Klacht: Uitgeklede die stregeling

ArjanvdM op 08 april 2022 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na meerdere keren contact met Arriva te hebben gehad mbt de gevoerde vakantie dienstregeling ondanks dat het geen vakantie periode betreft blijven ze verwijzen naar hun website.
Zoals afgesproken in de tender/aanbesteding voor de “maaslijn” (treinverbinding Nijmegen-Venlo vv) zouden er iig gedurende de ochtend en avond spits extra treinen rijden. Dwz 4x per uur. Met de komst van Corona is dit terug gebracht naar 2x per uur. Ondanks de financiele steun van de regering en het feit dat alle nagenoeg Corona gerelateerde maatregelen opgeheven zijn blijft Arriva vast houden aan de vakantie dienstregeling met een extra trein aan het einde van de ochtendspits als de grootst drukte voorbij is. Volgens de laatste berichten in de perst is de drukte in het OV en op de openbare weg nagenoeg op hetzelfde nivo als van voor de Corona pandemie. Er zou dan ook geen reden zijn om de reguliere dienstregeling niet te hervatten afgezien van een handige manier om meer winst te genereren. Dit laatste wordt overigens bevestigd door Arriva medewerkers in persoonlijke gesprekken.
Kortom; Arriva wint een aanbesteding waarin beloftes/afspraken staan, het Rijk draagt financieel bij gedurende de Corona pandemie en ondanks deze 2 laten ze nog steeds minder treinen reiden dan de pré Corona reguliere dienstregeling.

Gewenste Oplossing:

Reguliere dienstregeling op de Maaslijn weer invoeren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van [email protected]

3 jaren geleden - Beste Arjan, Klachten die je hier achter laat worden ook gewoon door ons (Arriva behandeld). Heb je voor mij referentienummers van de eerdere meldingen die je hebt gedaan via onze eigen kanalen? Dan kan ik even kijken wat ik hiervan kan achterhalen. Met vriendelijke groet, Zoë Medewerker Klantenservice Arriva Nederland

Reactie van de melder van de klacht ArjanvdM

3 jaren geleden - Hallo Zoë, ik heb geen referentienummers, het contact verliep altijd via jullie Messenger kanaal. Om hier een kopie daarvan te plaatsen lijkt me niet de juiste plek.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 15 augustus 2023 om 22:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste ArjanvdM,

Dank je wel. In dat geval raden we je aan je klacht te sturen via Messenger. Dan hebben we direct de gesprekshistorie zichtbaar :)

Met vriendelijke groet,
^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door ArjanvdM