Klacht: Te vroeg vertekken van bus

op 12 juni 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Lijn 35 komt elke dag om 7:35 bij bushalte Opaalstraat in Groningen. Alleen komt lijn 35 nooit om 7:35 bij Opaalstraat, de bus vertrekt namelijk elke dag meerdere minuten voor de vertrektijd. Hierdoor heb ik deze bus al meerdere keren gemist en te laat op mijn werk gekomen hierdoor. Ik vind het belachelijk dat de bus vertrekt voor de geplande tijd, wacht dan lange bij een halte zodat je op de afgesproken tijd aan komt. Op deze manier kan ik hier niet op bouwen en is elke ochtend chaotisch. Hoe kan je als weg zijn voor de tijd dat he hebt afgesproken.

Gewenste Oplossing:

Als de bus op de afgesproken tijd aan komt, een paar minuten te laat moet kunnen. Maar weg gaan voor de geplande tijd mag niet kunnen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 12 juni 2019 om 21:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Bas M,

Wat balen dat de bus al weg is voor de vertrektijd! Uiteraard streven wij ernaar om zoveel mogelijk op tijd te rijden. Helaas kunnen we geen garantie geven op de exacte vertrektijden omdat het verkeer dit niet altijd toelaat. Onze chauffeurs zijn afhankelijk van drukte, eventuele opstoppingen door verschillende oorzaken of juist rust op de weg en in de bus. Daarom kan de aankomst- of vertrektijd iets afwijken van de aangegeven tijden die op de bushaltes staan aangegeven.

Je reactie hebben wij doorgestuurd naar de vestigingsmanager. Al onze bussen zijn uitgerust met een GPS gestuurd systeem dat registreert hoe laat de bus rijdt en bij welke haltes hij is gestopt. Zo kunnen wij zien welke bussen te vroeg of met vertraging hebben gereden, als blijkt dat jouw bus inderdaad te vroeg is geweest dan wordt dit besproken om deze situaties in de toekomst te voorkomen. Onze excuses voor het ongemak wat je hierdoor hebt ondervonden. Wij gaan er vanuit dat je spoedig verbetering op zult merken naar aanleiding van je melding.

Indien mogelijk zou ik je ook aanraden om ruim op tijd bij de halte aanwezig te zijn om er zeker van te zijn dat je de bus niet mist.

Met vriendelijke groet,
Frank
Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Bas M