Klacht: Asociale behandeling klantenservice

op 22 augustus 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Echt een heel slecht begin van mijn dag, dat kwam door mijn gesprek vanmorgen met jullie, klantenservicemedewerker, Nina.

Wegens al een week wat zorgen om mijn pakketje richting Denemarken dacht ik, ik ga toch eens even bellen..O jee, had ik dit maar niet gedaan! Op het moment waarbij ik mijn vraag wil uitleggen word ik binnen mijn eerste zin afgekapt door Nina. Nina vliegt namelijk vol in de frustratie bij het horen van de woorden ‘ik heb mijn pakketje bij PostNL ingeleverd’, alsof je het knopje van een trippend konijn aanzet, there she goes! Toch vervelend voor Nina, want aan haar frustratie te horen krijgt Nina dit soort vragen wat vaker. Wel zou je denken dat een start van een nieuwe dag nieuwe kansen geeft en dat Nina in de ochtend van een nieuwe dag de ‘klant’ eerst even uit laat praten waarna zij rustig kan toelichten dat de ‘klant’ helaas niet door haar geholpen kan worden maar dat het beter is als er contact gezocht wordt met PostNL, daar waar het bedrijf waar het pakketje immers is ingeleverd. Tenminste, ik denk dat dit de oplossing is? Dat was in ieder geval voor mijn een prima antwoord geweest.
Bij mij liep het helaas totaal uit de hand er was geen controle meer, ik -als onwetende klant- denk echt aan het goede adres te zijn en probeer tussen het ontwijken van de vliegende woorden van Nina te komen om mijn ‘echte’ vraag te kunnen stellen, ik krijg geen mogelijkheid. De woorden vliegen in het rond, Nina smijt ermee “ik ga een klacht indienen bij PostNL” wordt er geroepen en “als je dit gesprek opneemt dan klaag ik je aan want dit mag wettelijk niet” of “u moet gewoon eens naar mij luisteren” -uhm dat deed ik al?- en het ergste is nog wel de toon, de toon die gewoon pijn doet van de hoeveelheid frustratie die Nina heeft. En dat alles om wat ik heb proberen te vragen; “ik maak mij een beetje zorgen om mijn pakketje richting Denemarken, deze heb ik op 15 augustus bij PostNL ingeleverd en…..” of tussen de woorden van Nina door heb ik piepend als een kuiken geprobeerd “maar ik ik heb een trackingcode van jullie!” en na meerdere pogingen te hebben gedaan om Nina rustig uit te kunnen leggen dat ik ook maar een onwetende klant ben heb ik het opgegeven… Ik doe ook echt mijn best maar de maat voor mij is zo ook vol, ik wens zo eigenlijk niet te woord gestaan te worden, sterker nog ik maak mij nu des te meer zorgen of mijn pakketje wel goed verzorgd wordt. Komt het wel echt aan? Krijgt het wel de aandacht dat ze nodig heeft? Krijgt ze genoeg te eten en te drinken? Heeft ze het wel leuk? Zal ze bang zijn in de grote loods van DPD? Kan ik echt op DPD vertrouwen? Ik weet het niet, ik kende jullie nog niet tot vandaag maar deze ochtend heeft mij een ontzettend vervelend gevoel gegeven.

Beste DPD, Beste Nina, ik snap hoe het is om vervelende vragen te krijgen, ik snap dit als geen ander… Maar zo ben je toch geen visitekaartje? Zo’n toon wil je toch niet dat er aangeslagen wordt tegen je ‘klanten’? En daarbij, het is toch vele malen fijner om op een leuke manier om te gaan met een ‘klant’? Hier kan je zoveel leuks voor terug krijgen. Ik ga geen tips geven hoe je met klanten om kan gaan, het internet staat hier namelijk vol mee.

Al met al.. ik hoop toch ergens dat mijn pakketje in goede handen blijkt te zijn en dat ze het stiekem heel leuk heeft bij jullie, ik hoor dit graag. Inmiddels heb ik de erg vriendelijke medewerker van PostNL, wat een groot contrast, even gesproken en het is mij nu helemaal duidelijk dat een internationaal pakketje 15 dagen (geen werkdagen) de tijd krijg om haar bestemming te bereiken.

Verschrikkelijke klantenservice medewerkster

Blijkbaar ben ik niet de enige…

Wel wil ik het volgende weten, wat zijn nu de consequenties voor Nina? Misschien een dagje spa om te ontspannen en hierna een cursus zelfcontrole? Daarnaast verwacht ik ook een normaal excuus, niet een waarbij je afgewimpeld wordt.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht emmadem

3 maanden geleden - Goedemiddag Emma Allereerst mijn excuses voor de slechte ervaring die je vanochtend hebt gehad met mijn collega De klacht is doorgestuurd naar de leidinggevende. Ik ga proberen om je dag toch nog een beetje goed te maken…. Om te kunnen kijken of ik je kan helpen, zou ik graag het pakketnummer en evt je adres gegevens ontvangen, Anja -- Beste Emma Ik heb geprobeerd om het onderstaande voor je na te kijken. omdat de laatste informatie inderdaad van 15 augustus is, kun je het beste contact opnemen met post.nl Zij kunnen hiervoor een navraag gaan indien bij DPD. Zij zijn onze klant en kunnen ons voorzien van de juiste informatie. Post.nl is dan degene die jou verder over het verloop van deze navraag op de hoogte moet brengen Anja

Alle klachten die gemeld zijn door emmadem