Mijn Klacht:
Goedemiddag,
MIjn moeder maakte tot enkele jaren geleden zéér regelmatig gebruik van de Buurtbus Makkum – Hindeloopen (lijn 102). Mede door de Corona-tijd had ze een tijdje géén gebruik gemaakt van deze buurtbus. Nu zou ze vanmiddag met de buurtbus van Makkum naar Hindeloopen reizen en toen werd haar door de chauffeur verteld dat ze NIET mee mocht omdat ze geen OV – jaarkaart had!!!!!
Mijn moeder is 76 jaar en was helemaal in de war en over haar toeren, omdat ze hier helemaal niks van af wist! Ik had haar helemaal in tranen aan de telefoon.
Nu hebben wij er uiteraard begrip voor dat de digitalisering ook bij de buurtbus plaatsvindt, maar misschien had dit dan bekend gemaakt kunnen worden???
Persoonlijk zou ik het fijn gevonden hebben als de chauffeur haar deze keer ‘gewoon’ mee had genomen naar Hindeloopen en had gezegd dat ze in het vervolg met een OV – jaarkaart moest reizen.
Graag uw reactie.
Vriendelijke groet,
Gerda de Boer
Gewenste Oplossing:
Persoonlijk zou ik het fijn gevonden hebben als de chauffeur haar deze keer 'gewoon' mee had genomen naar Hindeloopen en had gezegd dat ze in het vervolg met een OV - jaarkaart moest reizen.
Ook zou ik het waarderen dat mijn moeder misschien nog een brief van Arriva krijgt, waarin medeleven wordt betoond door Arriva en waarin precies staat hoe ze evt. in het vervolg WEL met deze buurtbus kan reizen.
