Klacht: geld terug van een vlucht die flink verlaat was vanwege tijdelijk afgesloten luchtruim op 14 april 2024

Maria Stamato op 28 mei 2024 over Budgetair in de categorie Online Vliegtickets

Op 14 april 2024 zouden wij met drie personen, terug gaan vanuit Dubai naar Amsterdam via Amam. vertrek vanuit Dubai om 6.30 u. Op die tijd was het luchtruim dicht vanwege de rakettenaanval van Iran op Israël. Onze vlucht was hierdoor verplaatst naar nog onbekende tijd. Einde ochtend was het luchtruim weer open maar het heeft lang geduurd voor het de tijd van vertrek bekend was en in ieder geval hadden wij de aansluiting naar Amsterdam gemist. De volgende vlucht vanuit Amam zou pas op dinsdag 16 april vertrekken. Rond de middaguur was onze vlucht naar Amam verplaatst eerst naar 17 uur en later naar 19.00 uur. Budgetair was de hele dag niet bereikbaar, het was weekend en deze organisatie is alleen van maandag tot vrijdag telefonisch bereikbaar. De manager van de maatschappij Jordan Airway had met ons verschillende opties besproken: 1. de vertraagde vlucht naar Amam nemen en daar wachten tot de aansluiting naar Amsterdam, dwz minimaal 2 dagen later; dinsdag 16 april vanuit Dubai vertrekken; 3. vliegen met een andere maatschappij met teruggave van geld. We hebben gekozen voor de derde optie en s’avonds met KLM rechtstreeks naar Amsterdam terug gevlogen. Thuis verschillende keer met budgedair heen en weer gestuurd. Eerst zeggen ze dat we mogen kiezen, of een vlucht boeken voor 31 mei of terugbetaling. Bij de laatste mail worden we verwezen naar de vliegmaatschappij maar deze heeft al ieder aangegeven dat ze het niet terugbetalen en ze ons een nieuwe vlucht bieden voor 31 mei.

Teruggave van het bedrag van de vlucht van 14 april en het bedrag.

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

3 weken geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Budgetair
Download hier uw brief

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Budgetair

Reactie van de melder van de klacht Maria Stamato

2 weken geleden - Ten eerst waren ze niet bereikbaar toen we ze in Dubai nodig hadden. Het was zondag en ze zijn alleen door De weeks bereikbaar. Ten tweede gavan ze pas een antwoord op onze mail als we zelf hier speciefiek om vroegen. Ten derde gaven ze per mail verschillend antwoorden waardoor je het gevoel kreeg dat het opgelost zou worden wn bij de volgende weer niet.

Reactie van de melder van de klacht Maria Stamato

2 weken geleden - Iet bereikbaar in het weekend, geen antwoord geven op de mails , pas als wij hier om vroegen, van het kastje naar de muur sturen!

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Budgetair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Maria Stamato