Klacht: te weinig en te korte treinen

op 11 juli 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis al jaren van Cuijk naar Nijmegen met de trein.
Bij Veolia was er 4 weken in de zomer een vakantieregeling.
Nu is dat 7 weken.
Hij begint al als de scholen nog in volle gang zijn.
Daarbij zijn de treinen ook nog korter.
Ook in de echte vakantieweken is dat een probleem omdat er veel dagjesmensen met kinderen gebruik maken van de trein.
Dit maakt dat voor mij de zomermaanden een hel zijn.
Met mijn 65 jaar wil ik toch wel zitten in de trein voor en na een dag werkne.
Waar blijft het service gevoel? Dit is alleen maar winstbejach.

Een dikke min voor Veolia.

M. Verbruggen

Langere treinen zou al een oplossing zijn.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 11 juli 2018 om 17:53 geantwoord

Beste verbr365,

In je reactie geef je aan dat de vakantieperiode niet samenvalt met de schoolvakanties.

In de schoolvakanties neemt het aanbod van reizigers met 70% af. Het aantal ritten dat wij aanbieden neemt daarom ook af. Ook in de weken voorafgaand aan de zomervakantie is het vervoer al fors minder. Veel scholieren hebben dan al geen lessen meer. Daarom laten we de vakantiedienstregeling iets eerder beginnen dan de schoolvakanties. De vermindering van het aantal ritten is overigens aanzienlijk lager dan de daling in het aanbod van reizigers. Voor reizigers zonder of met een beperkte vakantie in deze periode betekent dit dat zij hun reisschema mogelijk moeten aanpassen en minder of langere reismogelijkheden krijgen.
De vakantiedienstregeling staat het hele jaar al op de website gepubliceerd.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.comArrivaNederland

^Jessica
Medewerker klantenservice Arriva