Klacht: Beëindiging NS jaarabonnement

op 25 augustus 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Klantnummer 4325260
In 2015 hebben wij de abonnement van mevrouw Koesal beëindigd. Wij hebben van de NS klantenservice instructies gekregen welke stappen wij moeten volgen om deze beëindiging te realiseren. Wij hebben de kaart via een NS automaat gedeactiveerd. Vervolgens moesten wij de NS klantenservice terugbellen zodra wij dit hadden gedaan. Van een medewerker genaamd Jeroen hebben wij te horen gekregen dat de beëindiging is gelukt.
Een jaar later ontvangt mevrouw Koesal wederom een factuur waarin staat dat zij een bedrag van 87 euro moet betalen. Wij gingen ervan uit dat de opzegging goed in doorgekomen bij de NS, dit hebben wij zelfs telefonisch bevestigd gekregen.
Wij hebben nadien meerdere malen gebeld en gemaild om door te geven dat wij de opzegging goed hebben doorgegeven en dat de NS nalatig is geweest is in verwerken van haar administratie.

Wij zitten nu met de handen in het haar en weten niet meer wat we nog kunnen doen zodat de NS ons klacht serieus neemt.

Zie onderstaand ons mail contact naar de NS toe:

Geachte mevrouw Koesal-Gena,

Graag informeer ik u over een vergoeding van de kosten die u heeft gemaakt. Bedankt voor uw bericht. Allereerst bied ik u mijn excuses aan voor de late beantwoording. Bij deze reageer ik op uw verzoek tot restitutie.
De eerste beëindiging is bij ons geregistreerd in het systeem. Echter is de deactivatie om de beëindiging definitief te maken niet opgehaald bij de kaartautomaat. Daardoor is het abonnement doorgelopen en dient mevrouw de abonnementskosten te betalen. Helaas kan ik op basis van de productvoorwaarden niet aan uw verzoek voldoen. U kunt onze productvoorwaarden nalezen op onze site www.ns.nl.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben, dan helpen wij u graag verder. Kijk op ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum (www.ns.nl/forum). U kunt ook contact opnemen met onze medewerkers van Klantenservice via telefoonnummer 030 – 751 51 55 of Twitter @NS_online. Wij staan dag en nacht voor u klaar.

Datum:
24 augustus 2016
Relatienummer:
4325260
Ons kenmerk:
5028059588
Onderwerp:
Opvolging naar aanleiding van uw contact

Met vriendelijke groet,

B.J. Blank
Manager Operatie NS Klantenservice

T 030 – 751 51 55
NS Klantenservice | http://www.ns.nl/klantenservice

Internet Twitter Facebook LinkedIn YouTube

NS Reizigers B.V., Utrecht | Handelsregister Utrecht 301243621 | Privacy | Disclaimer

Oorspronkelijke tekst
Van: Sheila Melicio
Aan: nsonline@ns.nl
CC:
Verzonden: 15.08.16 16:17:47
Onderwerp:

Geachte heer Schneider ,

Vorige week had ik u gemaild met vraag of de factuur voor mijn oma
gecrediteerd mag worden . Helaas heb ik tot op heden geen reactie van u
mogen ontvangen.

Ik zou graag deze week antwoord willen krijgen.

Met vriendelijke groet,

Sheila

2016-08-08 10:29 GMT+02:00 :

>
>
>
>
>
>
>
>
> Geachte heer/mevrouw,
>
> Graag bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail. Wij streven ernaar uw
> bericht binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Graag wijs ik u erop dat wij
> momenteel te maken hebben met een achterstand. Hierdoor kan het voorkomen
> dat uw e-mail niet binnen de gestelde termijn wordt beantwoord door ons.
> Onze oprechte excuses hiervoor.
> Heeft u een dringende vraag? Wij staan telefonisch (030 – 751 51 55) dag
> en nacht voor u klaar. Ook via Twitter wordt uw bericht snel beantwoord.
> We have received your e-mail. We will respond to your enquiry within 5
> working days.
>
> Datum:
> 8 augustus 2016
> Ons kenmerk:
> 5027285670
> Onderwerp:
> Ontvangstbevestiging e-mail
>
>
> Met vriendelijke groet,
> Ron Schneider
> Directeur Consumentenmarkt
>
>
>
>
>
> T 030 – 751 51 55
> NS Klantenservice | http://www.ns.nl/klantenservice
>
>
>
> Internet Twitter
> Facebook LinkedIn
>
> YouTube
>
>
> NS Reizigers B.V., Utrecht | Handelsregister Utrecht 301243621 | Privacy
> | Disclaimer
>
>
>
>
>
> Oorspronkelijke tekst
>
> Van: Nederlandse Spoorwegen
> Aan: nsc.eva@ns.nl
> CC:
> Verzonden: 08.08.16 10:28:46
> Onderwerp: Contactformulier Contactformulier
>
> Aanhef Mevr.
> Voorletters R
> Tussenvoegsels
> Achternaam Koesal-Gena
> Geboortedatum 11-07-1937
> E-mailadres sheilamelicio@gmail.com
> Straat Oleanderplein
> Huisnummer 3
> Postcode 3073 JX
> OV-chipkaartnummer
> Telefoonnummer 0102807028
> Mogen wij u bellen naar aanleiding van uw vraag? Ja
> Bankrekeningnummer (IBAN)
> Naam rekeninghouder
> Onderwerp Crediteren factuur à € 87,10
> Bericht —————–BEZWAARSCHRIFT—————– klantnummer:
> 4325260 Geachte heer Schneider, Hierbij teken ik namens mijn oma mw. R.
> Koesal-Gena bezwaar vanwege het feit dat de klantenservice medewerker in
> juni 2015 de opzegging van het ns-abonnement niet heeft doorgevoerd. Nu
> wordt er 1 jaar later een factuur verstuurd van 87 euro dat mijn oma maar
> even moet betalen(????) en vervolgens wordt dit bedrag na 3 weken
> teruggestort op haar rekening. Mijn oma heeft een kleine pensioen, zij kan
> het dus niet veroorloven om dit maar even voor te schieten. Graag vraag ik
> u om te kijken naar de nalatigheid van uw medewerker, want mijn oma van
> bijna 80 jaar is hiervan de dupe geworden. Ik zou graag willen zien dat dit
> probleem zo snel mogelijk opgelost word. Graag hoop ik dat u de factuur zsm
> crediteert. In afwachting van uw reactie verblijf ik. Sheila Melicio-Gena
>
> {CommOutNo:[5027285670]}
> NLH_0000S_0000
>
>
>
This message has been analyzed and no issues were discovered.

Gewenste Oplossing:

nooit

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 30 augustus 2016 om 14:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 05 september 2016 om 09:57 geantwoord

Mijn oma heeft alsnog een factuur gehad om het abonnementsgeld te betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door smelicio