Klacht: boete

op 09 september 2016 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

goedemorgen.

na een aantal jaren energie bij essent te hebben afgenomen heb ik besloten om bij een andere energiemaatschappij energie af te nemen.
dus ik dacht dat moet niet zo moeilijk zijn en omdat ik dacht dat ik een 1jarig contract had, maar niet dus ik had een 5jarig contract nooit geweten.

mijn man is verleden jaar overledeni(in maart 2015 en in februari is dat omgezet naar 5 jarig contract mijn man was helemaal niet bij machte hij had een hersentumor) blijkt dat hij een 5jarig contract heeft afgesloten (wat wij nooit hadden) daar kwam ik achter toen ik wilde veranderen.naar heel veel bellen met essent moest ik toch boete betalen van 427euro ik had dat ook eerder moeten melden .ik had ook wel wat anders aan mijn hoofd.ik vind het toch onmenselijk heel veel jaren bij essent geweest altijd op tijd betaald en dan ja niks aan te doen. sorry essent ik had anders verwacht.

hoogachtend:

mevr,Veninga-Verheul.
zuiderdiep 461
nieuw-buinen 9521am

p,s mijn klant nummer was 100852467.

Gewenste Oplossing:

toch enige compensatie.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 09 september 2016 om 12:20 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Mevrouw Veninga,

We vinden het erg jammer dat u dit heeft moeten meemaken in een moeilijke situatie. Wij hebben u op de eindafrekening een opzegvergoeding in rekening gebracht van € 250, de overige kosten waren voor het oververbruik op de eindafrekening. Ik heb u een e-mail gestuurd met daarin een in onze ogen passende oplossing. Ik hoor graag van u of u akkoord gaat met de voorgestelde oplossing,

Met vriendelijke groet,

Denis

Alle klachten die gemeld zijn door westen