Klacht: Betaling openstaande nota,s

op 03 juni 2021 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Essent Klacht

Ik heb gebeld met de klantenservice over een betaalafspraak.
Er is mij niets medegedeeld over beëindiging van levering van diensten door jullie medewerker van de klantenservice.
Ik ben de gemaakte afspraak nagekomen.
Er is toegezegd dat de administratiekosten in mindering zouden worden gebracht op de openstaande facturen.
Helaas is hier door Essent niets mee gedaan.
En wat schetst mijn verbazing ik kreeg vandaag 27 mei een brief over de post.
Daarin werd gesteld dat ik mij niet zou hebben gehouden aan de gemaakte afspraak.
Er werd gedreigd met beëindiging van levering als ik het totale bedrag incl waarborg 350 euro niet binnen de gestelde termijn van 2 weken zou betalen.
In mijn Essent omgeving is er niets bekend gemaakt over enige beëindiging van levering.
Ik ben van mening dat je niet op dergelijke mannier met klanten om gaat.
Heb ook sterk het gevoel dat afdelingen finaal langs mekaar heen werken.
Ik neem dit dan ook zeer hoog op.

Gewenste Oplossing:

Retificatie intrekken van dreigementen.
Onaangekondigd delen van mijn gegevens aan derden mbt schending van mijn persoonsgegevens.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 04 juni 2021 om 09:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Begrijpelijk dat u baalt als u ziet dat uw overeenkomst wordt beëindigd terwijl u een betaalafspraak heeft gemaakt én bent nagekomen.

Gelukkig heeft u gisten telefonisch contact gehad met onze klantenservice. De einde levering én waarborgsom zijn geannuleerd, hiervan heeft u een bevestiging ontvangen. Ook zijn de aanmaankosten weggeboekt.

Weet dat als er in de toekomst iets is, u altijd een mailtje mag sturen naar [email protected], dan neem ik telefonisch contact met u op!

Maak er een mooie dag van en geniet van het zonnetje!

Groetjes Joyce || Team Webcare Essent

Bericht van Essent

1 maand geleden - Ik kan begrijpen dat je baalt dat je zelf extra contact hebt op moeten nemen om alles geregeld te krijgen. Wel fijn dat het nu toch geregeld is! Mijn advies is om in het vervolg alle betalingen tijdig te voldoen, dit om dit soort vervelende situaties te voorkomen. Lukt het om wat voor reden dan ook niet om een betaking tijdig te voldoen.. neem dan direct contact met ons op. Wist je overigens dat wij als bedrijf verplicht zijn om je bij een betaalachterstand te wijzen op hulp vanuit de gemeente en ook om je hiervoor eventueel proactief bij hen aan te melden? Kijk voor meer info ook eens op: https://bit.ly/3idDYJW Deze melding bij de gemeente gebeurt uiteraard volledig in de lijn met de wet op privacy persoonsgegevens, en het is uiteraard niet bedoelt om je aan de schandpaal te nagelen. Mocht je nog andere vragen hebben, dan mag je altijd telefonisch of via een andere weg contact met ons opnemen. Groetjes Tessa | Webcare Essent

Bericht van Essent

1 maand geleden - Bedankt dat je de tijd hebt genomen om ons een uitgebreide feedback te geven. We streven ernaar onze klantenservice constant te verbeteren en zullen jouw feedback hierin dan ook zeker meenemen! Groetjes Noura | Webcare Essent

Reactie van de melder van de klacht mgreth57

1 maand geleden - Bij Essent laten ze je eerst een tijdje spartelen Daarna word je aan de schandpaal genageld En bestempeld als wanbetaler onterecht zeggen ze dan achteraf. Dit omdat er een rechtsbijstand word ingeschakeld Ook de autoriteit energiemarkt die moet toezien of Essent de regels naleeft word ingeschakeld Het leed is dan al wel geschied Daarna gaan ze gewoon verder met de orde van de dag Van excuus hebben ze bij Essent nooit gehoord Dit verhaal overtreed alle regels En is dus ontoelaatbaar te noemen

Reactie van de melder van de klacht mgreth57

1 maand geleden - Het is dus wat mij betreft niet opgelost en zal nog het nodige staartje krijgen.

Bericht van Essent

1 maand geleden - We ontkennen ook niet dat er een fout is gemaakt, daarom hebben we ook de situatie teruggedraaid. We hebben de einde levering en waarborg geannuleerd en de aanmaningskosten zijn geannuleerd. Met de informatieverstrekking naar derden hebben we ons aan de regels gehouden. Ik vrees dat ik niets meer voor u kan doen dan dat mijn collega's al hebben gedaan. Groetjes Denis || Team Webcare Essent

Reactie van de melder van de klacht mgreth57

1 maand geleden - Ook moet ik even kwijt dat deze case totaal niet is opgelost door Essent zij hebben zich er makkelijk van afgemaakt door te zeggen er is een fout gemaakt ?

Reactie van de melder van de klacht mgreth57

1 maand geleden - Mogen organisaties mijn persoonsgegevens aan anderen doorgeven? Organisaties mogen uw persoonsgegevens aan anderen doorgeven als daar een goede reden voor is. En als zij zich houden aan de voorwaarden uit de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Lees meer over de AVG en uw privacyrechten. Voorwaarden doorgeven persoonlijke gegevens Er zijn 6 situaties waarin organisaties uw persoonsgegevens mogen doorgeven aan anderen: Uw toestemming Met uw toestemming kunnen organisaties uw persoonsgegevens aan anderen geven. De toestemming geldt alleen als duidelijk is waar u toestemming voor geeft en wat de gevolgen ervan zijn.

Bericht van Essent

1 maand geleden - Goedemorgen, Jammer om te zien dat u vindt dat de klacht niet is opgelost. Op 21 mei heeft mijn collega, zoals afgesproken de aanmaankosten van € 20,- kwijtgescholden. Daarnaast hebben wij toegegeven dat de aankondiging van einde levering onterecht was, en ons excuses hier ook voor. Om die reden is de einde levering geannuleerd en heeft u ook geen waarborgsom hoeven te betalen. Bij een achterstand van betalingen en een einde levering, zijn wij verplicht dit te melden bij de gemeente voor eventuele hulp vanuit deze instantie. In uw geval was dit niet geheel terecht, en ook daar voor wil ik u mijn oprechte excuses aanbieden. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Nathalie Webcare Essent

Reactie van de melder van de klacht mgreth57

1 maand geleden - Mijn reactie op het verhaal is dat ik het een kwalijke zaak vind dat ik als Essent klant onterecht ben beschadigd. Mede door een zeer gebrekkige interne communicatie bij Essent ben ik onterecht aan de schandpaal genageld en bestempeld als wanbetaler door een fout die nu na vele mails en telefoongesprekken word erkend door Essent. Echter waar het om gaat word nu nog steeds door Essent omheen gedraaid en dit is nu juist de essentie van mijn probleem met Essent. Mijn rechtsbijstand zal dit dan ook tot de bodem gaan uitzoeken ik heb hierover bij hun mijn beklag gedaan. Alleen met een simpelweg excuus komt Essent hier echt niet mee weg wat mij betreft.

Bericht van Essent

1 maand geleden - Goedemorgen, Wij hebben een oplossing geboden namelijk de aanmaankosten weggeboekt, de einde levering en waarborgsom geannuleerd. Dit is eerder ook al aangegeven maar ik merk dat je het toch nog niet opgelost vind. Mijn vraag is dan ook wat je anders zou willen zien? Vanuit onze kant hebben we namelijk een oplossing geboden en dat is wat ik hier boven noemde. Wij beseffen dat het een fout was, hebben dit toegegeven en vervolgens de fout herstelt. Groetjes, Dial Webcare Essent

Reactie van de melder van de klacht mgreth57

1 maand geleden - Hebben jullie bij Essent een plank voor jullie hoofd. Hoe zouden jullie het vinden als je naam negatief word neergezet ? Dit vooral als het onterecht is !!! Waarom word er door Essent om de hete brei heen gedraaid ? Denken ze bij Essent dat als je groot bent alles kan maken ? Nou ik houd mij aan mijn afspraken !!! Helaas is dit bij Essent niet zo daar worden gewoon mensen onterecht op de kaart gezet bij derden Volgens de autoriteit persoonsgegevens moet een instantie eerst toestemming krijgen van de klant. Wel heel vreemd dat mijn gegevens zonder mijn toestemming toch zijn doorgegeven. Wie overtreed hier dan de regels ? Ik ben van mening dat Essent dit had kunnen voorkomen door gewoon zich te houden aan de regels !!!

Reactie van de melder van de klacht mgreth57

1 maand geleden - Goedemiddag, Inmiddels is mijn zaak onder behandeling van mijn jurist bij mijn rechtsbijstand verzekering. Deze zal mijn dossier gaan bekijken en daarna vervolgstappen gaan nemen. Nogmaals is er door een fout bij Essent mij schade berokkend dit doe je niet af enkel met een excuus.

Reactie van de melder van de klacht mgreth57

1 maand geleden - Wat nu wel heel duidelijk is dat Essent nu wel heel stil is geworden waar zijn ze nu met hun mooie praatjes en excuus. Wees nu eens eerlijk en zeg dan ook dat jullie bij Essent er wel heel erg naast zitten. En wel zeker de plank totaal mis te hebben geslagen is dit de behandeling die je als trouwe klant verdiend ? Ronduit schandalig dit verhaal !!!

Bericht van Essent

1 maand geleden - Goedemorgen, Ik begrijp dat er nog onvrede is aan jouw kant. Om de situatie met je te bespreken heb ik je zojuist gebeld op het bij ons bekende nummer. Ik belde anoniem, dan weet je dat de gemiste oproep van mij is. Mocht je het fijner vinden, dan mag je ons altijd even zelf bellen om de situatie uitgebreid te bespreken. Eventueel mag je ons hierover ook een berichtje sturen via Facebook Messenger mocht dit je beter uitkomen. We gaan het gesprek graag met je aan. Groetjes Tessa | Webcare Essent

Heeft op 10 juni 2021 om 09:20 geantwoord

Essent probeert mij nu anoniem te benaderen nr niet zichtbaar willen met mij in gesprek ?
Het is mij nu wel duidelijk waarom dit is ze willen er verder natuurlijk geen ruchtbaarheid aan geven.
Al die tijd hebben ze zich achter hun regeltjes verscholen nu is er eens van alles mogelijk.
Heel vreemd allemaal de onderste steen zal boven komen en het recht zal zegevieren !!!

Bericht van Essent

1 maand geleden - Klopt, wij bellen altijd anoniem vanuit onze klantenservice. Ik kan dit niet uitzetten/wijzigen, dit omdat dit volledig automatisch gaat. Het is zeker niet dat er geen ruchtbaarheid aan willen geven hoor.. we willen gewoon graag dat al onze klanten tevreden zijn, daarvandaan dat we graag in gesprek met je gaan. Via deze weg communiceren is alleen erg lastig, voor eventuele vervolgvragen kun je dan ook het beste contact opnemen via één van onze andere kanalen. We zien je belletje óf bericht via Facebook Messenger graag tegemoet! Groetjes Tessa | Webcare Essent

Reactie van de melder van de klacht mgreth57

1 maand geleden - Alle correspondentie verloopt via mijn rechtsbijstand nu. Helaas valt er met Essent niet op een normale mannier uit te komen !!!

Alle klachten die gemeld zijn door mgreth57