Klacht: Vevallen bushaltes

[email protected] op 15 januari 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben zeer ontstemd door de nieuwe dienstregeling van Arriva omdat er ontzettend veel haltes vervallen zijn. Ik woon op de Casinoweg in Venlo en de bushalte richting station is gewoon vervallen. Ik woon in de Casinoflat en hier wonen over het algemeen veel senioren die slecht ter been zijn e.d. Ik hoor veel klachten dat ze niet naar de supermarkt, huisarts en apotheek kunnen. Ikzelf ben vrij jong maar erger me hier ontzettend aan omdat ik ook afhankelijk ben van openbaar vervoer of fiets en ook graag snel op de plaats van bestemming ben. Ik ben mantelzorger voor mijn moeder die in Blerick woont en moet nu een half uur in de bus zitten om daar te komen. Dat kost me veel (extra) tijd en geld!
Ik ging elke dag met de bus naar het station ivm met mijn werk maar moet nu met de fiets of te voet gaan. Verder vind ik (en mede flatbewoners) het schandalig dat er geen rechtstreekse lijn naar de Veegtes gaat en in het weekend helemaal niet.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden wanneer de oude dienstregeling weer van kracht is!

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 15 januari 2017 om 21:20 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hallo Frederique,

Uit jouw reactie begrijp ik dat je niet tevreden bent over de nieuwe dienstregeling. Dit met name omdat er veel haltes vervallen zijn. Je geeft hierbij ook aan dat er veel ouderen zijn die hier last van ondervinden omdat zij niet meer op hun bestemming kunnen komen doordat de haltes te ver zijn.

Ik kan me goed voorstellen dat je hier een melding van maakt. Ik stuur je melding wel door naar de regio zodat dit meegenomen kan worden in de evaluatie. De dienstregeling word namelijk regelmatig ge?valueerd. Klantreacties worden verzameld en waar nodig en mogelijk zullen we natuurlijk aanpassingen maken.

Ik hoop dat er in de toekomst een betere verbinding is vanuit jouw woonplaats zonder al te ver te moeten lopen.

Tenslotte wil ik je bedanken voor het meedenken wat betreft de verbetering van de dienstregeling.

Met vriendelijke groet,

^SH
Arriva Webcare

[email protected]

Heeft op 15 januari 2017 om 23:46 geantwoord

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Het is niet opgelost, ik heb alleen antwoord gekregen dat er waar nodig en mogelijk aanpassingen zullen plaatsvinden.

Alle klachten die gemeld zijn door