Klacht: niet serieus genomen

ron 44 op 17 oktober 2013 over Atag in de categorie Keukenleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

11 maart 2013 heeft op ons verzoek een monteur van Atag onderzoek verricht aan onze oven en kwam tot de conclusie dat de temperatuur niet goed was,te laag en heeft de thermostaat vervangen met daarbij de mededeling dat de thermostaat een afwijking mocht vertonen en dat daarom werd geadviseerd een 10 graden hogere temperatuur aan te houden als voorgeschreven
Na uitproberen van een tweetal reeds vaak toegepaste bakrecepten ,rekening houdend met geadviseerde hogere temperatuurinstelling en ook nog met een langere baktijd is het baksel in de kliko verdwenen.Na aanspraak te hebben gemaakt op garantie na reparatie kwam dezelfde monteur,die heeft opnieuw metingen verricht en stelde dat de oven goed was.
We hebben toen een second opinion van een niet bij Atag betrokken bedrijf gevraagd,die constateerde dat de onderwarmte niet werkte ,maar dat verder geen zichtbare afwijkingen te constateren waren en adviseerde Atag nogmaals terug te laten komen.
Ik heb toen opnieuw verzochtn om een kundige monteur,niet dezelfde die al was geweest wat de reactie gaf dat alle monteurs kundig waren. Toen de andere monteur kwam werd opnieuw de oven gemeten
Bij voorverwarmen op 180 graden gaf de ovenn na ruim 7 minuten door geluid aan dat de temperatuur was bereikt maar de meter gaf aan dat de temperatuur slecht 153 graden was.Dat kwam volgens de moteur door de plaats van de thermostaat links bovenin is sneller een hogere temperatuur bereikt als op de bakplaat dus laat hem nou 10 minuten langer voorverwarmen dan is temperatuur zeker goed, na nog even op te merken dat de aanvangstemperatuur ven de grondstoffen bij het bakken van belang zijn voor de temperatuur in de oven nam hij in zijn rapport omtrent zijn reparatie op (citaat):
Toestel getest op alle standen.Schakeld zoals het hoort. geen afwijkingen geconstateerd.
Monteur heeft geen melding gemaakt van te lage voorverwarmings temperatuur en zijn advies de voorverwarmtijd met 10 minuten te verhogen.Ook nu waren de bakresultaten niet wat ze moesten zijn en uit onvrede het hele verloop van de herstelpogingen op schrift gezet en aan Atag verzonden
hier kwam alleen telefonisch reactie op en die was voornamelijk dat de monteurs deskundig waren dus weinig bevredigende reactie.
daarom heb ik het hele verhaal nogmaals per aangetekende brief aan de directie van Atag gestuurd
daarop als reactie van de teamleider consumentenzaken in opdracht van de directie de mededeling dat Atag nederland BV het standpunt van de service medewerker volledig onderschrijft en geen reden ziet tot heroverweging over te gaan.
ik heb aanvankelijk verzocht de kosten van de nieuwe thermostaat te willen terug te betalen omdat de vervanging is uitgevoerd en in rekening gebracht maar het resultaat is hetzelfde: mijn oven werkt niet
Bij het innemen van het standpunt van Atag is m.i uitgegaan van de rapportage van de moteurs ,die is niet volledig! Er zijn andere dingen geconstateerd dan in het rapport verwoord bovendien als medewerkers aangeven te willen nagaan of wij als gebruiker iets niet goed doen en de monteur meent tips temoeten geven over de starttemperatuur van de ingredienten dan komt het gevoel boven dat je voor het eerst bakt terwijl we dat met deze oven al zeker 7 jaar tot volle tevredenheid hebben gedaan we worden ,als lastige klant, niet serieus genomen

Gewenste Oplossing:

We verwachten geen oplossing ,want Atag gaat zoals ze schriftelijk hebben laten weten, niets heroverwegen en we hebben inmiddels een andere, wel werkende oven aangeschaft We willen alleen uiting geven van onze onvrede

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Atag over deze klacht.

Bericht van Atag

11 jaren geleden - ATAG heeft een brief van klant ontvangen in behandeling genomen en een reactie naar de klant gestuurd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Atag in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Atag een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Atag

Heeft op 21 november 2013 om 13:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

atag01 reageerde op oktober 24th, 2013 at 09:31
ATAG heeft een brief van klant ontvangen in behandeling genomen en een reactie naar de klant gestuurd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Atag beoordeeld.

ron 44

Heeft op 21 november 2013 om 14:21 geantwoord

Zoals ik al heb omschreven in mijn klachtmelding voor atag had ik al eerder vernomen dat ze e.e.a niets meer zouden heroverwegen dus voor hen was e.e.a afgedaan.dat was de reden dat ik me niet serieus genomen vindt .atag gaat alleen uit van de schriftelijke rapporten van de monteurs terwijl ik aan gegeven heb dat die rapporten niet volledig zijn monteurs hebben tegenover mij andere zaken gezegd dan in rapport stond als atag nu aangeeft dat ze mij een brief hebben gezonden ,is dat die brief Die ik al eerder had ontvangen,waarin ze zeggen niets te willen heroverwegen dus wat ik ook beweer ze zullen wel denken onze monteurs zijn zo deskundig daar kan niets misgaan,laat die meneer (de zeurpiet) maar kletsen. Nou Atag, ik heb er geen vertrouwen meer in, van harte bedankt!

Alle klachten die gemeld zijn door