Klacht: Onbeschoftw bus chauffeur

op 17 april 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Bus 312 te Breda, 18.49 (4minuten)
Ik was aan het wachten op de bus met een burger in een doosje aangezien ik bij de macdonalds was geweest. Toen de bus aankwam deed ik dit doosje netjes dicht omdat ik weet dat er niet gegeten mag wordeb in de bus. De deur ging open en ik zal het gesprek even voor u uit typen.
Chauffeur : Dat broodje blijft buiten (enorm boze toon alsof ik hem de huid had volgescholden)
Ik: Pardon?
Chauffeur: Ja die blijft buiten hoor! (nog steefs boze toon, en met stem verheffing)
Ik: ik wil m best in mijn tas doen hoor (nog steeds erg rustig terwijl ik eigeblijk best boos was)
Chauffeur: Daar geloof ik echt niks van!(again, boze toon en gemeen lachje)
Chauffeur doet deur dicht terwijl ik al met 1 voet in de bus sta waardoor ik enorm sn mn voet moest verwijderen ujt de bus want anders was die er tussen gekomen, en de deur knalde ook hard tegen mijn arm aan. Ik mocht gewoon niet mee en hierdoor was ik te laat op een afspraak die erg belangrijk voor mij was. Ik vind dit echt niet kunnen en hoop ook dat er sancties komen voor deze asociale en enorm onbeschofte bus chauffeur! Ook hoop ik op een excuus van de des betreffende chauffeur en een eventuele compensatie omdat ik door de actie van deze man te laat was bij mijn afspraak

Het feit dat mede passagiers en andere mensen bij de bushalte net zo geshockeerd waren als ik

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 17 april 2019 om 19:31 geantwoord

Beste Nikkiselen,

Niet leuk om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad met één van onze chauffeurs. Ik begrijp dat je ervan baalt dat je je broodje niet mee mocht nemen in de bus.

Eten en drinken in onze bussen is inderdaad niet toegestaan. Als je een broodje in een doosje van de McDonalds bij je hebt loop je helaas het risico dat je niet mee mag. Ook al was het niet de bedoeling om je broodje in de bus op te eten. Een broodje van de McDonalds heeft een sterke geur, ook al zit het broodje in een doosje. Deze geur kan overlast veroorzaken. Helaas kan niet iedereen de geur van McDonalds broodje waarderen.

Ik zal je melding in ieder geval intern doorgeven in de regio. Daar wordt je klacht verder opgepakt en besproken. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs.

Verder vraag je om een compensatie. Helaas kan ik daar via Klachtenforums en social media geen uitspraken over doen. Daarvoor adviseer ik je om het contactformulier op onze website in te vullen.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Heeft op 18 april 2019 om 00:53 geantwoord

Er komen excuses vanuit het klantencentrum maar niet vanuit de bus chauffeur. Hierbij staat in de regelementen van Arriva dat eten en drinken in de bus niet is toegestaan. Er staat niet dat een broodje in je tas meenemen niet toegestaan is. Er zou dus geen risico mogen zijn dat ik een ingepakt broodje niet mee zou mogen nemen want dit kan ik niet terug vinden in de regelementen van Arriva. Hierbij reageerde de chauffeur ook niet op een normale manier maar juist arrogant, onbeschoft en gemeen. Als hij een probleem heeft met het feit dat ik een broodje meeneem waar eem beetje een geur van af komt is dat een hij-probleem en niet een mij-probleem waardoor ik niet mee mag reizen. Mensen laten ook scheten in een bus en dit is een veel vervelendere geur. Dit argument vind ik dus erg vreemd.

Alle klachten die gemeld zijn door Nikkiselen