Klacht: Roekeloos rijden chauffeur

op 14 maart 2020 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Gisteren, 13 maart hebben mijn partner en ik gebruikt gemaakt van lijn 50 van Haarlem naar Lisse, de laatste bus met vertrek rond 23.50 station Haarlem.
De buschauffeur (vrouw) reed zo ontzettend hard, remde amper af, maakte scherpe bochten en zelfs de rotondes schoot ze over. Ik werd zo ontzettend misselijk dat ik dacht dat ik moest braken en wilde de bus uit. Helaas was dit geen optie omdat t de laatste bus naar Lisse was. Ik ben toen van mijn plaats gegaan, heb eerst gestaan zodat ik vooruit kon kijken maar omdat ik bijna omviel ben ik op de leuning van een stoel gaan zitten, heb mij goed vastgehouden en vooruit gekeken. In Lisse aangekomen heb ik bij de chauffeur gemeld dat ze erg roekeloos reed. Ze bood haar excuus aan dat ik de rit zo had ervaren maar het voelde voor mij niet alsof zij dit meende. Helaas ben ik hierdoor ook vergeten uit te checken, wat tot nu toe niet gelukt is om dit via de site recht te trekken maar dit laatste zal wel goed komen. Deze buschauffeur is niet capabel genoeg om haar functie uit te voeren of misschien heeft ze haast gehad omdat t de laatste busrit was en naar huis wilde.

In afwachting op uw reactie, verblijf ik,

Wendy in ‘t Veld
Tel. 06-20865522

Als ik een comfortabele rit heb gehad

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 14 maart 2020 om 18:59 geantwoord

Beste WMVeld,

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring had met één van onze chauffeurs. Het moet natuurlijk niet gebeuren dat je door rijgedrag moet braken.

Dit vinden wij vervelend en wij bieden je hiervoor onze excuses aan.

Klachten over het rijgedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Jouw reactie hebben wij daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze medewerkers.

Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden. Daarnaast staat de veiligheid van onze passagiers en medeweggebruikers bij ons op de eerste plaats.

Wij stellen het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van jouw ervaring. Met jouw reactie kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

Het kan 14 tot 62 dagen duren voordat je je reis kunt herstellen op uitcheckgemist.nl. Is de reis niet zichtbaar na 62 dagen? Dan helpen we je graag verder.

Heb je in de toekomst een vraag of een klacht? Neem dan contact op via Twitter @Arriva_NL of via onze Facebookpagina Arriva Nederland. Op arriva.nl vind je onze overige contactmogelijkheden.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door WMVeld