Klacht: Niet rijden volgens dienstregeling

op 07 november 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Het gebeurt regelmatig dat chauffeurs vanuit busstation Gulpen te laat vertrekken waardoor ik de aansluiting mis van bus 21 richting Vaals. Ik stap geregeld de eerst mogelijke halte uit die eerder de bussen in de buurt elkaar redelijk treffen, dat is de provencialewegrijksweg. Daar moet ik een paar minuten lopen en vaak rennen omdat ander de bus wegrijdt. Dat gaat vaak niet goed omdat ik bronchitis heb. De bus zou volgens de regeling elkaar makkelijk treffen bij halte Mamelis, maar dat gaat dus nooit lukken. Bij busstation Gulpen is er een wisseling van chauffeur. Deze is of nog aan het roken, kletst met een collega of komt later uit kantoor de bus in. Deze moet de bus nog opstarten, tas uitpakken, jas eventueel uitdoen, spiegel goed zetten en vaak wachten voor de stoplicht omdat die op rood staat. Het gebeurt ook vaak dat als de bus bijvoorbeeld om 17:15 uur moet vertrekken de chauffeur kantoor uitloopt op de vertrektijd en dit ook weer ongeveer 2 minuten duurt voordat er daadwerkelijk gereden wordt. Het is elke spannend of het hopelijk goed gaat, maar 8 van 10 keer niet. Dit betekent dat ik of 30 min moet wachten of na 18:00 uur zelfs een uur moet wachten. Omdat bussen minder rijden.

Dat chauffeurs ook echt op die geplanfe tijstip vertrekken. Als bijvoorbeeld om 17:15 uurmoeten vertekken, dat ze dan ook om 17:14 de bus ingaan en klaarmaken om op 17:15 uur vertrekken.

Of regelt meer bussen rijden bij dit soort acties of dat bus 21 richting Vaals langer wacht of de aansluiting is verbreedt wordt qua tijd zodat er ook daadwerkelijk aansluit is zodat men bij overstap de bus kan nemen

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 07 november 2019 om 11:10 geantwoord

Beste Rajenna,

Wat jammer om te horen dat de chauffeurs regelmatig te laat vertrekken waardoor jij je aansluiting mist. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is.
Ik stuur je melding door naar de verantwoordelijke manager met het verzoek dit bij de chauffeurs onder de aandacht te brengen. Je mag natuurlijk altijd bij de chauffeur aangeven dat je je aansluiting graag wil halen. Hij kan de aansluitende bus oproepen.
In ieder geval excuses voor het ongemak dat je hierdoor hebt ondervonden en ik hoop dat je snel verbetering ervaart.

Jill
Arriva Klantenservice Medewerker

Heeft op 07 november 2019 om 11:26 geantwoord

Dat heb ik gisteravond getracht, maar de buschauffeur zei geen goedenavond terug toen ik hem aansprak. Ook gaf hij aan bij mijn vraag of wij de bushalte op tijd gaan redden bij de Provencialeweg/RIjksweg antowoordde hij: \" IK stop daar ja\". Waarop ik aangaf dat ik anders de aansluiting mis en ik een uur moet wachten. Hij zei: \" Ik ga kijken wat ik kan doen\" . Hij gaf signalen dat hij niet zin had in mijn vraag en opmerking. Lekker klantvriendelijk! Dus niet.
Ik stapte de bus uit en zag bus 21 richting Vaals aankomen, waarop ik moest rennen.

Ik heb ook meegemaakt dat als ik moet lopen naar de halte, omdat een collega aangaf of hij even wilde wachten, dat zij siganeln gaf dat ik moest opschieten, dit door met de verlichting te knipperen, of een klein stukje voorruit rijden. Erg vervelend en het wordt weer een probleem van de klant gemaakt. Ik kan lastig rennen met mijn aandoening.
Ik begrijp de collega van bus 21 ook wel, want hij loopt ook weer uit.

Ten eerste:
Ik hoef niets aan te geven, dat is de taak van Arriva! Daar worden mensen voor betaald. Ik hoor mij te gedragen conform regels van Arriva als klant zijnde.
De bussen horen op tijd te vertrekken.

Vele collega's hebben geen behoefte aan vragen en/of opmerkingen omtrent het te laat komen of vertrekken van bussen. Ik heb geen zin in risico te nemen met zure gezichten en onvriendelijkheid van chauffeurs. Dat heeft effect op mijn rit bij Arriva. Slecht dus.

Wat is de oplossing behalve dat Arriva dit doorgeeft aan de personeel?

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Jammer dat je ontevreden bent Rajenna. Ik kan het niet per direct voor je oplossen en daarom heb ik het doorgestuurd naar de verantwoordelijke manager met het verzoek dit bij de chauffeurs onder de aandacht te brengen. Tevens gevraagd om dit met de betreffende chauffeur te bespreken.Met vriendelijke groet, Jill Arriva Klantenservice Medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door Rajenna