nog mogelijk zijn om de update van de app terug te draaien. Met vriendelijke groet, Wies, Webcareteam Canal Digitaal

Reactie van de melder van de klacht Lisette69

10 maanden geleden - Bedankt voor het antwoord..bel vanmiddag want er zijn meer problemen... Verder staat er op site vereiste voor Android 4.4 en ik heb 5.1 dus er is iets anders aan de hand..daarom bel ik vanmiddag

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 16 november 2022 om 12:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Lisette69