Mijn Klacht:
ik heb een keramische kookplaat type Hc2-53-K5u met 5 plastic draaiknoppen, kookplaat is nu 15 jaar oud maar functioneert nog prima. In 2001 drie plastic draaiknoppen moeten vervangen. In 2004 opnieuw 5 knoppen. Vorig jaar waren opnieuw drie knoppen stuk en heb ik 8 knoppen gekocht.
Kosten ongeveer 70 euro. Na enkele maanden gingen alle nieuwe knoppen kapot. Na reclameren heb ik 4 nieuwe knoppen gekregen. Maar inmiddels zijn in anderhalf jaar 12 knoppen stuk gegaan. Er zitten nu kapotte knoppen op, die niet meer goed draaien. Na enkele mails heeft Atag laten weten niets meer te kunnen betekenen. Mijn stellige indruk is dat de knoppen van inferieure kwaliteit is en de bladveren er veel te strak in zitten. Op dat punt scheuren de knoppen steeds af. Atag gaf aan al jaren een voorraad knoppen te hebben en deze nooit te verkopen. De knoppen schijnen niet bij andere kookplaten te passen.
Het probleem ligt niet aan het draaimechanisme maar duidelijk aan de knoppen. Ik ga uiteraard niet weer nieuwe knoppen kopen. Atag verkoopt inferieure knoppen en weigert in te gaan op mijn argument dat het aan de knop en bladveer moet liggen. In 15 jaar tijd nu al zo’n 19 knoppen moeten vervangen. Ondanks dat de kookplaat nog prima functioneert moet ik vanwege de knoppen een nieuwe kookplaat kopen?
Gewenste Oplossing:
Atag heeft deze knoppen nog steeds op voorraad en doet er feitelijk niets mee. Men had destijds er beter aan gedaan om metalen knoppen te laten maken. Ik zou willen dat Atag voor de rest van de levensduur van de kookplaat telkens als er een knop kapot gaat deze gratis vervangt.
