Klacht: Opzegging Contract

korstavorinus op 09 oktober 2013 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Canaldigitaal has resolved this complaint
Klacht opgelost op 28 oktober 2013
Reactie van het bedrijf:

Beste, Wij hebben op 10-10-2013 u het volgende antwoord gestuurd: "U bent in september 2012 een nieuw contract voor het familie pakket aangegaan, voor 24 maanden. Om deze reden is uw FamilieHD pakket pas te beëindigen per 30-09-2014. Uw extra...

Categorie Alles-in-1
Status Opgelost
Datum 9 oktober 2013

Een klant van Canal Digitaal heeft problemen ondervonden bij het opzeggen van zijn contract, dat liep van 8 augustus 2012 tot 7 augustus 2013. Ondanks een bevestiging van het contract voor die periode, beweert het bedrijf dat er een nieuw contract voor twee jaar is afgesloten, waardoor de klant tot september 2014 moet betalen. De klant is van mening dat de wet hem toestaat om na het verstrijken van het contract op te zeggen en voelt zich gedwongen om zowel voor KPN als Canal Digitaal te betalen.

Mijn Klacht:

Ik had een contract van 8-8-2912 t/m 7-8-2013. Dit wil ik opzeggen i.v.m. ander contract bij KPN. Dit lukt niet, want men beweert, dat ik een contract heb voor 2 jaar. Ik heb een bevestiging voor 2012/2013. Nu sturen ze mij een brief, dat ik opnieuw heb gekozen voor Canal Digitaal, maar dat is niet waar, ik wil er juist vanaf. k krijg nu € 5,– korting op het abonnement, maar ze willen wel, dat ik t/m sept.2014 betaal en dan moet ik alsnog opzeggen. Volgens mij schrijft de wet voor, dat ik na een maand na het verstrijken van het contract kan opzeggen. Ik moet nu voor KPN en voor Canal Digitaal betalen.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden, wanneer contract is beëindigd en niet meer hoef te betalen

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 28 oktober 2013 om 11:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste,

Wij hebben op 10-10-2013 u het volgende antwoord gestuurd:
"U bent in september 2012 een nieuw contract voor het familie pakket aangegaan, voor 24 maanden.
Om deze reden is uw FamilieHD pakket pas te beëindigen per 30-09-2014. Uw extra M_STBP kaart is echter wel maandelijks opzegbaar.
Voor het FamilieHD pakket krijgt u gedurende 12 maanden van uw contract €5,00 korting. Deze korting is doorgevoerd zonder verlenging op uw abonnement.
Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd."

Hierna hebben wij via deze weg niets meer van u mogen vernemen en om die reden sluiten wij deze klacht.

Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dit uiteraard graag of u kunt contact opnemen met de klantenservice via 0900-9323 (15 ct per minuut).

Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Canaldigitaal beoordeeld.

korstavorinus

Heeft op 28 oktober 2013 om 15:12 geantwoord

Ik kon het contract niet opzeggen, daar ben ik niet tevreden over. Ik heb wel een korting gekregen (ik moet het eerst maar zien). Ik moet nu t/m september 2014 betalen, terwijl ik er geen gebruik meer van maak. Ik ben dus al bij KPN. Dus NIET TEVREDEN.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij telecomproblemen kunt u terecht bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Providers moeten storingen binnen een redelijke termijn verhelpen en zijn verplicht een kosteloze klachtenprocedure te bieden.

Bron: Geschillencommissie Telecommunicatie