Klacht: Het bedrijf is niet bereid om facturen uit te reiken.

op 10 oktober 2019 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zojuist heb ik gebeld met de helpdesk over het ontbreken van facturen die wij zouden moeten ontvangen van de betalingen die wij doen voor een flex abonnement in Frankrijk. Zij stellen zich op het standpunt dat zij geen facturen uitreiken voor betalingen die worden gedaan voor flex abonnementen omdat er sprake is van prepaid betalingen.
Dit is een onjuist standpunt of mening omdat elk bedrijf in Europa en dus ook in Nederland verplicht is om facturen uit te reiken voor geleverde goederen of diensten aan bedrijven. Ook voor de Wet op de Omzetbelasting is Canal Digitaal verplicht om facturen uit te reiken aan zakelijke klanten.

Gewenste Oplossing:

Wanneer alsnog van elke betaling die wij in 2018 en 2019 hebben gedaan een correcte factuur wordt geleverd die voldoet aan de wettelijk eisen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 12 oktober 2019 om 15:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Knops,

Het klopt wat mij collega u heeft aangegeven.
Alleen bij abonnementen met automatische incasso's kunnen wij nota's leveren (geen facturen).
Bij een FLEX-abonnement, die u heeft bij ons, is dit niet mogelijk.
Het spijt mij dit niet voor u in orde te kunnen maken.
Ondanks dit wil ik u veel plezier wensen bij Canal Digitaal.

Met vriendelijke groet,

Paul
Webcareteam Canal Digitaal

Heeft op 12 oktober 2019 om 16:54 geantwoord

Goedemiddag Paul,

Uiteraard gaan wij niet akkoord met het weigeren van Canal Digitaal om een factuur u te reiken.
Het abonnement heeft betrekking op een Franse onderneming en de accountant verwacht van alle betalingen die wij vanuit deze Franse SCI doen, een factuur.
Deze verplichting geldt ook voor de Wet op de Omzetbelasting en is gebaseerd op een Europese Richtlijn waaraan alle lidstaten zich moeten houden.
Ook is voor Canal Digtaal wettelijk verplicht om hun diensten te factureren om daarmee de belastingdienst inzicht te geven in de samenstelling van de omzet die zij realiseert met het afsluiten van abonnementen.
Elk bedrijf in Europa en andere werelddelen dienen te kunnen aantonen aan de hand van facturen, hoe de omzet tot stand is gekomen.
Waarom Canal Digitaal daarop een uitzondering te kunnen zijn, is ons geheel onduidelijk. Hiermee worden de wettelijke verplichtingen door Canal Digitaal overtreden.
Het is erg vreemd omdat te moeten constateren.

Met vriendelijke groet,

Piet Knops

Alle klachten die gemeld zijn door PietPaul