Klacht: Na 4 afspraken met monteur, oven nog altijd defect. Atag reageert niet op email.

op 13 februari 2019 over Atag in de categorie Keukenleveranciers

Onderstaande mail heb ik op 6 februari verstuurd naar de klantenservice van ATAG, helaas krijg ik geen reactie en zodoende komt ook de vijfde afspraak te vervallen.

Mijn oven is defect en voor woensdag 6 februari stond voor de vierde keer een servicebezoek gepland om deze te repareren. Alle pogingen daarvoor zijn allemaal op niets uitgedraaid en op 6 februari lijken jullie zelfs de afspraak helemaal te zijn vergeten, ik heb namelijk geen bevestigingsmail of tijdvak gekregen waarin ik kan zien wanneer de monteur langs komt.
Zie onderstaande tijdlijn voor een overzicht van wat er al allemaal mis is gegaan:
7 januari – gebeld en een afspraak gemaakt eerste servicebezoek. Dit liep niet helemaal soepel omdat de keukenapparatuur niet door jullie bleek geregistreerd terwijl hier in 2014 €40,- voor is betaald, de monteur heeft dit uiteindelijk bij het eerste bezoek op 17 januari alsnog gedaan.
17 januari – eerste bezoek monteur, van het nieuwe paneel werkt de klok niet en dus maken we een nieuwe afspraak voor wederom een nieuw paneel op 22 januari
22 januari – tweede bezoek wordt op deze dag tussen 9:00 en 12:00 uur gepland maar wordt die dag om 9 uur gebeld dat de afspraak niet doorgaat omdat de monteur de onderdelen niet heeft ontvangen
30 januari – derde afspraak kan wederom pas de week erop gepland worden en op de dag zelf blijkt het helaas weer een defect paneel, deze werkt helemaal niet en geeft kortsluiting. Hij zet er vervolgens een paneel in waarvan alleen de verstelling van de klok kapot is zodat ik hem weer zou kunnen gebruiken, helaas geeft dit paneel regelmatig een error E-21 en warmt dan niet op, dus oven is zeer onbetrouwbaar geworden en om deze reden onbruikbaar. De monteur heeft net jullie kantoor gebeld voor het maken van een nieuwe afspraak en dit was mogelijk op 6 februari, weer een week verder maar eerder was niet mogelijk.
6 februari – voor vandaag stond het vierde bezoek geplant, helaas nooit meer wat vernomen van jullie en dus onzeker of ik wel of niet thuis moet blijven. Vrees het ergste, namelijk dat jullie mij vergeten zijn.

Voor bovenstaande data heb ik vrij moeten regelen van mijn werk, dit betekent al 4 maal afspraken verschuiven en verlof opnemen en mijn oven werkt slechter dan ooit tevoren, regelmatig zelfs helemaal niet en geeft dan een E-21 melding in het display.

Tijdens het eerste servicebezoek heb ik reeds en vol vertrouwen de voorrijkosten al betaald aan de monteur. Dit bedrag (€71,50) zie ik graag teruggestort worden op mijn rekening om mij enigszins tegemoet te komen voor alle overlast.

Ook wil ik een ultimatum stellen, jullie krijgen van mij na terugbetaling van bovenstaand bedrag nog één kans om de oven te repareren, slagen jullie hier niet in dan wil ik een volledig nieuwe en werkende oven, gaan jullie hier niet mee akkoord dan zal ik de koop ontbinden.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Atag

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Atag in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Rwinio