Klacht: opzegging niet verwerkt

HeleenRima op 29 januari 2024 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vorig jaar januari mijn abonnement opgezegd. Omdat ik zo lang klant was kreeg ik een aanbod van 11 maanden gratis en 28,95 betalen voor de 12e maand. Nu blijkt dat het contract gewoon doorloopt en krijg ik geen geld terug. Ook kan ik nergens bij hen een klacht indienen. En dat terwijl ik in januari 2023 een eindafrekening heb gekregen, dan ga je er toch vanuit dat het contract beeindigd wordt.

Gewenste Oplossing:

geld terug

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 02 februari 2024 om 13:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Heleen Rima,

Bedankt voor je geduld. Goed dat je via deze weg opneemt.

Je geeft aan dat het abonnement vorig jaar januari is opgezegd. Je hebt een aanbod gekregen van 11 maanden gratis, een maand betalen en je ziet dat het contract doorloopt. Je wil een terugstorting.

We zien inderdaad dat we jouw jarenlange lidmaatschap hebben beloond met de actie 11 maanden gratis bij een contractverlenging van 12 maanden op de hoofdkaart. Alle overige actieve kaarten zijn toen voor je stopgezet.

Dit is destijds op 12-01-2023 naar aanleiding van het chatcontact met mijn collega op jouw verzoek voor je in orde gemaakt. Er is in dit chat contact echter niet aangegeven dat het abonnement na de actie automatisch wordt stopgezet.

Mogelijk is er hier een misverstand ontstaan. We begrijpen natuurlijk dat het niet fijn als er dan alsnog een incasso wordt gedaan.

Helaas kunnen we geen terugstorting doen. We kunnen je in ieder geval wel bevestigen dat de hoofdkaart naar aanleiding van eerder chatcontact voor je wordt stopgezet per 29-02-2024. Daarmee is het verder voor je afgedaan.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Bernd
Service Team Canal Digitaal

HeleenRima

Heeft op 02 februari 2024 om 13:43 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit is geen oplossing, dit is een vaag verhaal. Het is misleidend dat er in het chatcontact niet wordt aangeven dat het contract niet automatisch wordt opgezegd, terwijl het duidelijk en logisch was dat dat de bedoeling was, dat blijkt ook uit het chatcontact waarin ik begin met alle kaarten op te zeggen en het hele abonnement wil stopzetten. CD zorgt er zo voor dat er een onduidelijke situatie is ontstaan. Bovendien hebben we een jaar geleden een eindafrekening ontvangen, dus dat ga je ervan uit dat het contract beeindigd wordt.

Bericht van Canaldigitaal

9 maanden geleden - Beste Heleen Rima, Bedankt voor je terugkoppeling. Je geeft aan dat het misleidend is dat we je er niet op attent hebben gemaakt dat na de actie het abonnement doorloopt. Je hebt een eindafrekening ontvangen. We hebben destijds op jouw verzoek alle overige kaarten stopgezet. Dit is in de eindafrekeneing bevestigd. Je wilde met deze actie doorkijken op de hoofdkaart. Hiervoor is nog geen eindafrekening opgemaakt. Er is geen verplichting aan onze kant om je erop te wijzen dat het abonnement na de actie doorloopt. Het abonnement loopt door tot het moment dat de klant contact met ons opneemt om het stop te zetten. We hebben jouw bericht hierover ontvangen op 29-01-2024. We kunnen niet anders dan het abonnement stopzetten met een maand opzegtermijn per 29-02-2024. Nogmaals heel vervelend voor je dat er andere verwachtingen zijn met betrekking tot de opzegprocedure. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Bernd Service Team Canal Digitaal

Reactie van de melder van de klacht HeleenRima

9 maanden geleden - Ik kan niet reageren op het nieuwe bericht, dus maar even zo. Iedereen die ik de conversatie van vorig jaar laat lezen begrijpt dat de hoofdkaart per 1 januari opgezegd had moeten worden en vindt het ongeloofwaardig dat CD dat niet begrepen heeft. Dat jullie geen verplichting hebben voor het niet waarschuwen voor het doorlopen van het contract vind ik niet erg klantvriendelijk.

Bericht van Canaldigitaal

9 maanden geleden - Beste Heleen Rima, Bedankt voor je bericht. Uiteraard hebben we deze chat teruggelezen. We hebben gecommuniceerd dat alle extra aansluitingen worden stopgezet en dat de hoofdkaart actief blijft. Elke klant maakt na afloop van een verlenging zijn of haar eigen afweging om het abonnement door te laten lopen dan wel stop te zetten. We gaan er in principe niet vanuit dat klanten na een verlenging het abonnement stopzetten. Er zijn tal van klanten die na een verlenging gebruik blijven maken van het abonnement. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groeten, Bernd Service Team Canal Digitaal

Alle klachten die gemeld zijn door HeleenRima