Laat me niet lachen...: we houden het graag leuk. Er is niks leuks aan om er om kwart voor 1 achter te komen dat er geen trein meer rijd. Vandaar mijn boze reactie, misschien dat jullie mijn klacht op deze manier in behandeling nemen:
Op 27 mei ging ik naar Heerlen om cocktails te drinken (vanwege mijn verjaardag, jeej :D).Ik zou de 28ste met de laatste trein van 0.45 vanuit Heerlen naar Kerkrade naar huis gaan.
Ik loop met een vriendin, die richting Maastricht moet, terug naar het station om 00.10. We vertrekken op tijd omdat we niet opgehouden willen worden en daardoor onze trein missen. We komen daar aan en zij vertelt me dat ze mijn trein niet meer op de borden ziet staan....Ik was natuurlijk verbaasd, waarom zou mijn trein ineens niet meer op de borden staan?
Een aantal dagen voordat ik ging terrassen heb ik de reistijden bekeken en hier stond 0.45 laatste trein richting Kerkrade vanuit Heerlen. Omdat ik extra zeker wilde zijn heb ik de dag zelf dit ook nog gecontroleerd, zelfs vlak voordat ik vertrok. Mijn vriendin had dit ook bekeken en zag datzelfde.
Ben nog tot aan het spoor gelopen om te kijken of daar iets stond dat er misschien bij het eerste bord een storing was? Maar nee er was jammer genoeg niets te vinden. De trein van mijn vriendin vertrok rond half 1 en toen stond ik daar dus, bij een leeg en verlaten station. Hierna ben ik richting de bussen gelopen en de bussen richting Kerkrade waren al lang vertrokken en zouden de volgende dag pas weer rijden.
Tja, wat doe je dan? Helaas had ik geen andere optie dan een pinautomaat zoeken en maar de eerstvolgende taxi naar huis te nemen. Taxichauffeur gaf ook al aan dat ik niet de eerste was die hij naar huis had gebracht omdat de trein niet reed. Wat de verwachtte kosten waren richting Kerkrade? 35 €. Wauw, hij zag aan mijn gezicht dat ik dit niet gedacht had. Maar hij gaf aan dat er richting Kerkrade overal wegwerkzaamheden zijn en hij dus niet via de reguliere route kan rijden maar via een omweg. En aangezien ik deze route dagelijks rijd klopt dit helaas, had ik zelf niet bij stilgestaan. Poeh dus 35 €.... Ongeveer 10 x zo duur als mijn treinkaartje. Op deze extra kosten had ik totaal niet gerekend...maar goed, ik zou het ook fijn vinden als ik wel nog thuis kwam. Gelukkig is dit ook gebeurd, wat een domper op zo'n leuke avond en wat een slecht begin van je verjaardag.
Arriva heeft me teleurgesteld in de communicatie richting de reiziger.Het was fijn geweest om een oorzaak van het niet rijden van een laatste trein te weten, dit zou al voor veel meer begrip zorgen. Ook vind ik het jammer dat jullie op dat moment wel de trein laten vervallen maar geen geschikte oplossing bieden voor gestrande reizigers.
Groetjes
Rot op