Klacht: Levering verkeerd product door Bol.com

[email protected] op 15 januari 2012 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Bol.com leverde het verkeerde product.
Na melding van deze fout wordt van mij als klant verwacht dat ik het ontvangen product terugstuur alvorens zij mij het geld terugbetalen.

Aangezien Bol.com een gemaakte koopovereenkomst niet nakomt eis ik per direct restitutie van het betaalde bedrag.
Tevens is het niet mijn verantwoordelijkheid het ontvangen pakket terug te sturen; als ze het terug willen kunnen zij een koerier langs sturen, ik weiger principieel tijd te investeren door naar het postkantoor te gaan.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Geachte heer Mousa, Hartelijk dank voor uw e-mail van 11 januari 2012. Als gevolg van een inpakfout heeft u een verkeerd artikel ontvangen. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan. Wij verzoeken u vriendelijk om het bestelde artikel binnen veertien dagen na ontvangst retour te melden in uw account en het verkeerd ontvangen artikel retour te sturen naar bol.com. Onder ‘Bestellingen’ vindt u bij de betreffende bestelling een retourbutton achter het bestelde artikel. Als u op deze button klikt, ontvangt u het retouradres en de instructies voor verzending. In uw account ziet u terug welke artikelen u retour heeft gemeld. Hier kunt u eventueel nogmaals het retouradres en de retourinstructies opvragen door te klikken op de button 'Bekijk retourinstructies'. Zodra wij uw retourzending hebben verwerkt, ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Hierin staat dan het artikel vermeld dat u heeft besteld en retour heeft gemeld. Dus niet het artikel dat u daadwerkelijk terug heeft gestuurd. Als u de betaling van de bestelling al heeft voldaan, dan wordt het bedrag op uw rekening teruggestort. Het is niet mogelijk voor bol.com om een vervangend artikel te sturen of het verkeerde geleverde artikel bij u op te halen als retour. Wanneer u het artikel via het postkantoor retourneerd zal u van het postkantoor een verzendbewijs ontvangen met dit bewijs draagt u het risico van een eventuele verloren zending niet maar komt dit voor onze rekening. Indien u het juiste artikel alsnog wilt ontvangen, dan kunt u een nieuwe bestelling plaatsen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Ruben bol.com Klantenservice www.bol.com Mocht uw vraag hiermee nog niet voldoende beantwoord zijn dan willen we u vriendelijk vragen om dit aan te geven in antwoord op dit bericht.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Beste Ruben, Zoals je vast wel weet is het niet mijn verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat jullie verkeerd geleverde pakket terugkomt. Tenzij jullie bereid zijn de tijd die ik er in investeer terug te betalen ben ik niet bereid er tijd in te steken (in de vorm van het pakket opnieuw inpakken en afgeven op het postkantoor). Verder is het zo dat het niet leveren van het bestelde product betekent dat Bol.com de koopovereenkomst niet nakomt; restitutie van het betaalde bedrag staat dan ook los van retourzending van het verkeerd geleverde product. De retourprocedure die Bol.com hanteert is zeer klantonvriendelijk en dat is dan ook de reden dat ik bij mijn standpunt blijf. Mocht Bol.com besluiten mij het geld dat ik betaald heb niet binnen redelijke termijn terug te betalen dan zal ik juridische actie ondernemen. Tot slot wil ik nogmaals benadrukken dat ik het geleverde pakket; jullie eigendom, graag terug wil geven. Dit pakket is op afspraak af te halen op mijn thuisadres. Met vriendelijke groet, Sam Mousa

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Geachte heer Mousa, Hartelijk dank voor uw e-mail van 13 januari 2012. Wij begrijpen dat het erg vervelend is dat u een verkeerd artikel ontvangen heeft. Het is helaas mogelijk dat er een fout gemaakt wordt tijdens het inpakken van een bestelling. Uiteraard onze excuses voor dit ongemak. Wij willen u toch vriendelijk verzoeken het verkeerd ontvangen artikel te retourneren. Wij kunnen zelf helaas pas actie ondernemen als wij het artikel ontvangen hebben. Wij hopen voor uw begrip hiervoor. Met vriendelijke groet, Fatima bol.com Klantenservice www.bol.com Mocht uw vraag hiermee nog niet voldoende beantwoord zijn dan willen we u vriendelijk vragen om dit aan te geven in antwoord op dit bericht.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Geachte heer Mousa, U heeft een ander artikel ontvangen dan u heeft besteld. Hiervoor bieden we u onze welgemeende excuses aan. Om te achterhalen wat de oorzaak van de verkeerde levering is en om u een passende oplossing te bieden, verzoeken wij u vriendelijk om in antwoord op dit bericht de volgende gegevens te sturen. Aan de hand van deze informatie kunnen wij u verder helpen. - Bestelnummer - Naam van het artikel op de factuur - Titel van het ontvangen artikel - ISBN/EAN van het ontvangen artikel - Titel van het bestelde artikel - ISBN/EAN van het bestelde artikel - Wat is het verschil tussen het artikel dat u heeft besteld en dat u heeft ontvangen? Vanzelfsprekend kunt het door u ontvangen artikel kosteloos retourneren naar bol.com. Volgt u hiervoor alstublieft de instructies op de achterzijde van de factuur. Als u geen factuur meer heeft, dan kunt u een kopie aanvragen via uw account op onze site. Onder ‘Betalingsinformatie' klikt u op 'Bekijk alle facturen'. Hier kunt u het desbetreffende bestelnummer kiezen. Onderaan de pagina klikt u op ‘printen’ of als u zelf geen printer heeft op ‘kopie van uw factuur aanvragen’. Als u kiest voor de laatste optie, ontvangt u de kopie binnen enkele dagen per post. De gegevens op een kopiefactuur kunnen niet veranderd of aangepast worden. Als u een pakket op het postkantoor afgeeft, ontvangt u een verzendbevestiging voorzien van een Track & Trace code. Wij verzoeken u vriendelijk om dit bewijs zorgvuldig te bewaren. Het is mogelijk dat wij hier in een later stadium om vragen. Zodra wij uw retourzending hebben verwerkt, ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Heeft u de betaling al voldaan, dan wordt het bedrag op uw rekening teruggestort. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Antho bol.com Klantenservice www.bol.com Mocht uw vraag hiermee nog niet voldoende beantwoord zijn dan willen we u vriendelijk vragen om dit aan te geven in antwoord op dit bericht.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Hoi Antho, Hieronder de informatie waar je om vroeg: - 7964076620 - The Wheel Of Time, Boxed Set III, Books 7-9: A Crown Of Swords, The Path Of Daggers, Winter's Heart - Harry Potter Schoolbooks Box Set: Two Classic Books from the Library of Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry - 978-0-439-32162-4 - The Wheel Of Time, Boxed Set III, Books 7-9: A Crown Of Swords, The Path Of Daggers, Winter's Heart - 978076534493 - Het is een totaal ander boek / set... Aangezien Bol.com heeft aangegeven niet in staat te zijn het correcte product alsnog te leveren eis ik per direct het betaalde bedrag terug. Merk verder op dat ik helaas geen tijd hem om het pakket terug te sturen; mijn voorstel is dan ook dat Bol.com een koerier stuurt die het pakketje bij mij komt ophalen. Ik wil graag benadrukken dat ik bereid ben mee te werken aan retournering (dat is mijn wettelijke plicht); ik weiger echter de tijd te investeren die het kost om naar het postkantoor te gaan. Ook wil ik benadrukken dat Bol.com niet gerechtigd is mijn terugbetaling uit te stellen totdat het verkeerd geleverde product weer in bezit is van Bol.com; ik ben niet verantwoordelijk voor de verkeerde levering en mijn betaling heeft dan ook niets te maken met het retourtraject van deze levering. Bol.com heeft de neiging klanten te verwijzen naar het zogenaamde herroepingsrecht dat van toepassing is op alle internetaankopen. Ik wens echter geen gebruik te maken van dit recht omdat in dat geval de verantwoordelijkheid voor retournering bij mij ligt. Bij deze stel ik Bol.com dan ook in gebreke met betrekking tot het nakomen van de koopovereenkomst met bestelnummer 7964076620. Met vriendelijke groet, Sam Mousa

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Geachte heer Mousa, Hartelijk dank voor het toesturen van de gevraagde informatie. Wij zullen de gegevens noteren en doorgeven aan de betreffende afdeling. Als gevolg van een inpakfout heeft u een verkeerd artikel ontvangen. Helaas is het voor ons niet mogelijk om het betaalde bedrag terug te storten zonder dat het door u ontvangen artikel retourgestuurd wordt. Wij beschikken niet over een ophaaldienst, waardoor we u vriendelijk verzoeken om het artikel retour aan te melden in uw bestelstatus en terug te sturen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Nielsa bol.com Klantenservice www.bol.com Mocht uw vraag hiermee nog niet voldoende beantwoord zijn dan willen we u vriendelijk vragen om dit aan te geven in antwoord op dit bericht.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Beste Nielsa, Ik beschik helaas niet over een bezorgdienst, ik verzoek jullie dan ook vriendelijk het artikel op te komen halen... Mochten jullie bij jullie standpunt blijven dan zal ik via juridische weg mijn geld terug eisen; merk op dat bij een civiele zaak de kosten voor rechtshulp verhaald worden op de schuldige partij. Nogmaals bied ik Bol.com de optie om mijn geld per direct terug te storten en een koerier te sturen om het pakketje op te halen, wordt hier niet adequaat op gereageerd dan volgt juridische actie. Met vriendelijke groet, Sam Mousa

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

[email protected]

Heeft op 20 januari 2012 om 09:43 geantwoord

Geachte heer Mousa,

Zoals afgesproken in ons telefoongesprek van enkele minuten geleden ontvangt u van mij het adres waar u uw verkeerd ontvangen artikel retour kunt sturen.

bol.com
Antwoordnummer 1
5140 VA Waalwijk

Vermeldt u op de verpakking alstublieft dat de retourzending een verkeerd ontvangen artikel betreft.

Zodra ik van u de Track & Trace heb ontvangen, schrijf ik uw bestelling van het boek 'The Wheel Of Time, Boxed Set III, Books 7-9: A Crown Of Swords, The Path Of Daggers, Winter's Heart' met bestelnummer 7964076620 af en ontvangt u van mij kosteloos het boek. Uw betaling van € 23,94 voor uw bestelling ontvangt u na het afschrijven van het boek binnen vijf werkdagen terug op uw bankrekening.

Ik wens u alvast veel leesplezier.

Jolanda

bol.com, Customer Care
www.bol.com

----------------
Echt klagen over een gratis product is natuurlijk niet helemaal terecht... Wel ben ik erg ontevreden over de asociale procedure die ze bij Bol.com hanteren.

Bol.com

Heeft op 20 januari 2012 om 10:41 geantwoord

Geachte heer,

Wij hebben de bovenstaande klacht in behandeling genomen onder casenummer 6457955.

Inmiddels is er contact met u opgenomen. Hopelijk is uw klacht naar tevredenheid opgelost. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen in antwoord op de verstuurde e-mail.

bol.com Customer Services Support

Alle klachten die gemeld zijn door