Klacht: Onterecht vorderen

fokke41dejong op 18 maart 2021 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ik dien echt een klacht in tegen het CIB en canaal digitaal met het verzoek om per direct het openstaande dossier ongedaan te maken, en echt terug te trekken, waarom omdat ik nooit geen abonnement heb aangevraagd bij canaal digitaal, en er is zelfs geen enkel kontrakt ondertekend, digitaal niet en dus ook niet per post, ik noem dit echt misbruik maken van iemand die niet eens een kontrakt wil bij canaal digitaal

Gewenste Oplossing:

ik ben tevreden als het CIB per direct de vordering van 56,96 ongedaan maakt bij Canaal digitaal,want er is helemaal nooit iets ondertekend en zelfs niet aangevraagd digitaal niet, en ook nooit per post, ik vindt het echt misbruik van iemand maken ,ook om iemand op zo'n slinkse manier aan een abonnement vast te zetten, ik vraag me af waar het met deze wereld heen moet met wat canaal digitaal betreft

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Canaldigitaal

3 jaren geleden - Geachte heer F. de Jong, In deze klacht geeft u aan dat u geen abonnement heeft aangevraagd bij Canal Digitaal en dat de kosten die wij geïncasseerd hebben hierdoor niet terecht zijn. Op 27-01-2020 heeft u echter met één van mijn collega's gesproken via onze chat. In deze chat laat u vervolgens weten dat u gebruik heeft gemaakt van een proefperiode, mijn vermoeden is dat hier het misverstand is ontstaan. Zoals mijn collega in deze chat namelijk ook heeft aangegeven, is er geen sprake geweest van een proefperiode. U bent akkoord gegaan met een doorlopend maandabonnement met een opzegtermijn van één maand. Dit stond ook duidelijk vermeld in de bevestiging die wij u op 17-12-2019 hebben toegestuurd per e-mail. Wel is het zo dat er toentertijd een actie gaande was en dat u de 1e maand niet hoefde te betalen. De periode van 17-12-2019 t/m 16-08-2019 is is dus ook niet in rekening gebracht. N.a.v. dit gesprek via de chat heeft mijn collega het abonnement wel voor u stopgezet per 27-02-2020. Dit i.v.m. het opzegtermijn van één maand, wat ook duidelijk wordt vermeld in de eerder genoemde bevestiging. De kosten die wij hebben geïncasseerd vanaf 16-08-2019 t/m 27-02-2020 zijn dus naar ons inzien wel terecht maar nooit betaald. Hierdoor is een achterstand ontstaan en hebben wij dit dossier na herhaaldelijke waarschuwingen rond 29-04-2020 overgedragen aan ons incassobureau. Vriendelijke groeten, Mark Webcareteam Canal Digitaal

Reactie van de melder van de klacht fokke41dejong

3 jaren geleden - Goedemiddag er is nooit iets afgesproken telefonisch met uw collega, want dat is echt wel een hele misverstand, wel is door uw collega gevraagd om er over na te denken,dus ik ben niet akkoord gegaan met een abonnement uw suggesties zijn zeer onterecht, ik weet heus wel waar telefonisch over is gesproken maar niet over een abonnement bij canaal digitaal, ik heb destijds nog een proef maand extra gekregen van uw collega en dan mocht ik beslissen een abonnement te nemen en dat heb ik niet gedaan, ik vindt het allemaal onterecht wat u suggereert

Bericht van Canaldigitaal

3 jaren geleden - Geachte heer F. de Jong, Er is inderdaad geen sprake geweest van telefonisch contact, dit is dan ook niet aan de orde. Het Vol pakket is aangevraagd in december (17 december 2019). Toen nam u in januari (27 januari 2019) contact met ons op om het te beeindigen, wat kon met een maand opzegtermijn. In dit gesprek vond tevens het misverstand rondom proefperiode / eerste maand gratis plaats. Voor een correctie in ons eerdere bericht: de gratis periode betrof 17-12-2019 t/m 16-01-2020. De opzegging werd aangevraagd per 27 januari 2020 dus zou uitgevoerd worden per 27 februari 2020. In de bevestiging stond vermeld dat het maandelijks opzegbaar was en dit is als zodanig behandeld. We kunnen deze bevestiging zonodig opnieuw versturen. Spijtig genoeg kunnen wij niets anders voor u betekenen in deze kwestie. Met vriendelijke groet, Damien Webcareteam Canal Digitaal.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 30 maart 2021 om 09:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer F. de Jong,

Zoals mijn collega Damien aangaf kunnen we niet meer iets voor u betekenen in deze kwestie. Vanwege dit feit en omdat er na 19 maart 2021 geen conversatie meer is geweest, sluit ik deze klacht.
Mocht u nog vragen hebben dan zijn wij bereikbaar via chat: www.canaldigitaal.nl/contact en telefonisch: 088-0038555.

Met vriendelijke groet,
Paul
Webcareteam Canal Digitaal.

Reactie van de melder van de klacht fokke41dejong

3 jaren geleden - Graag nog een serieuze reactie van mijn kant op uw schrijven , ik ben op geen enkele manier en wijze een kontrakt aan gegaan met canaal digitaal, niet digitaal en zelfs niet schriftelijk per post, er was wel degelijk sprake van een proefperiode van een maand en die mevrouw die mij toen telefonisch heeft benaderd hier over heeft destijds de proefperiode met nog een maand verlengd, en daarna kon ik beslissen of ik een abonnement wilde afsluiten of niet, en ik heb dus geen abonnement afgesloten

fokke41dejong

Heeft op 13 april 2021 om 00:11 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Oplossing stoppen met vorderen want er is op geen enkel wijze of manier een abonnement afgesloten bij canaal digitaal schriftelijk niet en digitaal ook niet , wat ik wel weet is dat ik door een mevrouw van canaal digitaal ben benaderd via de telefoon, dat de proefmaand met nog een maand werd verlengd en daarna mocht ik zelf beslissen of ik een abonnement wilde afsluiten of niet en dat is dus niet gebeurd want daar zag ik van af en dan vind ik het onterecht om geld te vragen terwijl ik geen abonnement heb aangevraagd

Reactie van de melder van de klacht fokke41dejong

1 maand geleden - De klacht Betreft canal digitaal ik dien nogmaals een serieuze klacht in tegen canal digitaal, er is nooit onderling een abonnement afgesloten bij canal digitaal , wel is er toen sprake geweest van een proefperiode maar er is geen abonnement afgesloten, ook nooit telefonisch dat wordt je gewoon wijs gemaakt, dus wil ik het geld terug, en zal ik aangifte doen van frauduleuze praktijken groet f de Jong

Reactie van de melder van de klacht fokke41dejong

1 maand geleden - De klacht Betreft canal digitaal ik dien nogmaals een serieuze klacht in tegen canal digitaal, er is nooit onderling een abonnement afgesloten bij canal digitaal , wel is er toen sprake geweest van een proefperiode maar er is geen abonnement afgesloten, ook nooit telefonisch dat wordt je gewoon wijs gemaakt, dus wil ik het geld terug, en zal ik aangifte doen van fraude praktijken groet f de Jong

Reactie van de melder van de klacht fokke41dejong

1 maand geleden - De klacht Betreft canal digitaal ik dien nogmaals een serieuze klacht in tegen canal digitaal, er is nooit onderling een abonnement afgesloten bij canal digitaal , wel is er toen sprake geweest van een proefperiode maar er is geen abonnement afgesloten, ook nooit telefonisch dat wordt je gewoon wijs gemaakt, dus wil ik het geld terug, en zal ik aangifte doen van oplichting groet f de Jong

Alle klachten die gemeld zijn door fokke41dejong