Mijn Klacht:
Beste heer/mevrouw,
Mijn naam is Shaira en ik reis bijna elke dag met Arriva. Ik volg een opleiding in Sittard en woon in Hoensbroek. Ik pak de lijn 40 richting Sittard vanaf de halte Demstraat Heerlen. Deze bus hoort om .56 en .26 te vertrekken.
Het is niet de eerste keer dat ik een klacht indien over jullie, want er wordt blijkbaar niks mee gedaan. Nog steeds gebeurd het te vaak dat de bus 4, 5 minuten te vroeg vertrekt. Behoorlijk wat mensen missen hierdoor de bus, waaronder ik! Hierdoor kom ik te laat op school! Nu kan Arriva denken: ‘als je dat weet, moet je eerder vertrekken’. Nee! Als er tijden op het informatiebord staat horen de chauffeurs zich aan die tijden te houden! Te laat komen kan gebeuren, maar te vroeg vertrekken is in eigen hand!
Als de bus dan eindelijk eens een keer op tijd komt ipv te vroeg, kan ik nog net zitten. De mensen die de haltes na mij instappen, moeten allemaal staan. Proppen dus, want tussen Hoensbroek en Sittard zijn nog heel wat mensen die instappen. Dan wordt er maar door de chauffeurs geroepen ‘even plaats maken!’ WAAR? De hele bus staat propvol! Onverantwoord en gevaarlijk, dat jullie dit laten gebeuren!
Mvg,
Shaira
Gewenste Oplossing:
Ik en vele anderen zullen pas tevreden zijn wanneer:
A. De lijn 40 bij halte Demstraat Heerlen niet meer te vroeg vertrekt en hier dus strenger op wordt gecontroleerd. Ik wil graag op tijd op school komen en niet te laat door Arriva
B. Als de busritten veiliger zijn en mensen niet meer op elkaar geduwd hoeven staan.We zijn mensen, geen sardientjes in een blikje. Één keer een noodrem en iedereen vliegt naar voren! Schakel een verlengde bus in of laat 2 bussen tegelijkertijd rijden. Een tussenbus lost niet veel op, mensen kunnen met die bus ook te laat komen.
