Klacht: Administratie niet op orde.

op 13 juli 2018 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Vanochtend 13-07-2018 krijg ik een mail van Canal digitaal dat ik afgesloten ben aangezien ik een betalingsachterstand heb. Dit bevreemd mij aangezien er überhaupt geen incasso heeft plaatsgevonden. Het klopt ik heb mijn banknummer gewijzigd echter heb ik hier op 29-06-2018 keurig een brief over ontvangen van Canal Digitaal gedateerd 29-06-2018 met de letterlijke tekst. Je hebt ons toestemming gegeven om het abonnenmentsgeld automatisch van mijn bank te schrijven. We hebben je machtiging verwerkt. We incasseren het abonnementsgeld op de 27e van de maand
Ben ik nou gek of is het vandaag echt vrijdag de dertiende juli wel te verstaan. Dus ik bellen met Canal Digitaal. Een mevrouw van de klantenservice welke naam ik hier niet zal noemen, maar wel genoteerd heb vertelde mij dat het klopt maar dat het elkaar gekruist heeft. ????? Zij kon mijn abonnement weer activeren maar ik diende wel binnen 14 dagen te betalen anders vervalt het abonnement. HOEZO ik heb toch een machtiging afgegeven, bevestigd op 29- juni en het bedrag wordt geïncasseerd op 27 juli.
Ik heb haar nog even voorgerekent dat 13 14 27 was en dat er dan automatisch kon worden geïncasseerd, maar nee, ik moest zelf betalen. Ik begrijp dit niet!
Dus je geeft een machtiging af, door het niet oprijd verwerken van het nieuwe bankrekening nummer door Canal Digitaal is er op de 27ste juni niet afgeschreven en vervolgens wordt je de 13e van de maand juli geblokkeerd. Terwijl je op 29 juni een brief hebt ontvangen dat Op 27 juli het bedrag wordt afgeschreven. ?????????? Ik snap het niet meer

Ik ben tevreden wanneer het geld op 27 juli as wordt geïncasseerd door Canal digitaal van mijn rekening en ik niet geblokkeerd wordt, dan wel opnieuw voor kosten kom te staan welke niet door mijn toedoen zijn veroorzaakt.
Overigens dit betreft een aanbieding voor de duur van 6 maanden.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 17 juli 2018 om 11:10 geantwoord

Geachte heer Uitslag,

zojuist heb ik u telefonisch proberen te bereiken, maar ik kon u niet bereiken op het bij ons bekende telefoonnummer.

Ik begrijp uit uw verhaal dat u de gang van zaken omtrent de automatische incasso's en de afsluitkosten niet waardeert. Ik snap dat u hier een klacht over indient, maar in mijn ogen heeft u voornamelijk opheldering nodig. Ik ga het via deze weg proberen.

Op 28 mei jl. hebben wij proberen te incasseren, maar dat oude rekeningnummer was niet meer 'open'. Hierdoor was er sprake van een mislukte incasso. Vervolgens heeft u midden juni een nieuw rekeningnummer doorgegeven, welke wij op 28 juni hebben verwerkt. Op het moment dat u het rekeningnummer doorgaf, lag de opdracht om de maand juli te incasseren al bij uw bank en zodoende konden we het niet terugdraaien. De incasso voor de maand juli en de wijziging van het rekeningnummer hebben elkaar dus daadwerkelijk gekruist.

Vanwege het automatische proces bij de betalingsachterstanden, zijn de diensten na twee mislukte incasso's afgesloten en zijn er afsluitkosten in rekening gebracht.

Wij hebben naar aanleiding van het eerdere contact met u de afsluitkosten teruggedraaid. Dit heeft ermee te maken dat u het nieuwe rekeningnummer voor de uiteindelijke verwerkingsdatum van de incasso had doorgegeven. Het zou natuurlijk oneerlijk zijn om in dit geval afsluitkosten in rekening te brengen.

Mits uw rekening toereikend is, zullen wij rond 27 juli de maand augustus incasseren van het nieuwe rekeningnummer.

Mijn excuses voor al het ongemak! Ik hoop dat de situatie helder is en hopelijk aanvaardt u mijn excuses.

Ertugrul
Webcareteam Canal Digitaal