Mijn Klacht:
Na meerdere keren contact met Arriva te hebben gehad mbt de gevoerde vakantie dienstregeling ondanks dat het geen vakantie periode betreft blijven ze verwijzen naar hun website.
Zoals afgesproken in de tender/aanbesteding voor de “maaslijn” (treinverbinding Nijmegen-Venlo vv) zouden er iig gedurende de ochtend en avond spits extra treinen rijden. Dwz 4x per uur. Met de komst van Corona is dit terug gebracht naar 2x per uur. Ondanks de financiele steun van de regering en het feit dat alle nagenoeg Corona gerelateerde maatregelen opgeheven zijn blijft Arriva vast houden aan de vakantie dienstregeling met een extra trein aan het einde van de ochtendspits als de grootst drukte voorbij is. Volgens de laatste berichten in de perst is de drukte in het OV en op de openbare weg nagenoeg op hetzelfde nivo als van voor de Corona pandemie. Er zou dan ook geen reden zijn om de reguliere dienstregeling niet te hervatten afgezien van een handige manier om meer winst te genereren. Dit laatste wordt overigens bevestigd door Arriva medewerkers in persoonlijke gesprekken.
Kortom; Arriva wint een aanbesteding waarin beloftes/afspraken staan, het Rijk draagt financieel bij gedurende de Corona pandemie en ondanks deze 2 laten ze nog steeds minder treinen reiden dan de pré Corona reguliere dienstregeling.
Gewenste Oplossing:
Reguliere dienstregeling op de Maaslijn weer invoeren.
