Klacht: Arrogantiemail Ten Top

op 22 juni 2016 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nu bijna een jaar klant van essent en dus even contact gezocht met hun of ze nog een mooie aanbieding hadden, aangegeven dat ik anders zou overstappen, (Dit deden we ook toen we in het buitenland woonden) Medewerker kwam met een voorstel/aanbieding en zei ik stuur hem wel met de mail, gaf daarbij aan dat ik binnen 2 weken zou moeten beslissen, nou ik beslis zelf wel wat ik wil en doe en verlag van een leverancier geen mail dat zij bepalen.
Heb dit ook duidelijk aangeven en medewerker schrok er een beetje van, (Zal wel een van de weinige zijn die me niet laat overrompelen) ik heb aangegeven dat ik dat niet wou en als men mij als klant wilde behouden men er toch echt wel iets voor moest doen.
Inmiddels gaat de overstap gebeuren naar een andere leverancier.
Echter nu krijg ik een over ten top arrogante mail dat de lever overeenkomsten met essent opgezegd gaan worden en dat als ik me er niet van bewust zou zijn dat er een mogelijke boete zou kunnen komen en dat ik, Ja u leest het goed IK maar contact met hun op moest nemen om een mooie aanbieding te krijgen, nee ze begrijpen het niet, zij moeten contact met de klant opnemen, kijk een klant binnen halen is niet zo moeilijk maar een klant houden is dus wel moeilijk.
Dan ook nog de aanvulling dat je termijn bedragen moet blijven betalen tot de eindafrekening na 6 weken van eindedatum??
Beetje vreemd dat je moet betalen voor diensten die niet geleverd worden.

Geen betaling meer na eindedatum contract, enkel de eindafrekening betalen meer niet.
Je betaald toch niet voor iets wat ook niet meer geleverd word.
Ook heb je na eindedatum geen geldig contract meer dus ook geen betalings- verplichting.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 22 juni 2016 om 15:19 geantwoord

Geachte heer Pruim,

Wij hebben elkaar zojuist gesproken. Ik wil als eerste u bedanken voor uw openheid en feedback die u aan mij hebt gegeven.

U geeft aangegeven dat u graag wilt zien dat wij u actief benaderen wanneer een overeenkomst in de nabije toekomst gaat verlopen. Als wij u dan benaderen dient dit een aanbiedingen te zijn die scherper is dan de normale aanbiedingen. Dit om ook de klanten te behouden.

Het bericht dat u heeft gehad over de overstap heeft te maken dat wij graag willen voorkomen dat onze klanten onterecht worden overgenomen door een andere leverancier. Door dit bericht te sturen voorkomen we voor de klant grotere problemen als het een onterechte overstap blijkt te zijn. In uw geval is dit niet van toepassing, u heeft bewust de keuze gemaakt om over te stappen.

Het laatste termijnbedrag dat wij bij u in rekening brengen, het termijnbedrag dat wij automatisch incasseren op 9 juli. De eindafrekening volgt binnen 6 weken na de overstapdatum van 1 juli.

Ik hoop dat ik u hiermee meer duidelijkheid heb kunnen geven over uw klachten. Mocht er toch nog iets zijn dan horen we dit uiteraard graag van u.

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Heeft op 08 augustus 2016 om 20:51 geantwoord

Essent heeft zich niet aan de afspraak gehouden en trekt onlangs dat ik nu geen klant meer ben wel geld van mijn rekening.

Alle klachten die gemeld zijn door woaghalz