Klacht: schade door aanrijding door niet dienstdoende bus van Arriva op busstation

op 03 december 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn dochter is, tijdens het wachten op het busstation in ’s ‘s-Hertogenbosch, aangereden door een bus van Arriva, die op dat moment geen dienst had en hard de bocht nam en voorbij reed. Het was op 15 nov. 2019 om 8.07 u.. De bus had nr 999. Deze bus reed via perron C waar mijn dochter stond te wachten op bus nr 301. Mijn dochter werd weggetrokken door klasgenoten maar haar tas met laptop is door de bus hard geraakt. Gelukkig is er geen lichamelijk letsel maar haar laptop is kapot en is niet meer te repareren.De buschauffeur is doorgereden. Er zijn 3 getuigen. We hebben van het voorval dan ook aangifte gedaan bij de politie.

Ik ga ervan uit dat Arriva de verantwoordelijkheid van deze aanrijding op zich neemt en de schade zal vergoeden.

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 03 december 2019 om 16:00 geantwoord

In uw melding van 3 december geeft u aan dat uw dochter schade heeft opgelopen als gevolg van een bus die tegen haar tas is aangereden op 15 november 2019. Hieronder leest u wat wij van u nodig hebben om uw verzoek verder in behandeling te nemen.
Heeft u schade en bent u van mening dat Arriva daarvoor aansprakelijk is? Dan kunt u Arriva Nederland aansprakelijk stellen. Wij hebben dan van u een schriftelijke aansprakelijkheidsstelling nodig met daarin de volgende gegevens:
• Omschrijving van het voorval
• Gegevens gedupeerde: naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres.
• Datum, tijdstip, locatie en rijrichting van het Arriva voertuig en omschrijving van het voorval.
• Gegevens betrokken voertuig van Arriva, bijvoorbeeld het lijnnummer, bustreinnummer, etc.
• Omschrijving van de schade, plus eventueel gemaaktete maken kosten.
• Gegevens eventuele getuigen: naam, adres, woonplaats, telefoonnummer.
• Beschrijving eventueel al genomen acties (bijvoorbeeld politie, ziekenhuis, verzekering).
U kunt uw aansprakelijkheidsstelling sturen naar afdelingschade@arriva.nl.
Ook kunt u schriftelijk reageren naar:
Arriva Nederland
T.a.v. afdeling Riskmanagement
Antwoordnummer 1004
8440 VB Heerenveen
U ontvangt binnen 10 werkdagen een reactie van de afdeling Riskmanagement.

Zoë
Medewerker Klantenservice