Klacht: klacht over Service en garantie EtNA vaatwasser

simhofferjha op 17 februari 2012 over Atag in de categorie Keukenleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij kochten onze Etna vaatwasser op begin december 2011. Na anderhalve maand ging hij stuk. Volgens heb ik contact gehad met ATAG om deze te laten maken, conform de garantievoorwaarden.

het contact met Atag verliep erg stroef. Ik werd op een zeer vervelende manier te woord gestaan door een servicemedewerker. Waarom ik niet het aantal piepjes had geteld die de machine aangaf? Tevens ging zij er ook maar even gemakshalve vanuit dat ik de machine verkeerd aangesloten had.

Een dag later en 30 piepjes geteld hebbende kreeg ik een nu wat vriendelijker medewerker aan de telefoon. Zij melde mij dat een monteur langsgestuurd zou worden, maar dat door ziektes dit wel even kon duren, minimaal een week.
Het was even niet anders,melde ik de medewerket. Moesten we maar even met de hand fwassen. Ik heb wel verzocht of het bezoek op donderdag middag kon plaatsvinden, ditvwas namelijk de eerste mogelijkheid voor ATAG. Zij gaf aan dat ze dat als wens neer zou schijven en dat meestal wel lukte, wel gaf zij aan dat de monteur een half uur van te voren zou bellen. Op de dag van het monteursbezoek ging om 08:20 uur de telefoon, de monteur, hij zou er over 10 minuten zijn. Dat ging dus niet, want mijn kinderen moesten naar school en mijn vrouw naar het werk.
Uiteindelijk ATAG gebeld, maar werd daar niet erg begripvol te woord gestaan. Ik moest maar begrijpen dat ze niet met alles rekening konden houden. Ik heb de bewuste medewerker mijn standpunt uitgelegd en uiteindelijk is afgesproken dat de monteur de volgdende dag, in de middag na twaalven zou komen. Hij zou een half uur van te voren bellen.
De volgende dag om 11:00 uur (dus niet na 12:00 uur) belt de monteur dat hij onder weg is. 10 minuten later staat hij voor de deur.

Na onderzoek gaf de monteur aan dat de reparatie niet binnen de garantie viel. Er zat namelijk waarschijnlijk een stukje glas in de waterpomp. Bij de vraag hoe dat glas er dan gekomen was zei hij, die is er vast langsgeglipt (dus een gebruikersfout volgens de monteur).
Mijn klacht voorgelegd aan ATAG en wederom werd ik zeer onbeschoft te woord gestaan. Ik moest maar een klacht indienen via de post.

Ik ben zeer ontstemd door de wijze waarop met mijn reparatieverzoek word omgegaan. tevens ben ik het er absoluut niet mee eens dat dit niet onder de garantievoorwaarden valt. Immers lijkt het erop dat door een constructiefout in de filters een stukje Glas bij de waterpomp kan komen.
Ik ben bereid geweest om naar een oplossing te zoeken, maar ontvang geen medewerking van ATAG.

Uiteindelijk is de machine nog steeds kapot en zou repariet ruim 100 euro kosten.

Gewenste Oplossing:

reparatie binnen de garantie

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Atag in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Atag een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Atag

Heeft op 02 december 2013 om 12:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Klacht is door Atag op 21/06/2012 in behandeling genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door