Klacht: 7 maanden na de opzegging van het abonnement nog steeds niet het teveel betaalde abonnementsgeld terug ontvangen

M_WB op 09 november 2022 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De feiten:
1. Op 9 mei 2022 is door ons Canal Digitaal opgezegd. Per email kregen wij de bevestiging dat zij bij een volledige beëindiging het verschil binnen 6 weken terugstorten.
2.Medio juni een brief van hun ontvangen met het verzoek de bank gegevens in te vullen. Meteen ingevuld en opgestuurd, maar na 6 weken nog geen geld terug ontvangen.
3.26 juli 2022 weer een zelfde brief ontvangen met hetzelfde verzoek. “De BIC code was niet doorgegeven….”, kon niet telefonisch/whatsapp , nee dat moest per post. Dus wij weer alles per post doorgegeven (BIC code zijn overigens gewoon door iedereen op internet op te zoeken,dus óók door CanalDigitaal)
4. Ruim 4 maanden later nog steeds geen cent teruggekregen. 12 september hebben wij dus maar weer gebeld. Per 2 augustus zouden de bankgegevens ingevoerd zijn werd mij gezegd. Degene die ik aan de telefoon had ging “navraag” doen bij de boekhouding. Als antwoord kreeg ik dat het vanaf die dag nog (eens) 6 (zes) weken zou duren) “omdat het niet anders kon”.
5. 13 september ontvangen bericht van Lieke (Webcareteam Canal Digitaal) naar aanleiding van klacht: Niet fijn om te horen dat je deze terug storting nog niet hebt ontvangen. Ik zie dat er inderdaad iets is mis gegaan. Ik heb een onderzoek gestart om dit uit te zoeken, en om te zorgen dat dit bedrag zo spoedig mogelijk terug op jouw rekening word gestort. Ik hou je hiervan op de hoogte.
6. 6 oktober bericht ontvangen van Joyce (Webcareteam Canal Digitaal): Het tegoed dat bij ons in het systeem staat zal binnen 4 weken worden teruggestort op de bij ons bekende rekening. Excuses dat het zo lang heeft moeten duren.
7. Tot op heden, vandaag 9 november 2022, nog steeds geen geld terug ontvangen, ondanks dat ons meerdere malen de terugbetaling van het door ons teveel betaalde abonnementsgeld is toegezegd.

8. Sinds de betaling op 7 maart 2022 is mijn geld (7 maanden) al in hun bezit. Hoe moeilijk is het om gewoon het teveel betaalde terug te storten? Elke keer dat ik contact met hun opneem verschuift de terugbetalingstermijn met een aantal weken. Wanneer staat het eindelijk eens op mijn rekening? Bij te laat betalen weten ze de klant snel te vinden, maar nu? Ik vind het geen service om meer dan 7 maanden op mijn geld moeten wachten dat wij teveel betaald hebben.

Bij deze sommeren wij hun om onmiddellijk het teveel betaalde bedrag terug te storten op het bij hun bekende en meerdere keren door ons doorgegeven rekening.

Ik meld het hier maar weer om dat Canal Digitaal anders kennelijk niet doet wat zij moeten doen, ik ben het een beetje zat om te moeten blijven wachten op terugbetaling van iets dat ik teveel betaald heb.

Gewenste Oplossing:

Onmiddellijke terugbetaling.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 10 november 2022 om 11:16 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

M_WB

Heeft op 10 november 2022 om 12:15 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Nee, ik beschouw mijn klacht pas als opgelost wanneer ik mijn geld terug heb .

Reactie van de melder van de klacht M_WB

1 jaar geleden - 12 december 2022: nog steeds mijn geld niet terug, ondanks de mooie woorden. Op 21 november was hun reactie: ...We kunnen ons goed voorstellen dat jouw geduld behoorlijk op de proef wordt gesteld. Ik zie duidelijk dat er een bedrag van €xx,xx klaarstaat om te worden teruggestort op het XXXX bankrekeningnummer dat eindigt op xxx. We kunnen je verzekeren dat de terug storting gaat plaatsvinden. Door een achterstand in de verwerking echter is er een behoorlijk vertraging ontstaan.. Op 28 november schreven ze: ... Ik heb je gegevens er even bij gepakt en zie het bedrag wel klaar staan om teruggestort te worden, mijn collega heeft ook navraag gedaan bij de financiële afdeling waarom dit zo lang moet duren. Helaas hebben wij hierop nog geen antwoord ontvangen, mijn collega is in ieder geval druk bezig om te zorgen dat het bedrag zo snel mogelijk teruggestort gaat worden... Het lijkt er eerder op dat ze niet willen terugbetalen.

Reactie van de melder van de klacht M_WB

1 jaar geleden - Pas op 23-01-2023, is eindelijk teruggestort wat ik teveel betaald heb, na maanden lang mailen en keer op keer afgescheept worden met de woorden...we begrijpen dat je het zeer vervelend vindt dat e.e.a. zo lang duurt...., en de loze beloftes dat er ... zo snel mogelijk terugbetaald wordt....

Alle klachten die gemeld zijn door M_WB