Klacht: Onvoldoende bussen

op 13 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik en anderen hebben vanmorgen (13/06/17) 2 bussen gemist en hebben vervolgens moeten staan in de 3e.

Het betreft de bussen 335 en 315 richting Groningen.

Ik kom zelf uit Steenwijk en nam een trein eerder omdat de overstap van de trein erna naar bus 335 7 minuten is. Ik neem liever het risico niet van een vertraging van 5 van de trein waardoor ik mijn bus moet missen. Ik ben dus altijd optijd voor de bus en dat zorgt we dus ook voor dat de wacht tijd al 30/40 minuten langer is.

Bus 335 kwam aan en zat al vol, nog geen 1/3 van de mensen op het station konden mee. Vervolgens was het wachten op 315. Ook vol en voor beide bussen was er niks extra.

Uiteindelijk met de volgende bus 315 meegegaan maar ook deze was al te vol. Buschauffeur heeft een groep mensen latwn staan anders had ik al 3 bussen gemist.

Het komt er dus op neer, er moeten extra bussen komen voor 315 en 335. Ik ga juist met de bus om de drukte in de treinen te ontwijken maar vooral omdat de bus tijden beter aansluiten met mijn schooltijden (335 is al helemaal ideaal want die stopt voor school, nou moest je op 2 bussen wachten op Gr. station, wat dus de reden is dat we met 335 gaan..)

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 13 september 2017 om 20:32 geantwoord

Beste L.v.D.,

Wat balen dat er zoveel bussen van lijn 315 en 335 te vol zijn.

Dit is bij ons bekend en we proberen zo goed mogelijk extra bussen in te zetten. We zetten al alle bussen in die kunnen rijden in de spits en proberen die zo goed mogelijk te verdelen. Hierdoor kan het gebeuren dat er geen extra bus beschikbaar is.

Ik stel het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je ervaringen met deze buslijnen. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^WB
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door L.v.D.