Klacht: geen ontvangst meer van alle BBC tv zenders

antonius kasbergen op 13 mei 2023 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Sinds eniige tijd zijn de BBC tv zenders weggevallen. wel ITV maar geen BBC

ontvangst van alle BBC zenders

Beoordeling 9/10 star-5 (10)

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Canaldigitaal

9 maanden geleden - Goedemiddag meneer Kasbergen, Dankuwel voor uw bericht. Wat vervelend dat uw favoriete zenders niet meer te zien zijn. De meeste BBC zenders zijn vrije zenders die worden uitgezonden via de satelliet Astra 2 (28,2) en niet in een zenderpakket zitten, maar sinds januari zijn de frequenties daarvan veranderd. Mijn vermoeden is, dat de wijziging van frequentie ervoor gezorgd heeft dat u ze op dit moment niet kunt zien. Wat ik u wil vragen is om kanaal 440 en 439 te proberen. Dit zijn Cbeebies en CBBC en deze hebben dezelfde frequentie als respectievelijk BBC one HD en BBC two HD. Als u deze wel met beeld kunt ontvangen, wil ik adviseren in eerste instantie de zenderlijst opnieuw in te laden. Mogelijk dat de zenders dan wel weer zichtbaar zijn. Als dit niet het geval is, hebben wij helaas meer informatie nodig en wil ik u vragen contact met onze klantenservice op te nemen via 00 31 88 0038555 of via de Chat of Messenger, waar mijn collega's en ik u gelijk kunnen helpen. We zijn aanwezig van 09.00 tot 18.00 van maandag t/m zaterdag. Ik hoop u hiermee een passend antwoord te hebben gegeven en wens u een hele fijne dag. Met vriendelijke groet, Team Webcare Canal Digitaal Mariandel

Reactie van de melder van de klacht antonius kasbergen

9 maanden geleden - Helaas kanaal 439 en 440 ook geen signaal meer. Dus geen BBC ondanks komende tariefsverhoging. Svp hulp gevraagd om dit op te lossen

Bericht van Canaldigitaal

8 maanden geleden - Beste meneer Kasbergen, Bedankt voor uw reactie. Wat balen dat u de Engelse zenders nog niet ontvangt. Ik heb zojuist geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen, dit is helaas niet gelukt. De melding geen signaal kan meerdere oorzaken hebben. De eerste stap zou zijn om te controleren hoeveel signaal er wordt ontvangen van de Astra 28.2 satelliet. Zowel de signaalsterkte als signaalkwaliteit zouden boven de 75% moeten zijn. Als het signaal onder de 75% is dan zal de schotel opnieuw afgesteld moeten worden. Is de signaalontvangst in orde dan kunt u de zenderlijst opnieuw inladen. Als de uitzendgegevens van deze zenders zijn veranderd kan dit het probleem verhelpen. Wel willen wij erop wijzen dat de Engels zenders, die via de Astra 28.2 satelliet worden uitgezonden, vrij te ontvangen kanalen zijn. Dit betekent dat u hiervoor niet betaald, de zenders zijn immers zonder smartcard en abonnement te ontvangen. Blijft u na bovenstaande stappen geen beeld op deze zenders houden? Dan willen wij u vragen om contact met onze klantenservice op te nemen. We zijn van maandag t/m zaterdag tussen 9:00 en 18:00 te bereiken op telefoonnummer 00 31 88 0038555 en onze chat https://www.canaldigitaal.nl/contact/ Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Een mooi weekend gewenst. Met vriendelijke groet, Eveline Webcareteam Canal Digitaal

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 09 juni 2023 om 11:49 geantwoord

antonius kasbergen

Heeft op 16 juni 2023 om 10:49 geantwoord

Beoordeling 9/10 star-5 (10)

Het is een duidelijke suggestie echter ik woon in Frankrijk en niemand kan mijn SAB 8000 HD. Bewerken. Zelf durf , kan en weet ik niet hoe je dit moet wijzigen. De ontvanger is uit 2011en werkt verder goed. Misschien moet ik aan vervanging denken. Helaas

Reactie van de melder van de klacht antonius kasbergen

7 maanden geleden - U kunt mij niet helpen met het wijzigen van de frequenties op mijn SAB 8000 hd? Of moet ik een nieuwe voorgeprogrammeerde ontvanger kopen bij u. Ik heb nu de Nederlandse, Vlaamse, Duitse en voorheen alle Engelse zenders en daarnaast nog een heleboel ongeregeld. Gaat uw advies bij voorbaat dank.

Alle klachten die gemeld zijn door antonius kasbergen