Klacht: Verschrikkelijke klantenservice medewerkster

op 17 november 2014 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vanochtend gebeld met de klantenservice van dpd (Berkel en Rodenrijs) omdat ik een uur daarvoor een mailtje had ontvangen met een naam die ik nooit heb doorgegeven.
Ik kreeg een ene x aan de lijn en mevrouw liet mij al na mijn halve zin niet uitpraten. Ze schreeuwde dat ik dat zelf had gedaan en dat dpd dat nooit doet. En maar blijven schreeuwen over dat ik dat zelf heb gedaan (Ik ken degene niet eens, dus waarom zou ik überhaupt de naam van die persoon als ontvanger zetten???) Maar ook dit heb ik niet kunnen vertellen, omdat mevrouw vanaf de eerste 15 seconden alleen maar de schuld op mij wou schuiven. Ze deed dus aannames op basis van een halve zin van mij. Ik vroeg haar heel netjes tussen haar aannames door of ze mij wou laten uitpraten, maar ook dat liet ze me half zeggen met haar grote bek. Mevrouwtje X ging zomaar zo asociaal tekeer (???) snap nog steeds niet wat haar probleem was. Dus liet ik haar maar uitpraten en krijg ik vervolgens te horen dat DPD die naam erbij heeft gezet. Dus waar was al dat ordinaire geschreeuw voor nodig?
Dat terzijde, hoe netjes mijn opening in het gesprek was, zo netjes ging ik door. Dus vroeg ik waarom ze zo tekeer ging en de schuld op mij schoof terwijl dat mijn probleem niet eens was? (Laat klant eerst het probleem doorgeven, inventariseer naar de klantvraag, doe vervolgens een samenvatting en kom daarna met je actie) Ik kreeg daar nog een grotere bek op dan eerder in het gesprek.

Ik heb nog nooit in me leven zo, maar dan ook echt zo een slechte medewerker meegemaakt. Zo asociaal en zo ordinair.

Toen ik haar tenslotte aangaf dat ik zo blij was dat ik het gesprek had opgenomen en naar Radar toe zou sturen (Ze heeft me niet aangegeven dat ze me geen toestemming daarvoor geeft en ze wist er wel van aan het einde van het gesprek, dus juridisch gezien kan ik het gewoon gebruiken dus ook doorsturen naar Radar.)
DREIGDE mevrouw ook nog is met: OH JA? NOU ALS JIJ DAT DOET, KIJK MAAR IS WAT VOOR AANKLACHT WIJ DAN TEGEN JOU GAAN INDIENEN!

Ik zou zeggen ga jullie gang maar NINA en DPD 🙂

Ik heb nog nooit in me leven een klacht ingediend. Maar dit was zooooo slecht, zoooo ordinair, zoooo asociaal dat ik dit wel moest doen.

Wat het grappigste van allemaal is, is dat ik medewerkers coach op basis van gespreksstructuur, service en vriendelijkheid op de klantenservice van 1 van Nederlands grootste en bekendste bedrijven.

Slechter dan dat kan gewoon niet.

Jammer voor DPD, door zulke X zullen zij het zeker niet ver schoppen in de Contact Quotiënt wereld.
en first contact fix zit er zeker niet in.

Excuses van dpd. En niet van een teamleider, leidinggevende, senior, supervisor wat dan ook. Maar ik eis excuses van de directeur en van X (Werkt in het filiaal/depot Berkel en rodenrijs)

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 01 juni 2016 om 14:22 geantwoord

Beste Duygu,

Allereerst een dubbele excuses van mij. Ten eerste voor de late reactie op deze klacht en als tweede met de beschreven communicatie tussen jou en mijn collega. Ik hoop dat je destijds je pakket toch ontvangen hebt.
Mocht je in de toekomst vragen hebben dan kun je ons ook bereiken via facebook (dpdpakketservice.nl) of twitter (@dpdnl).

Groeten Kari

Alle klachten die gemeld zijn door Dlacin