Klacht: teveel betaald geld wordt niet teruggestort, ondanks belofte

Joop Kuiper op 06 juli 2023 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

In maart is mij beloofd door canal digitaal dat het teveel betaalde geld, 38,62 euro teruggestort zal worden. In juni nog steeds niets ontvangen. Ondanks dat klantenservice toegaf dat er nog steeds een teveel betaald bedrag staat.. Ze gaf aan contact op te nemen met de financiële afdeling, dan zou het zo spoedig mogelijk teruggestort worden. Het is nu juli. Nog steeds niets ontvangen.

Indien 38,62 nog deze maand teruggestort wordt.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Canaldigitaal

7 maanden geleden - Beste Joop Kuiper, Excuus dat je zo lang moet wachten voor je het bedrag van € 38,62 teruggestort krijgt. In jouw klantgegevens mis ik het rekeningnummer waarop wij het bedrag kunnen storten. Wij sturen dan altijd een verzoek om het rekeningnummer door te geven. Als dit niet gebeurd is dan is dat erg vervelend want zo wacht je onnodig lang op de terugstorting. Je kunt op de volgende manier het rekeningnummer aanpassen: Log in op Mijn Canal Digitaal via https://www.canaldigitaal.nl/mijn-canaldigitaal. Onder het tabblad Profiel staat een kopje Betaalgegevens. Klik hier op Wijzigen. Selecteer bij accounts het juiste accountnummer. Pas het rekeningnummer aan. Gaat het om een buitenlands rekeningnummer? Vul dan ook de eerste 8 cijfers in van de BIC-code. Klik op Opslaan. Lukt dit niet, neem dan contact op met onze klantenservice https://www.canaldigitaal.nl/contact/ Wij willen dit ook zo spoedig mogelijk voor je in orde maken. Met vriendelijke groet, Wies, Webcareteam Canal Digitaal

Reactie van de melder van de klacht Joop Kuiper

7 maanden geleden - Dank voor je reactie. Gedaan wat je vroeg, ging goed t/m betaalgegevens wijzigen. Daarna kon ik geen accounts vinden, dus ook niets wijzigen. Bij betaalgegevens stond niets en wanneer ik dat wilde invullen, lukte dat niet. Hopende dat dit voldoende is groet ik je vriendelijk. Dit is weer typisch canal digitaal. Ze komen met een mooi verhaal. Ik moet weer van alles doen. Wat uiteraard niet klopt. Dan zeggen ze, neem anders contact op met de klantenservice. Je moet eens weten hoe vaak ik daar al contact mee gehad heb. Allemaal beloftes. Ze weten zgn niet mijn rnummer, maar ze weten wel geld van mijn creditkaart af te halen, terwijl ik al betaald had. Tot mijn verbazing hebben ze nog steeds al mijn gegevens , dus ook van mijn creditkaart. Ik kon ook nog steeds inloggen. Wanneer ze uiteindelijk betaald hebben , wil ik zo wie zo dat al mijn gegevens bij canal digitaal gewist wordt. Hopende jullie wat meer info gegeven te hebben, groet ik jullie vriendelijk. Joop

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 11 juli 2023 om 10:42 geantwoord

Beste Joop Kuiper,

Bedankt voor uw bericht.

Het is zeker niet de bedoeling dat wij van u verwachten allemaal stappen te gaan ondernemen. Maar dit had wel een snelle oplossing kunnen zijn.
Omdat de betaalwijze niet op automatische incasso stond is het niet mogelijk om het rekeningnummer aan te passen en of toe te voegen. Excuses daarvoor.

Ik heb direct even contact opgenomen met onze financiële afdeling met het verzoek het tegoed terug te storten op de creditcard waarmee betaald werd.
Dit is per direct in orde gemaakt en zult u dan ook terug kunnen zien op uw overzicht van uw creditcard.

Joyce, Webcareteam Canal Digitaal

Joop Kuiper

Heeft op 11 juli 2023 om 12:46 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Er staat niets op mijn creditkaart en er is slechts 4,98 gestort op mijn ing rekening. Dus er klopt weer niets van jullie verhaaltjes. Jullie weten wel mijn ing nummer, maar hebben veel te weinig terugbetaald.

Bericht van Canaldigitaal

7 maanden geleden - Beste Joop Kuiper, Op 11 juli hebben wij een bedrag teruggestort van € 33,64, het kan zijn dat het wat langer duurt voor het zichtbaar is omdat het op de creditcard is gestort. Bij het maandoverzicht moet het zeker zichtbaar zijn. Met vriendelijke groet, Wies, Webcareteam Canal Digitaal

Reactie van de melder van de klacht Joop Kuiper

7 maanden geleden - Het verbijsterende is dat er eerst 4,98 op mijn eigen rekening gestort werd. Waarom niet het gehele bedrag? En nu blijkt dat jullie dus wel mijn rek.nummer hadden. Dus maanden lang leugens. Dan wordt er uiteindelijk nog eens de rest van het bedrag via mijn creditkaart teruggestort. Eindelijk geregeld. Met heel veel dank aan klacht.nl, want indien ik geen contact met hen had opgenomen , had ik volgens mij kunnen wachten tot ik een ons zou wegen. Ik heb geen goed woord over voor het handelen van canal digitaal. Met vriendelijke groeten, Joop

Alle klachten die gemeld zijn door Joop Kuiper