Klacht: Slechte service!

OnbekendAnoniem op 08 juni 2024 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Ik heb vandaag contact opgenomen met Canal Digitaal, omdat ik merkte dat er een aantal betalingen scheef liepen. Tevens wilde ik een abonnement gaan opzeggen en zo kwam ik erachter dat er nog een bedrag openstond. Blijkbaar was er iets mis gegaan met de automatische incasso. Vermoedelijk heeft mijn ex de bedragen gestagneerd.

Ik kreeg geen kans om ook maar iets uit te leggen of te bespreken. Direct werd mij verteld dat ik binnen 2 dagen de 121€ moest betalen of de deurwaarder zou op mijn stoep staan.

En dat terwijl ik niet eens wist dat er een bedrag openstond en de maanden daarna alles netjes is betaald.

Ik heb alle gestagneerde bedragen van mijn ex betaald met mijn eigen rekening, terwijl we in vechtscheiding liggen en ik nauwelijks geld heb.

Deze dame was heel kort en denegerend. Ik heb terguggebeld en om een andere medewerker gevraagd, omdat ik probeer mee te werken. Ik werd niet opgenomen. Ik heb opgehangen omdat de receptie nog wel opnam.

Ik ben tijdens het typen van dit bericht al die tijd nog in de wacht, maar ook de receptionist neemt nu niet meer op.

Echt belachelijk dit!

Een normale behandeling waarbij gesproken kan worden in oplossingen. Wat moet er betaald worden en waarom meteen een deurwaarder als ik niet eens op de hoogte was van de openstaande rekening?

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Canaldigitaal

Heeft op 11 juni 2024 om 11:55 geantwoord

Beste Annemiek Post,

Vervelend om te horen dat je niet netjes bent geholpen, dat mag natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Het bedrag van € 120,80 dat bij ons nog open staat heeft te maken met mislukte of geweigerde incasseringen vanaf de maand februari. Wij hebben helaas geen mogelijkheid om de betaling verder uit te stellen of een optie voor een betalingsregeling.

Bij ons is het mogelijk om een betalingsachterstand te hebben tot ongeveer 4 maanden, hierna wordt het het inderdaad automatisch doorgezet aan het incassobureau met welke wij samenwerken.

Wij sturen altijd een sms bericht of email als er een betalingsachterstand ontstaat, daarnaast is het de verantwoordelijkheid van een klant om te zorgen dat de betalingen tijdig worden gedaan. Ik begrijp natuurlijk dat in dit geval bij jou de situatie misschien iets lastiger ligt.

Ik zal meteen netjes een betaallink sturen en wil ik je adviseren om het bedrag zo snel mogelijk over te maken. Heb je het idee dat er iets niet klopt of heb je nog meer vragen voor mij hoor ik het natuurlijk graag zodat ik je verder kan helpen.

Roy, Webcareteam Canal Digitaal

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OnbekendAnoniem

Heeft op 11 juni 2024 om 20:34 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Ik vind het belachelijk dat in de mail wordt gesproken over standaard procedures en het versturen van berichten. Het is nota bene door mijn telefoontje dat het openstaande bedrag naar voren kwam. Van het beleid: niet langer dan 4 maanden, is ook lariekoek, want we zijn al ver voorbij de 4 maanden. En sowieso zijn alle casussen apart te behandelen. Ook als je het uitbesteed aan een ander bedrijf. Dat er geen aanpassingen of uitzonderingen gemaakt kunnen worden, is echt regelrechte onzin. Betalingsregelingen zijn altijd mogelijk!!!!! Het gaat alleen maar om de weg met de minste weerstand, standaard mails en afschuiven, zodat canal digitaal zo min mogelijk werk heeft aan dit soort zaken. Zo gemakkelijk om het af te schuiven naar standaard procedures. Uiteraard kom ik netjes mij betaling na, dus zal niemand zich nog om mij of mijn mening bekommeren, maar het onbehoorlijke gedrag van de medewerker…? Ik zou wel prijs stellen op een oprecht excuses. Mijn vermoeden is echter dat ik daarnaar kan fluiten. But hey, who cares? Want jullie hebben straks je centen. Alles draait om geld, k*t geld

Alle klachten die gemeld zijn door OnbekendAnoniem