Klacht: Heropenig klacht mbt werking app en ontbrekende (bij wet bepaald) ondertiteling

Sebas Hengst op 04 juni 2022 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Dag Mark,

Tot op heden heb ik nog niets gehoord. Jullie hebben nu ruimschoots tijd gehad.
De klacht mbt tot de ondertiteling vind ik nu echt kwalijk worden.
Ik neem aan dat jullie bekend zijn met de mediawet en het liggende VN-verdrag artikel 7. Hier trekken jullie zich klaarblijkelijk niets van aan.
Uit meerdere klachten hier blijkt dat dit een patroon is binnen jullie organisatie. Live kijken is niet te doen want het loopt standaard achter (soms wel één minuut) Zo wist de hele wereld een minuut eerder wie de winnaar van het Eurovisie Songfestival werd.

Mochten jullie hier echts niets aan gaan veranderen en de weg kiezen van je stil houden zoals bij mijn voorgaande klachten is gebeurt overweeg ik de klacht op een hoger plan te gaan tillen.

In afwachting van uw reactie.

Met groet,

Sebas Hengst
Arnhem

Gewenste Oplossing:

Communicatie zou al heel fijn. De tactiek dat wanneer je maar lang genoeg zwijgt en dus niet reageert het wel wegebt vind ik verwerpelijk.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Canaldigitaal

2 jaren geleden - Geachte meneer S. Hengst, Uw klacht met betrekking tot de ondertiteling hebben wij doorgezet, helaas is dit niet iets wat op korte termijn aangepast kan worden. Wij verzorgen de ondertiteling niet zelf en zijn hiervoor afhankelijk van de zendgemachtigden en omdat een aantal commerciële zenders onder de Luxemburgse wet vallen kunnen wij ze niets verplichten. Wat betreft het achterlopen van het signaal, dit heeft grotendeels te maken met de gebruikte techniek. Een traditioneel tv signaal komt het snelst binnen. Kijk je via een app dan moet het signaal eerst omgezet worden naar digitale formaten om mee te kunnen streamen. Dit kost tijd en is helaas op dit moment niet op te lossen. Met vriendelijke groet, Wies, Webcareteam Canal Digitaal

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 23 juni 2022 om 19:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte meneer S. Hengst,

Omdat wij geen reactie meer hebben ontvangen op het door ons gestuurde bericht sluit ik deze klacht af.
Mocht u nog vragen en of opmerkingen hebben dan vernemen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Joyce
Webcareteam Canal Digitaal

Sebas Hengst

Heeft op 27 januari 2023 om 23:48 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Nee, absoluut niet! Er is geen oplossing gekomen en sterker de klachten worden steeds erger!

Reactie van de melder van de klacht Sebas Hengst

1 jaar geleden - Het terugkijken kan nu nog maar een dag. De opnamecapaciteit is aanzienlijk minder geworden. Me een tijd niet meer mee bezig gehouden omdat ik een abonnement op NPO heb genomen. Doen wel wat ze zeggen. Nu moet ik nog van jullie af maar het zou toch fijn zijn als ik niet de enige ben.

Alle klachten die gemeld zijn door Sebas Hengst