Klacht: Te vroeg en niet de goede route ondanks omleiding.

op 12 mei 2020 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De eerste bus (bus 8809) van 190 vanuit Nieuwerkerk ad IJssel richting Gouda heeft een omleiding tussen halte Begoniaveld (Nkerk) en halte Middelweg (Mdrecht) wat iedereen kan begrijpen.
Gisteren 11 mei 2020 kwam deze wel volgens route maar 4 min. te vroeg….
Kan, maar niet voor een aantal vaste klachten die steevast de eerste bus moeten pakken.
NOG ERGER!!!
vandaag 12 mei 2020 zou de bus volgens planning weer deze route moeten rijden en hebben ALWEER een aantal klanten de bus moeten missen doordat hier (de bus 8809) niet vanaf Middelweg begon te rijden maar zelfs via een andere route richting Gouda ging.
Ik ben bewust extra vroeg bij de bushalte gaan staan omdat ik gisteren dus net wel de bus kon halen, maar vandaag zo de bus ver van de bushalte langs zag rijden.
Een zeer kwalijke zaak dit en ik raad Arriva aan om de bus gewoon zn route moet rijden en te vertrekken op de tijd die hij moet rijden.
DEZE KLACHT IS NAMENS DE VASTE KLANTEN VAN DE EERSTE BUS 190 RICHTING GOUDA…
MVG Bernardo Abel

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 weken geleden - Goedemorgen Bernardo1972,Ik begrijp uit je klacht dat de bus van lijn 190 richting Gouda gisteren te vroeg langs de vervangende halte Middelweg is gereden en vandaag zelfs helemaal niet? Ik kan mij goed voorstellen dat dit geen fijne ervaringen zijn geweest en hier wil ik dan ook melding van maken zodat dit verder onderzocht wordt. Hoe laat wilde je gisteren en vandaag vertrekken vanaf de halte Middelweg?Met vriendelijke groet,Jan Medewerker Arriva Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Bernardo1972

2 weken geleden - Ik vertrek met de eerste bus 190 vanaf de halte Kievithof in Moordrecht. Deze zou dan volgens planning om 5.48 uur vertrekken van (halte Kievithof). Deze was gisteren(maandag 11mei 2020) 4 minuten te vroeg en vandaag(dinsdag 12 mei 2020). gewoon zo'n 7 minuten te vroeg en niet eens in Moordrecht vanaf halte Middelweg maar via Nieuwerkerk naar Moordrecht vanaf Halte Oostpolderweg.... Met andere woorden vanaf de rijksweg niet naar de halte Middelweg, maar via een andere route en begonnen bij halte Oostpolderweg.

Reactie van de melder van de klacht Bernardo1972

2 weken geleden - Ik heb hier een oplossing voor. Zolang de bus deze omleiding moet maken en dan in Moordrecht komt. Dat dan de bus 190 richting Gouda vanaf de Middelweg vertrekt en dan ook echt pas vertrekt op de juiste tijd. Dit geeft de vaste klanten ook de tijd om vanuit hun normale opstaphalte naar de halte Middelweg kunnen komen. Ik hoop dat hier gehoor aan gegeven gaat worden. Mvg Bernardo Abel

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 12 mei 2020 om 23:05 geantwoord

Beste Bernardo,

Dank voor je reactie. Je reactie sturen wij door naar de vestiging met het verzoek hier aandacht aan te besteden.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount www.facebook.comArrivaNederland.
Resh
Medewerker Klantenservice