Klacht: betaling meter weghalen

y.kelder op 19 september 2019 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Hallo
In mijn 15 daagse vakantie (afwezig) 12 juni tm 27 juni 2019.
Is er een brief uit gegaan van liander naar mijn? ik heb de brief niet kunnen bekijken daar ik op vakantie was 27 juni.
Viel er een brief op de deurmat dat ik tot 1 juli 2019 de tijd had om te betalen om een oude meter die niet werkt eruit te halen , zo niet sluiten ze me af van gas en electra . dat was een schrijver van deurwaarder flanderijn of Ik even 250,- overmaak anders had ik juli geen gas en electra. ik heb gelijk gebeld moest betalen het was een opdracht van liander. ik heb het overgemaakt ik maakt al 35 jaar gebruik van gas en electra bij dit bedrijf en nu dit achterlijke gedoe ondertussen zit de oude meter er nog steeds en we zijn twee en halve maand verder.
Te achterlijk voor woorden een dreigbrief met afsluiten.
Ik ben al vanaf febr 2019 bezig over mijn meters die in het jaar kruik zijn geplaatst, ik denk dat ik er zo 50 telefoontjes tegenaan heb moeten gooien voor ik concreet antwoord kreeg ik zit net anderhalf jaar op de c.dehoutmanstraat 44( koopwoning) te den helder.
Ik ben al zolang lid van de nuonliander club, waarom dit geneuzel geld bij mij aftroggelen bedreiging afsluiten ? we hebben uren aan de telefoon gehangen om het recht te breien wat dus gewoon niet lukt zoveel geneuzel en die rot meter hangt er nog. periode 12 juni tm 27 juni ook aangegeven ( reisdocumenten) met mailtje.
De telefoontjes die we hebben gepleegd zijn zoveel verschillende mensen geweest die daar achter de foon hangen dat ik begod niet zou weten wie ik allemaal aan de lijn heb gehad ?

tevreden?! iedergeval mijn kosten die ik heb gemaakt terug ik vind het een hoop nalatigheid van liander uit .

Bericht van

2 jaren geleden - Beste heer, mevrouw Kelder, Bedankt voor je bericht. Wij kunnen ons voorstellen dat je het gevoel hebt dat wij geld bij jullie aftroggelen. Wij willen graag jouw klacht telefonisch bespreken. Op welke dagen en tijdstippen kunnen we je het beste bereiken? Wij horen het graag van je. Met vriendelijke groet, Janneke Namens het Liander Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht

2 jaren geleden - hai janneke ik ben maandag 23 en dinsdag 24 september aan wezig voor telefonisch gesprek. daarna zit ik 2 weken buitenland en niet bereikbaar vr gr Yvonne kelder

Bericht van

2 jaren geleden - Beste Yvonne, Bedankt voor je snelle terugkoppeling. Wij nemen maandag of dinsdag contact met u op. Voor nu een heel fijn weekend. Janneke Namens het Liander Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht

2 jaren geleden - heel netjes terug gebeld door liander niks opgelost :( ik heb uitgelegd dat ik al 34 jaar klant bent en de enige post van hun is wat ik heb ontvangen is van een deurwaarder .( maar dat was niet hun probleem op mijn huidige adres is geen post ontvangen als ik een wanbetaler ben zou ik geen 34 jaar lid van die liander vereniging zijn ik ben ook er onbeschoft te woord gestaan waar ik absoluut geen trek in heb ik heb netjes gezegd dat ik dit gesprek beeinigd daar ik toch tegen een grote maatschappij moet vechten ga ik het wel anders proberen een onbudsman of radar kan niet knap tekst en uitleg leveren tegen een ……… vr gr y . kelder

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Liander een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Liander

Heeft op 15 oktober 2019 om 11:45 geantwoord

Beste Yvonne,
Fijn dat je netjes terug gebeld bent. Wij vinden het jammer dat je er met onze collega niet uitgekomen bent.
Wij begrijpen dat je de gemaakte kosten terug wilt ontvangen. Zelf kunnen wij hier geen oordeel over uitspreken. Je kan via onze website https:www.liander.nlnode2006?oorzaak_schade_prefillAfsluiting een schadeclaim indienen. Onze juristen beoordelen jouw schadeclaim en binnen 8 weken laten zij jou schriftelijk weten of de schadeclaim toegekend wordt ja of nee.
Elsa
Namens het Liander Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht

2 jaren geleden - bijzonder is het wel dat op 18-11.2019 eindelijk de meter is weg gehaald daar ik toch al bijna 2 jaar op dit adres woon dus ook nog wel eens iemand thuis is, vanuit liander geld afhandig gemaakt deurwaarder enzv onkosten voor wat omdat wij gebonden zijn aan liander tijd limiet, bravo we zijn 8 maanden verder en de meter is verwijderd ????????

y.kelder

Heeft op 14 december 2019 om 12:35 geantwoord

we zijn nu vanaf mei 2019 bezig vreselijk ik krijg ook nog steeds post van de vorige bewoner wat ik niet openmaak en netje afzender retour doe hoe kan een groot bedrijf als liander zo NALATIG zijn . 15 okt bericht van jullie gehad we hebben er wat mee gedaan en ondertussen gebeurd er weer niks kansloos.

Alle klachten die gemeld zijn door