Klacht: Ongeluk

op 15 juni 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Maandag 10 Juni 2019 reed ik om ongeveer 16:00 langs de straat 2e binnenvestgracht in leiden. Ik keek naar rechts en zag de bus wel aankomen maar kon (dacht ik) er nog makkelijk langs aangezien je daar maar 30 mag rijden en hij was nog een stuk van mij verwijderd. Dit bleek echter niet omdat de bus ongeveer met een snelheid van 60 de hoek om kwam reiden. De chauffeur keek absoluut niet en remde ook niet af waardoor ik vol in de rem moest met mijn scooter. Hierdoor ben ik onwijs hard gevallen met mijn scooter. Ik heb een gekneusde pols en mijn knie is dik en blauw. Ook mijn (net nieuwe) scooter is er niet goed vanaf gekomen en staat bij de fietsenmaker met een volgelopen luchtfilter..
Ik vind het echt heel erg raar dat deze buschauffeur niet om zich heen kijkt in zo’n drukke stad en vraag me af of deze man een rijbewijs heeft om een bus te besturen. Ook na het ongeval is de bus gewoon doorgereden. Dit kan toch niet??
Aangezien ik mijn ogen gericht had op het asvalt heb ik helaas niet gezien welke bus dit was, maar ik hoop dat jullie dit uit kunnen vinden en deze man kunnen aanspreken op zijn gedrag want het heeft me een hoop ellende opgeleverd, ik wilde geen klacht indienen maar ben toch wel van mening dat dit ECHT NIET kan.

Als deze busschauffeur aangesproken word op zijn zeer agressieve en roekeloze rijstijl.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Natascha Hoek,Wat ontzettend balen zeg! Hopelijk heb je inmiddels niet al te veel last meer van jouw pols en knie.Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Ik begrijp dat je niet hebt kunnen zien welke bus dit was. Weet je nog wel in welke richting deze bus reed?Jouw melding wil ik graag doorzetten naar de regio. Om hier echt iets mee te kunnen doen, moet ik echter wel zo specifiek mogelijk zijn. Mocht je nog aanvullende informatie hebben, ontvang ik die ook nog graag zodat we dit nader kunnen onderzoeken.Met vriendelijke groet, Frank Medewerker Klantenservice Arriva

Bericht van Arriva

2 weken geleden - Beste Natascha Hoek,We hebben al een tijdje niets van je gehoord. Op 15 juni 2019 stuurden wij:Wat ontzettend balen zeg! Hopelijk heb je inmiddels niet al te veel last meer van jouw pols en knie.Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Ik begrijp dat je niet hebt kunnen zien welke bus dit was. Weet je nog wel in welke richting deze bus reed?Jouw melding wil ik graag doorzetten naar de regio. Om hier echt iets mee te kunnen doen, moet ik echter wel zo specifiek mogelijk zijn. Mocht je nog aanvullende informatie hebben, ontvang ik die ook nog graag zodat we dit nader kunnen onderzoeken.Met vriendelijke groet, Frank Medewerker Klantenservice Arriva

Arriva

Heeft op 07 juli 2019 om 21:35 geantwoord

Beste Natascha Hoek,

Helaas hoorden we niets meer van je sinds 15 juni 2019.

Daarom sluiten we deze melding af.

Heb je letsel en schade en ben je van mening dat Arriva daarvoor aansprakelijk is dan kun je een melding indienen.

Wij hebben dan een schriftelijke aansprakelijkheidsstelling van je nodig. In de aansprakelijkheidsstelling geef je een verklaring van het voorval, een bewijs van de opgelopen schade. De aansprakelijkheidsstelling dient door jou persoonlijk te worden ondertekend. Voor een snelle afhandeling vragen wij je, indien bekend, onderstaande in je aansprakelijkheidsstelling op te nemen:

• Gegevens gedupeerde: naam, adres, woonplaats, telefoonnummer.
• Datum, tijdstip, locatie, rijrichting van de bustrein en omschrijving van het voorval.
• Omschrijving van de schadeletsel, plus eventueel gemaaktete maken kosten.
• Beschrijving eventueel reeds genomen acties (bijvoorbeeld politie, ziekenhuis, verzekering).

Je kan je aansprakelijkheidsstelling sturen naar:

Arriva Personenvervoer Nederland B.V.
T.a.v. afdeling Riskmanagement
Antwoordnummer 1004
8440 VB Heerenveen

Ook kun je een e-mail naar afdelingschade@arriva.nl sturen.
Een postzegel is niet nodig. Na ontvangst van je aansprakelijkheidsstelling wordt deze geregistreerd en starten onze collega’s van de afdeling Riskmanagement de procedure. Deze afdeling zal je aansprakelijkheidsstelling beoordelen en afhandelen.

Heb je nu of in de toekomst nog vragen over deze melding of een ander voorval, dan kun je contact met ons opnemen via onze Twitter-pagina onder @Arriva_NL, Facebook-account Arriva Nederland of ons online contactformulier op Arriva.nl.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva