Klacht: Onterechte boete

op 13 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van meerdere telefonische verzoeken en binnen de bekende sociale media wil ik graag een klacht indienen voor ondergenoemde procedure.

Tevens stel ik u in gebreke en geef ik u thans voor de laatste keer een termijn van 2 weken om de onterechte boete betreffende bovengenoemde zaaknummer terug te storten op rekening NL05ABNA0447881868

Mocht u onverhoopt niet tot betaling overgaan dan zie ik mij genoodzaakt om procedurele stappen binnen het civiel recht te ondernemen. Alle daaruit voortvloeiendr kosten zal ik thans op u verhalen.

Hoogachtend,

E. Berendsen

Onderwerp: Behandeling van uw boete bezwaar
Onze referentie: KLS / W.B. / 153121
Doorkiesnummer: 0900-202 202 2 (0,02/min.)

Geachte mevrouw Berendsen,

Op 3 augustus 2017 hebben wij een bezwaar van u ontvangen voor een verkregen boete.

Wij hebben uw bezwaar in behandeling genomen en laten u hierop het volgende weten.

Op de Arriva website (https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/een-boete-wat-nu.htm) staat informatie over de Arriva toonrechtregeling.
Mocht u een keer vergeten in te checken met uw abonnement dat geladen is op uw OV-chipkaart of uw chipkaart zijn vergeten, dan ontvangt u bij controle een voorlopig proces-verbaal. Als maand- en jaarkaarthouder (waarbij sprake is van een afgekocht reisrecht, geen kortingsabonnementen) mag u achteraf binnen 7 dagen aantonen dat u beschikt over dit abonnement.
Voor maandkaarthouders geldt één keer per 365 dagen toonrecht, voor jaarkaarthouders geldt drie keer per 365 dagen, met uitzondering van OV-studentenkaarthouders waar landelijk één toonrecht geldt (per 365 dagen).
Indien u binnen 7 dagen aan de klantenservice, via het contactformulier op de Arriva website of bij een Arriva Store kunt aantonen dat u beschikt over een geldig abonnement en identiteitsbewijs wordt uw bezwaar in behandeling genomen. Let op! De datum van overtreding geldt als dag 1.

Voor wat betreft de boete van 22 juni had u tot uiterlijk 28 juni aanspraak kunnen maken op bovengenoemde regeling. In geval Arriva genoodzaakt is in een betalingsherinnering te sturen voor een niet tijdig betaalde boete wordt er 15 euro administratiekosten in rekening gebracht.

Zowel de boete als de administratiekosten kunnen wij niet laten vervallen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Arriva Personenvervoer Nederland B.V.

Hilda Schat
Manager afdeling Klantenservice

Geachte heer/mevrouw,

Hoogachtend,

DE HEER E. Berendsen

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 september 2017 om 16:25 geantwoord

Beste De heer Berendsen,

Wat jammer om te lezen dat je het niet eens bent met een opgelegde boete en ons antwoord op je bezwaar.

Echter kun je alleen een bezwaar m.b.t. een boete indienen via post of het contactformulier op Arriva.nl en niet via Klacht.nl.

Tevens wil ik je er op wijzen dat je door het plakken van de mail en het plaatsen van een foto van je NS Businesscard privacygevoelige informatie openbaar op internet hebt geplaatst.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding , dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via ons online contactformulier: http://bit.ly/2wIz51S.

^WB
Arriva Webcareteam