Klacht: Logistiek, Voorraadadminstratie en Klachtenafhandeling zwaar onvoldoende

RonK01 op 15 juni 2018 over Bijenkorf in de categorie Warenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 13-06-2018 een bestelling geplaatst voor de levering van een paar blauwe Giorgio Sneakers. Bij aflevering bleken dat zowel het type schoen als de kleur afwijkend te zijn. Na telefonisch overleg met klantenservice d.d. 15-06-2018 zou ik de schoenen kunnen ruilen in het filiaal Rotterdam. Er zouden daar nog 2 paar voorradig zijn van de door mij gewenste schoenen.
Derhalve vanuit Berkel en Rodenrijs naar Rotterdam gereisd. Aldaar geprobeerd te ruilen, ook daar bleken er volgens de voorraadadministratie 2 paar voorradig te moeten zijn, echter in werkelijkheid waren de schoenen niet voorradig.
Voor de vele ergernis werd mij een kop koffie aangeboden als geste, alsof dat mijn ergernis zou wegnemen. Ik ontplofte bijna vanwege dit onbenullige voorstel.
Samengevat blijkt de Bijenkorf het zowel qua logistiek als qua voorraadadministratie niet op orde heeft. Verder is de geste in de vorm van een kop koffie natuurlijk op zijn zachts gezegd ridicuul. Deze vorm van coulance kan mijns inziens beter achterwege blijven, roept alleen maar meer ergernis op.
Samengevat een hoop irritatie, onnodig tijdverlies en gemaakte reis- en parkeerkosten.
Tot besluit kan ik nog vermelden dat dit niet de eerste keer is dat de Bijenkorf niet correct levert.
Mijn dringende advies aan de Bijenkorf is het volledige proces beter te organiseren.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de Bijenkorf haar proces op orde brengt en de relatief vele bloopers drastisch zou beperken zou dat een stap in de goede richting zijn.
Beperkt aan beide kanten een hoop gedoe.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bijenkorf over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bijenkorf in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bijenkorf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bijenkorf

Heeft op 29 juni 2018 om 19:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Ron,

Ik vind het erg jammer om te zien dat je dit zo hebt moeten ervaren. Dit is uiteraard niet de service die we jou graag zouden willen leveren.

Ik ben het met je eens dat er meerdere processen zijn die verbeterd moeten worden. Hier zijn wij ook enorm druk mee bezig. 1 van de stappen die wij hiervoor nemen, is het bouwen van een nieuw (groter) distributiecentrum, waardoor er in de toekomst minder fouten zullen ontstaan. Helaas gaat hier wat tijd overheen, maar ik hoop dat u begrijpt dat wij hier aan werken!

Mijn welgemeende excuses voor al het ongemak.

Groetjes,
bcareScott

RonK01

Heeft op 03 juli 2018 om 19:49 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik blijf het een bijzonder \"mager\" antwoord vinden.
Weinig concreet en de bouw van een nieuw distributiecentrum garandeert geenszins een vermindering van gemaakte fouten.
Komt een beetje over als een gezocht antwoord.
Ook het aanbieden van een kop koffie staat natuurlijk in schril contrast met al het geklungel en zou je op zijn minst als amateuristisch kunnen bestempelen. Op de door mij gemaakte reiskosten en parkeergelden wordt eveneens niet ingegaan.
Alles bij elkaar een zeer teleurstellend antwoord.
Het zal niemand verbazen dat ik mijn aankopen voorlopig niet meer bij de Bijenkorf zal doen. Alle merkkleding is ook via andere distributiekanalen te verkrijgen.

Groet,
Ron

Alle klachten die gemeld zijn door