Klacht: misleiding

Rob1956 op 31 mei 2024 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 21 april verbleef ik in Nederland en wilde ik gebruik maken van de APP. Ik kon niet kijken omdat de APP opnieuw gedownload moest worden naar Canal. Dit lukte niet en ik heb in mijn canaldigitaal geüpgraded naar wat ik dacht de APP van Canal .
Vorige week werd er €82.11 van mijn rekening gehaald en na contact met de klantenservice bleek dat ik een extra kaart zou hebben besteld. Ik heb hier geen mail van gehad en kon dus ook niet reageren dat ik helemaal geen extra kaart nodig heb. Uit coulance heeft de medewerkster van de klantenservice het abonnement van de extra kaart per 1 juli stop gezet. Echter het bedrag van de extra kaart van mei en juni moet ik betalen. Ik ga hier niet mee akkoord. Ik heb geen extra kaart besteld en nooit een bevestiging over gekregen.

Gewenste Oplossing:

Ik wil dat het abonnement van mijn extra kaart met terugwerkende kracht ontbonden wordt.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Canaldigitaal

1 week geleden - Beste R. Degen, Bedankt voor uw geduld. Als ik uw bericht goed lees, heeft u per ongeluk een extra kaart besteld in plaats van een CANAL TV-pakket. U heeft hiervoor contact opgenomen met onze klantenservice en mijn collega's hebben uit coulance het abonnement voor u per 1 juli stopgezet. Er zijn mij in dit geval alleen een aantal dingen niet geheel duidelijk. Als u bij ons een abonnement activeert en/of een bestelling plaatst, heeft u namelijk altijd 14 dagen bedenktermijn. Deze 14 dagen gaan in op de dag dat u gebruik kunt maken van de diensten. Het is mij dus niet geheel duidelijk waarom mijn collega dit niet gewoon in orde heeft gemaakt, maar waarom er is gekozen om het abonnement uit coulance stop te zetten per 1 juli. En daarnaast is het naar mijn weten bij ons ook niet mogelijk om een extra kaart te bestellen. Een extra kaart zal te allen tijde geregistreerd moeten worden en kan niet direct besteld worden. Kunt u ons vertellen wat u precies heeft besteld en/of aangevraagd, wanneer u dit heeft gedaan en op welke dag u hiervoor contact met ons heeft opgenomen? Ik had gehoopt deze informatie in uw klantgegevens te kunnen teruglezen, maar het is mij niet gelukt om uw registratie te vinden met de opgegeven gegevens. Vriendelijke groeten, Mark Serviceteam Canal Digitaal

Reactie van de melder van de klacht Rob1956

1 week geleden - Beste Mark, Ik heb contact opgenomen met de klantenservice om te vragen waarom er € 82,11 van mijn rekening is gehaald. Zij vertelde mij dat ik een extra kaart had besteld. Voor alle duidelijkheid, ik was al klant bij jullie met een abonnement Rijk voor €38.45 pm. en heb niets besteld! Ik wil gewoon dat het blijft zoals het is. Vriendelijke groet, Yvonne Degen-Keijzer

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Canaldigitaal

Heeft op 11 juni 2024 om 13:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste R. Degen,

Dankjewel voor uw bericht.

Wat ik in ons systeem kan zien is dat er altijd gebruik is gemaakt van een Rijk abonnement op kaartnummer 33731500733 voor € 28,95 per maand en er wordt gebruik gemaakt van een Multi Room Rijk (extra kaart/aansluiting) op kaartnummer 33731492667 voor € 9,50 per maand dan kom ik inderdaad uit op een totaal bedrag van € 38,45 per maand.

Per 21/04/2024 is het Multi Room Rijk voor € 9,50 op kaartnummer 33731492667 omgezet naar een Riant pakket van voor € 23,95 per maand. Dit is gedaan via de Mijn Canal Digitaal omgeving door de klant zelf. U gaat dan een nieuw contract aan van 12 maanden met einddatum 21/04/2025 met een bedenktijd van 14 dagen. Omdat u pas na deze 14 dagen contact op hebt genomen is de spijtoptant komen te vervallen, mijn collega heeft uit coulance gezorgd dat het abonnement binnen de 12 maanden contract termijn toch weer terug gezet gaat worden naar de vorige situatie met 1 maand opzegtermijn per 01/07/2023.

Ik hoop dat ik met deze uitleg wat duidelijkheid heb kunnen scheppen, mochten er nog vragen zijn hoor ik het natuurlijk graag.

Vriendelijke groeten,

Roy
Serviceteam Canal Digitaal

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Rob1956

Heeft op 11 juni 2024 om 15:32 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik heb uitgelegd dat ik geen bevestiging per e-mail heb gekregen en in uw eerste uitleg gaf u aan dat er altijd een bevestiging wordt gestuurd. Hoe kan ik dan van de 14 dagen spijtoptant gebruik maken?
Het gaat hier om een misverstand, ik wil helemaal geen extra Riant pakket, ik wilde gewoon gebruik maken van mijn APP!

Alle klachten die gemeld zijn door Rob1956