Klacht: Te vroeg vertrokken

op 09 mei 2020 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Gisteravond was ik bij een maat van me en ik had van tevoren gecheckt hoelaat de laatste trein ging. De treinen reden niet meer en als vervanging reden er bussen. De laatste bus zou dan ook gaan om 00.42 uur. Om het zekere voor het onzekere te nemen was ik 5 minuten van tevoren op het busstation, om 00.37 uur. Nou ik sta te wachten, op gegeven moment denk ik oah die zal wel een paar minuutjes te laat zijn. Ik heb tot 00.56 uur staan wachten toen was het wel duidelijk, de bus kwam gewoon niet meer. In het vervolg was iedereen bij mijn maat thuis aan het slapen dus ik heb naar huis moeten lopen… ’s nachts, een anderhalf uur lang, omdat jullie je bus niet hebben laten gaan of omdat deze veels te vroeg vertrok. En ja, ik heb nog op internet nagekeken, geen verandering en op het busstation stond ook dat de vervangende bus om 00.42 uur ging. Beetje onbetrouwbaar en asociaal dit he…

Een vergoeding en zekerheid dat dit niet meer gebeurt.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 weken geleden - Beste stijndecraen,Wat jammer om te lezen dat je voor niets hebt staan wachten en nog anderhalf uur moest lopen om op de plaats van je bestemming te komen. Ik begrijp dat dit niet leuk is midden in de nacht. Hiervoor excuses.Helaas is het ons niet duidelijk met welke buslijn, vanaf welke halte en welke richting je wilde reizen. Wij ontvangen graag deze gegevens zodat wij dit verder uit kunnen zoeken.Met vriendelijke groet,Jeltsje Medewerker Arriva Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht stijndecraen

3 weken geleden - Het was een vervangende bus die ging in plaats van de trein op de bushalte van Bunde. Deze bus ging naar Maastricht. In ieder geval bedankt voor de hulp en reactie.

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 09 mei 2020 om 19:30 geantwoord

Beste stijndecraen,

Wij begrijpen uit jouw reactie de treinvervangende bus van Bunde naar Maastricht niet bij de halte is geweest. Dit is vervelend en wij bieden je hiervoor onze excuses aan.

Het niet of niet tijdig rijden volgens de dienstregeling kan meerdere redenen hebben: een defect aan de bus, een omleiding of stremming, weersomstandigheden of een fout van de chauffeur en zelfs volledige rituitval door te veel vertraging.

Jouw reactie hebben wij doorgestuurd naar de vestiging waar deze verder word uitgezocht. Wij bedanken je voor jouw reactie. Dit stelt ons in staat onze kwaliteit te bewaken en te verbeteren.

Helaas kunnen we vergoedingverzoeken niet afhandelen via Klacht.nl. Je kunt je te veel betaalde bedrag terug krijgen door het contactformulier op de website van Arriva in te vullen.

Wij kunnen helaas geen link naar het formulier sturen via Klacht.nl. Daarom leg ik je uit hoe je bij het contactformulier komt. Je gaat hiervoor naar de knop Service Contact in het menu bovenin. Daarna klik je op Contact met Arriva. Op de pagina die je nu krijgt, klik je op Contactformulier. Staat Contactformulier er niet? Kies dan eerst voor Overige contactmogelijkheden.

Heb je in de toekomst een vraag of een klacht? Neem dan contact op via Twitter @Arriva_NL of via onze Facebookpagina Arriva Nederland. Op arriva.nl vind je onze overige contactmogelijkheden.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door stijndecraen