Klacht: open deur zonder perron, overvolle trein

op 07 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

rond 17 uur opende de deur van de wagon op station Achter de hoven in Leeuwarden terwijl er geen perron was bij deze opengaande deur. Dit leverde in combinatie met een overvolle trein (sardientjes in blik, er stonden zelfs mensen en een fiets in de wc!) waarbij reizigers tegen deze deur stonden aangeleund een nogal gevaarlijke situatie op! Mensen schrokken hier erg van en ik was totaal verbaasd dat dit zo kon gebeuren.
Daarnaast is mijn klacht dat Arriva de treinen zo volpropt dat het onverantwoord is en dus ook nog gevaarlijk is op deze manier zoals boven beschreven. Er is 1 x info gegeven dat de trein na een paar minuten zou vertrekken, vervolgens duurde dit weer 25 minuten en werd er geen verdere informatie verstrekt.

Als dit niet om de haverklap gebeurt (vorige week was het nl ook al zo gegaan!), als er fatsoenlijke informatie wordt verstrekt en bij zulke achterlijke wantoestanden zoals boven beschreven een comnpensatie voor de reizigers, je betaalt je nl scheel, een keer een onterechte boete van een minderjarig kind die verkeerd incheckt of een uitcheck mist krijg je ook al niet meer terug, dus arriva toon eens wat menselijkheid!!!!!!!!!!!!!!!!

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 week geleden - Beste MJFDerks, Wat schrikken dat de deur open ging op een plek waar geen station was! Ik stuur je melding door naar de regio zodat het besproken kan worden met de machinist. Hiervoor heb ik echter wel meer gegevens nodig. Kun je me vertellen hoe laat je bij welk station in bent gestapt? Dan kan ik de precieze rit achterhalen. Met vriendelijke groet, Nina Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht MJFDerks

1 week geleden - ik stapte in trein van 16:20 vanuit Leeuwarden, deze vertrok echter met veel vertraging ik meen rond 17 uur uiteindelijk richting Groningen. Deze stopte ook nog bij de campinafabriek (station Achter de Hoven) in Leeuwarden, hier ging de deur open terwijl er dus geen perron was, het was aan de kant van de berm, je kon dus als het ware op /naast het spoor vallen. Ik neem aan dat een deur normaal niet hoort open te gaan als deze niet aan een perron grenst??

Arriva

Heeft op 07 december 2017 om 15:03 geantwoord

Beste MJFDerks,

Bedankt voor je reactie. Niet leuk om te lezen dat de trein niet ver genoeg is doorgereden waardoor de deuren open gingen terwijl het treinstel niet aan het perron stond.

Ik zal je klacht intern doorgeven in de regio zodat het verder opgepakt en besproken kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak!

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/.

Lina
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door MJFDerks