Klacht: Nieuwe dienstregeling voor lijn 377 dramatisch

op 01 december 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik reis al 3,5 jaar elke dag van Horn naar Boxtel met het ov. De bus heeft in die afgelopen 3,5 jaar nooit goed aangesloten. Mijn bus vertrekt nu om 7:21 vanaf halte hoogstraat te Horn. De trein naar maastricht vertrekt om 7:31 en die naar eindhoven om 7:32. De bus komt om 7:33 aan dus deze treinen zijn beide zelden te halen. Ipv de bus bij de nieuwe dienstregeling een paar minuten te vervroegen zodat het geen probleem is om de trein te halen vertrekt hij nu pas om 7:35! Belachelijk.. De volgende trein naar eindhoven gaat om 7:50 maar de bus zou volgens de nieuwe dienstregeling om 7:48 aankomen. Met de hoeveelheid vertraging die hij dagelijks heeft ga ik die weer niet halen. Conclusie: zorg ervoor dat de bus vanuit Hoogstraat Horn om 7:16 gaat vertrekken zodat iedereen optijd is. Dit geld OOK voor de terug weg.

Gewenste Oplossing:

Bushalte hoogstraat Horn bus 377 moet vervroegd worden. Bus moet om 7:16 vertrekken ipv 7:35 in de nieuwe dienstregeling. Zo voorkom je een overvolle bus 73 (bushalte Beegderweg) waarin alle andere bewoners van Horn zullen stappen niet de trein van 7:30 willen nemen. Bus 73 is geen Limburgliner en 377 wel. Dit is dus niet logisch.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 02 december 2019 om 19:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Marbro,

Wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over de nieuwe dienstregeling van lijn 377. Met een nieuwe dienstregeling willen we voor zoveel mogelijk reizigers een verbetering brengen. Helaas betekent dit ook dat we een aantal reizigers niet tevreden kunnen stellen. Wat voor de één een verbetering is, is voor de ander juist het tegenovergestelde. We hebben jou reactie doorgestuurd naar onze vervoerdeskundige met het verzoek hiernaar te kijken. Bedankt dat je de moeite nam om je ervaring met ons te delen.

Heb je in de toekomst een vraag of een klacht? Neem dan contact op via Twitter @Arriva_NL of via onze Facebookpagina Arriva Nederland. Op arriva.nl vind je onze overige contactmogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Jeltsje
Medewerker Klantenservice

Heeft op 03 december 2019 om 09:03 geantwoord

Het is niet zo dat deze dienstregeling voor sommige wel fijn is en voor sommige niet. Hij sluit namelijk niet aan op de trein en mensen nemen de bus naar het station om de trein te nemen. Dit is namelijk een makkelijk excuus maar geen goed excuus.

Alle klachten die gemeld zijn door marbro