Klacht: reizigers dicht op elkaar gepakt.

op 13 maart 2020 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De NS heeft besloten om minder treinen te laten rijden in de spits, is dit ook het voornemen van Arriva??
Het is mij namelijk onbegrijpelijk dat op tijdstippen, wanneer er normaal gesproken al geen zitplaats meer is en men vnl dicht op elkaar gepakt vervoerd wordt, nu besloten wordt om minder treinen of treinstellen in te zetten. Waardoor we nog steeds dicht op elkaar zittend en staand vervoerd worden. Dit is toch helemaal tegen de maatregelen in, die er nu vanuit de overheid en het RIVM uitgevaardigd worden en men op meer afstand van elkaar moet blijven en niet op plekken moet begeven, waar veel mensen dicht bij elkaar komen. En wat schetst mijn verbazing? Er worden treinen uit gehaald om economische redenen en men lapt de voorschriften ivm de veiligheid voor de reizigers gewoon aan hun laars!! Dit vind ik stuitend!!
Het gaat mij niet om mijn persoontje, maar om ALLE reiziger! Ikzelf ga dagelijks naar mijn moeder van 92 jaar in verzorgingshuis en ben daardoor extra bezorgd, besmetting door de treinreis mee te brengen! Deze kwetsbare groep mensen te besmetten en dus verantwoordelijk te zijn voor sterfgevallen, DOOR het reizen met de trein!! De Arriva trein.
Want afgelopen avond was het weer VOLLE bak in de trein tussen Arnhem centraal en Winterswijk om iets na achten (20 uur). Maar slechts één treinstel….!! Er was geen vrije stoel meer en zaten we dicht op elkaar.
Hoe kan je dat verenigen met het voorschrift om niet met veel mensen bij elkaar te mogen komen, ivm het coronavirus??? Mind you; al over de 1000 doden in Italië! het is geen grapje!
De luchtvaart doet toch ook wat nodig is en zal wel gecompenseerd worden door de overheid. Verhaal daar uw schade, maar niet op de gezondheid van de reizigers.
Ik verzoek u met klem om wat meer ruimte te bieden voor de reizigers en er zeker geen treinen of treinstellen uit te halen, ook niet in de spits, ook al komen er wat minder reizigers. Want het is normaal gesproken mega druk, wat je nu even niet moet willen. Biedt juist wat meer ruimte, door gewoon door te blijven rijden.
De laatste treinen bevatten altijd wel meerdere treinstellen, terwijl er dan zeker heel weinig reizigers zijn… Dit kan ik niet volgen??
En waarom krijgen de uitgaanders in het weekend wel altijd alle service wat dat betreft?? Laten die maar eens deze periode lekker thuis blijven zodat deze virus zo snel mogelijk uitgebannen mag worden.
Alvast bedankt als u dit verzoek serieus wilt overwegen.

Als de treinen gewoon alle tijden blijven rijden met voldoende treinstellen, zelfs desgewenst op drukke tijdstippen; een extra treinstel erbij. Dit alles voor de veiligheid van de reizigers; dat zou nou echt eens een goede service zijn en respect voor de gezondheid van de reizigers!

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 13 maart 2020 om 08:12 geantwoord

Hallo Nadenkertje,

We begrijpen de je vragen en opmerkingen goed.

Wat betreft Arriva:

We kijken naar de gevolgen van deze maatregel als OV Branche. We monitoren het verloop per dag en schakelen bij en af waar nodig. Die informatie kun je dan ook terug vinden op onze website als dat van toepassing is.

Zoë
Medewerker Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door nadenkertje