Klacht: Zeer beledigend, niet te accepteren gedrag, van een chauffeur van Arriva

I.joosen op 26 februari 2020 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Begin doorgestuurd bericht:

Van: Isabella Joosen
Datum: 26 februari 2020 11:22:39 CET
Aan: Isabella Joosen
Onderwerp: Doorst.:

Dinsdag 25 februari, lijn 24 van hoge school Zuyd Heerlen 14.57 RECHTSTREEKS naar ‘ t busstation,NIET via de Pijnsweg, schouwburg .(ivm carnaval)?
Ik lees onderstaande bij dit klachtenformulier: gebruik beschaafde taal en geen scheldwoorden!
Ik vroeg bij aankomst op ’t busstation in Heerlen aan onze buschauffeur of ik in de bus m’n kaart kon opladen, (dit had ik nog nooit eerder gedaan n.l. en wist niet of dit kon) omdat ik bij het uitchecken zag dat ik bijna geen tegoed meer had en daar t carnaval is vanavond ook weer met de bus naar huis wilde kunnen rijden.
Ik kreeg van de buschauffeur te horen dat, dat normaal wel kon maar nu niet, doe dat maar straks als je terug reist, ik ga nu naar t toilet. Ik zei dat ik wel nog graag m’n kaart wilde opladen,( ook omdat ik met deze bus niet terug reis vanavond)
Daarop kreeg ik een geïrriteerd antwoord, dat NORMALE ? mensen dat meteen bij ‘ t instappen doen en dat ik niet moest denken dat ik alleen maar rechten heb? !
Daarop zei mijn man dat hij wel wat vriendelijker kon reageren. Waarop de chauffeur hemons tijdens het weglopen naar t kantoor,( wij liepen naar de roltrap) uit ging schelden en op een gegeven moment zelfs terug kwam lopen en zei dat hij een stuk stront was en andere scheldwoorden, hij bleef dit al roepend doen en bleef schreeuwen dat we niets zijn, maar een grote HOOP STRONT, we voelden ons echt bedreigd! Ook zei hij dat ik niet moest denken te kunnen bepalen wanneer hij naar ’t toilet ging. Gelukkig stond er een medewerker van Arriva en een andere man, beveiliger? die er tussen kwam staan en hem tot kalmte maande.( Anders was t misschien wel geescaleerd) We hebben hen ook gezegd dat we zoiets nog nooit hebben meegemaakt. Ik was totaal ontdaan en heb hem te kennen gegeven dat ik dit ging reclameren! De buschauffeur zou het zelf wel doorgeven nu direct , zei hij. Wij zelf hebben de hele tijd geen onfatsoenlijk woord gebruikt!
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt en dhr. was totaal niet in zijn recht, om een fatsoendelijke vraag van een klant op deze manier te beantwoorden! in een woord schandalig! Ik was totaal van slag . Aangezien we de optocht nog wilden zien zijn we doorgelopen. En hebben niet direct het kantoor bezocht, ook omdat we dhr. niet langer wilden zien!

Mijn man heeft trouwens ooit een opleiding gehad tot buschauffeur bij de ASEAG , waar de chauffeurs toch leren, hoe zich te gedragen naar klanten.

Gewenste Oplossing:

We verwachten minstens een verontschuldiging.
We willen zo' n situatie NOOIT meer mee maken. Het was te ongelooflijk voor woorden.

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van

4 jaren geleden - Beste I.joosen, Wat jammer om te lezen dat jullie dit hebben ervaren! Ik wil jullie klacht graag registreren in ons systeem, maar daarvoor heb ik wel een emailadres nodig. Vind je het goed als ik het emailadres gebruik wat je hier hebt ingevuld? Groet, Sietse Medewerker klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht I.joosen

4 jaren geleden - Dat is goed

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 26 februari 2020 om 23:09 geantwoord

Geboden Oplossing:

Bedankt voor je reactie. We geven je klacht intern door in de regio. Daar wordt je klacht verder opgepakt en besproken met de desbetreffende chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze medewerkers. Je krijgt ook nog een terugkoppeling via email.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Met vriendelijke groet,
Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

I.joosen

Heeft op 29 februari 2020 om 20:14 geantwoord

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Ik hoop op een spoedige reactie!

Reactie van de melder van de klacht I.joosen

4 jaren geleden - 26 februari 2020 om 23:09 Bedankt voor je reactie. We geven je klacht intern door in de regio. Daar wordt je klacht verder opgepakt en besproken met de desbetreffende chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze medewerkers. Je krijgt ook nog een terugkoppeling via email. 22 september 2020 E hebben tot op heden niets meer gehoord van Arriva ?

Bericht van

4 jaren geleden - Beste I.joosen, Op 11 maart 2020 hebben wij het volgende bericht per e-mail naar je e-mailadres gestuurd: U geeft aan dat u niet tevreden bent met het gedrag van één van onze chauffeurs. Zo meldt u dat de chauffeur niet vriendelijk reageerde en scheldwoorden gebruikte. Dat vinden wij erg jammer om te lezen. Klachten over het gedrag van onze chauffeur nemen wij heel serieus. Uw melding hebben wij daarom doorgestuurd naar de verantwoordelijke manager zodat het met de chauffeur wordt besproken. Wij bieden onze excuses aan voor het ervaren ongemak en hopen dat u toch nog heeft genoten van de optocht. Mogelijk is dit bericht in uw Ongewenste mail gekomen. Gmail verwijdert ongewenste mail automatisch na 30 dagen. Met vriendelijke groet, ^Wouter Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door I.joosen