Klacht: Lijn 74 Doetinchem-Enschede

op 14 februari 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste heermevrouw,

Vanaf begin deze week (11-02-2019) reis ik dagelijks met lijn 74 van halte De Kiefte te Eibergen naar halte Aaltenseweg te Varsseveld en terug.

11-02-2019 De Kiefte: Bus van 7:44 is – 12 minuten te laat.

12-02-2019 De Kiefte: Bus van 7:44 komt niet opdagen, er stond ook NIETS aangegeven op de applicatie 9292. Vervolgens stond ik met 3 anderen te wachten op de volgende bus (- halfuur later) die ook weer -5 minuten te laat kwam.

13-02-2019 Aaltenseweg: Ik sta met 5 andere personen bij halte Aaltenseweg, vervolgens komt bus 74 (17:01) eraan en knippert met de lichten en rijdt door (!). Ik keek in de bus en zag wel een aantal mensen staan, maar deze was nog lang niet vol. Plus ik zag achterin nog meerdere lege stoelen (!). Wéér een halfuur wachten.

Ik reis als student al een tijd met het openbaar vervoer en af en toe een bus te laat kan voorkomen en dan hoor je mij niet klagen, maar deze week is elke dag DRAMA en verdient een klacht.

Ik hoop dat hier naar gekeken wordt, met name naar het niet komen opdagen en onnodig doorrijden van bus lijn 74.

Met vriendelijke groeten,
Een ontevreden reiziger

Wanneer een bus niet komt opdagen, zou dit tijdig in 9292 moeten staan zodat reizigers hier rekening mee houden.

Ook zou het fijn zijn als buschauffeurs niet zomaar doorrijden, als de bus bomvol zit snap ik het enigszins. Nu zag ik zelfs nog lege stoelen.

4 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 14 februari 2019 om 13:45 geantwoord

Goedemiddag,

In je klacht geef je aan dat de bus deze week te laat was, niet kwam en niet stopte bij de halte waar je stond te wachten. Ik kan me voorstellen dat je hier van baalt.

Het kan voorkomen dat een rit uitvalt, maar dit hoort wel gecommuniceerd te worden. Je geeft aan dat het niet in de reisplanner stond. Excuses hiervoor. Je melding over de chauffeur die door reed ga ik doorsturen zodat het met hem of haar besproken kan worden. Ik hoop dat het de volgende keer beter gaat.

Sietse
Medewerker klantenservice Arriva