Mijn Klacht:
Begin doorgestuurd bericht:
Van: Isabella Joosen
Datum: 26 februari 2020 11:22:39 CET
Aan: Isabella Joosen
Onderwerp: Doorst.:
Dinsdag 25 februari, lijn 24 van hoge school Zuyd Heerlen 14.57 RECHTSTREEKS naar ‘ t busstation,NIET via de Pijnsweg, schouwburg .(ivm carnaval)?
Ik lees onderstaande bij dit klachtenformulier: gebruik beschaafde taal en geen scheldwoorden!
Ik vroeg bij aankomst op ’t busstation in Heerlen aan onze buschauffeur of ik in de bus m’n kaart kon opladen, (dit had ik nog nooit eerder gedaan n.l. en wist niet of dit kon) omdat ik bij het uitchecken zag dat ik bijna geen tegoed meer had en daar t carnaval is vanavond ook weer met de bus naar huis wilde kunnen rijden.
Ik kreeg van de buschauffeur te horen dat, dat normaal wel kon maar nu niet, doe dat maar straks als je terug reist, ik ga nu naar t toilet. Ik zei dat ik wel nog graag m’n kaart wilde opladen,( ook omdat ik met deze bus niet terug reis vanavond)
Daarop kreeg ik een geïrriteerd antwoord, dat NORMALE ? mensen dat meteen bij ‘ t instappen doen en dat ik niet moest denken dat ik alleen maar rechten heb? !
Daarop zei mijn man dat hij wel wat vriendelijker kon reageren. Waarop de chauffeur hemons tijdens het weglopen naar t kantoor,( wij liepen naar de roltrap) uit ging schelden en op een gegeven moment zelfs terug kwam lopen en zei dat hij een stuk stront was en andere scheldwoorden, hij bleef dit al roepend doen en bleef schreeuwen dat we niets zijn, maar een grote HOOP STRONT, we voelden ons echt bedreigd! Ook zei hij dat ik niet moest denken te kunnen bepalen wanneer hij naar ’t toilet ging. Gelukkig stond er een medewerker van Arriva en een andere man, beveiliger? die er tussen kwam staan en hem tot kalmte maande.( Anders was t misschien wel geescaleerd) We hebben hen ook gezegd dat we zoiets nog nooit hebben meegemaakt. Ik was totaal ontdaan en heb hem te kennen gegeven dat ik dit ging reclameren! De buschauffeur zou het zelf wel doorgeven nu direct , zei hij. Wij zelf hebben de hele tijd geen onfatsoenlijk woord gebruikt!
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt en dhr. was totaal niet in zijn recht, om een fatsoendelijke vraag van een klant op deze manier te beantwoorden! in een woord schandalig! Ik was totaal van slag . Aangezien we de optocht nog wilden zien zijn we doorgelopen. En hebben niet direct het kantoor bezocht, ook omdat we dhr. niet langer wilden zien!
Mijn man heeft trouwens ooit een opleiding gehad tot buschauffeur bij de ASEAG , waar de chauffeurs toch leren, hoe zich te gedragen naar klanten.
Gewenste Oplossing:
We verwachten minstens een verontschuldiging.
We willen zo' n situatie NOOIT meer mee maken. Het was te ongelooflijk voor woorden.